Nu har jag tömt mitt ena 54L, gjort rent och börjat fylla igen. I med ny sand och växter som dels fanns i samma 54L tidigare, dels är lite utrensat från 200L. Bara två fiskar var kvar sen tidigare, de har fått flytta till 125an. Räkorna var typ skräpräkor, så de bor nu i 200L med mina andra skräpisar. Kanske får framtida skräpräkor lite mer och roligare färg pga detta? (De få som flyttade dit var röda, men hade dåligt med färg, någon såg ut som en märklig rili-variant nästan)
Enda nackdelen nu är att jag hade i rådasand. Jag gillar rådasanden när den väl är på plats och allt är i ordning, men herrejävlar vad den dammar och skitar ner vattnet. Och nej, det hjälper inte ett dugg att skölja den heller. Ingen annan sand jag någonsin hanterat kommer ens nästan i närheten av den här. Så just nu är akvariet lagom fint... Det kommer lösa sig, antingen med ett nytt vattenbyte eller med bra filtrering, eller både och... Mer troligt både och.
När det väl är klart, då ska min guldfärgade kamphane få flytta dit. Troligen sätter jag i lite alkottar och löv också för lite tanniner. Jag gissar att han kommer se ännu guldigare ut då. När det sedan är en rejäl djungel, då får mina gula räkor flytta dit också (vill inte flytta dem för tidigt och låta dem bli dyr fiskmat...)
Kvar då på översta hyllan är ett 30L med kamphane i, men då har jag plats att även på den hyllan ha 54L + 20L. Kamphanen får då bo i 54an och så har jag några finräkor i 20L. Eller yngel. Jag är sugen på att försöka få fler luminatusyngel. Kanske ska ordna med det senare idag, rensa bort lite mossa så att fiskarna får plats att simma, fånga upp två honor och en hane, sätta ner dem hos räkorna och sedan låta dem gå där till slutet på veckan. Det fungerade uppenbarligen förut. Mina yngel nu är jättestora och välmående