Alla dessa fördomar

Sv: Alla dessa fördomar

Det var en gammal tråd jag hittade men jag tyckte det var lite roligt att se att du inte trodde att det fanns fördomar mot t.ex halvblod. Både jag och ett flertal arabmänniskor jag känner säger att halvblod är hispiga och röriga. Gärna ouppfostrade med då de flesta halvblodsfolken jag (och flera vänner) träffat säger att hästen "är sån" vilket gör att problemen inte riktigt tas itu med. Om hästen flyger i luften och drar iväg för att det kommer en hund bakom några träd så är det liksom självklart... Eller inte :p

Så: Jo! Jag har fördomar om halvblod (eller snarare deras ryttare).
 
Sv: Alla dessa fördomar

Härligt att höra, själv har jag en ikke töltande islänning som är ponnyriden och det bästa som finns i hela värden.
 
Sv: Alla dessa fördomar

*kl*

Jag brukar skriva upp följande mening när jag håller Grönt Kort-utbildning och vi kommer till avdelning Etik

Jag anser att alla hästar är lika betydelsefulla – rätt uppgift
med rätt ryttare.


Jag älskar hästar ovasett ras (dottern är likadan) och vi skulle behöva ett JÄTTE-stort eget stall om vi skulle få in alla typer av hästar vi vill ha från Shettis till Nordsvensk :angel: :rofl:
 
Sv: Alla dessa fördomar

I tisdags var jag på hoppträning och den som hoppade bäst i gruppen var ett varmblod! Den var inte bara duktig utan grymt bra hopphäst!!!!

Säger en på läktaren - Riktigt bra häst , synd att det är en travhäst, men alla hästar kan ju i princip gå upp till 120 bara dom har tekniken!!:crazy:
Då säger min vän som sitter bredvid - Ja du jag tycker den är bäst i gruppen och grymt bra bakbensteknik, och du jag tror att denna hästen hade kunnat gå ännu högre:p


Som sagt finns bra och lite sämre individer när det gäller alla raser!! Alla hästar passar inte som hopphästar!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skriver anonymt eftersom det fortfarande är ett känsligt ämne, men jag känner att jag behöver få ventilera mina känslor. Jag börjar...
Svar
16
· Visningar
3 255
Senast: utanensko
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 465
Senast: MattiZ
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 462
Senast: Zuzzi
·
J
Trav Jag har lite funderingar kring min 10-åriga varmblodsvalack. Jag har försökt sälja han som ridhäst, men känner att han är lite för...
Svar
3
· Visningar
1 345
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp