Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flytväxter tror jag blir svårt då de skulle hamna vid intaget till filtret och täppa igen.@Silver Girl, har du testat att ha i flytväxter, eller vanliga krukväxter vars rötter får hänga ner i akvariet? Båda varianterna brukar vara snabba på att ta upp näring ur vattnet, och då blir det inte mycket näring kvar till alger, så det blir lättare att hålla akvariet snyggt.
Jag är med i några grupper där det är accepterat att skriva att "fiskarna söker nytt vatten" eller liknande och sedan tar man resten på messenger. Det är dock lokala grupper så det kan ju vara olika i landet.Jag funderar lite på hur man kan göra för att sälja/skänka bort ett par större fiskar. Facebook hade ju känts lämpligt men man får inte sälja djur där. Hobbyn är inte direkt superstor där jag bor och det finns inga butiker i närheten som kan ta emot.
Vi har ett par hantelciklider där den ena är rätt mobbad och har mått lite dåligt i omgångar, nu har hon någon sorts parasitinfektion vi försökt behandla i hink, det har blivit något bättre men hon repar sig inte helt, troligtvis pga stress.
Känns som att det bästa vore att omplacera båda två. Samtidigt vet jag inte hur det kommer påverka de fiskarna vi har kvar då anledningen till att vi skaffade hantlarna var för att det blev för mycket konflikt bland våra oscars, troligtvis pga att de var för få.
Känner mig lite utbränd på hobbyn just nu.
Skänka bort är enkelt. Facebook har flertalet grupper som heter Fiskakuten (finns både en stor grupp och flera mindre, mer lokala grupper). Där skriver man vad man har för fisk och var man bor, eventuellt bild också. Sedan hör folk av sig om de är intresserade. Enda kravet är att allt är gratis och att man inte nämner något om pengar osv i texten (för det reagerar facebook på och kan hota att stänga ner grupper).Jag funderar lite på hur man kan göra för att sälja/skänka bort ett par större fiskar. Facebook hade ju känts lämpligt men man får inte sälja djur där. Hobbyn är inte direkt superstor där jag bor och det finns inga butiker i närheten som kan ta emot.
Vi har ett par hantelciklider där den ena är rätt mobbad och har mått lite dåligt i omgångar, nu har hon någon sorts parasitinfektion vi försökt behandla i hink, det har blivit något bättre men hon repar sig inte helt, troligtvis pga stress.
Känns som att det bästa vore att omplacera båda två. Samtidigt vet jag inte hur det kommer påverka de fiskarna vi har kvar då anledningen till att vi skaffade hantlarna var för att det blev för mycket konflikt bland våra oscars, troligtvis pga att de var för få.
Fiskakuten finns olika på facebookJag funderar lite på hur man kan göra för att sälja/skänka bort ett par större fiskar. Facebook hade ju känts lämpligt men man får inte sälja djur där. Hobbyn är inte direkt superstor där jag bor och det finns inga butiker i närheten som kan ta emot.
Vilken art? Malawi?