Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lagt ut ännu mer hästgrejer. Otroligt vad man samlar på sig! Mitt största problem är att jag inte vill skicka.. Orkar inte krångla med att hitta förpackningar och porto och grejer. Har lagt ut i lokala gruppen men tror knappt nån nappar.
 
Jag sålde bröstselen igår. Skickade och allt frid och fröjd. Men hon har inte betalt än. Hon skulle swisha så fort paketet var skickat, jag tog bilder och allt. Men några pengar har jag inte sett röken av.. Har jag inte fått dem i eftermiddag ringer jag och frågar. Och blir riktigt arg också för den delen. Visst, kanske inte mycket pengar men ändå 1000 kr..
 
Jag sålde bröstselen igår. Skickade och allt frid och fröjd. Men hon har inte betalt än. Hon skulle swisha så fort paketet var skickat, jag tog bilder och allt. Men några pengar har jag inte sett röken av.. Har jag inte fått dem i eftermiddag ringer jag och frågar. Och blir riktigt arg också för den delen. Visst, kanske inte mycket pengar men ändå 1000 kr..
Oj, jag skickar aldrig iväg något innan jag fått betalt!
 
Hur funkar det när man skall sälja via facebook? Finns det speciella säljgrupper eller säljer man via "vänner"? Använder aldrig facebook annars men det skulle vara smidigt att kunna sälja av lite prylar man inte använder.
 
Hur funkar det när man skall sälja via facebook? Finns det speciella säljgrupper eller säljer man via "vänner"? Använder aldrig facebook annars men det skulle vara smidigt att kunna sälja av lite prylar man inte använder.
Finns marketplace som alla har tillgång till, annars finns det många specifika säljgrupper, nu tar jag några exempel på grupper jag själv är med i: köp och sälj tyg med Swish, hemsytt - redo för återanvändning, dressyrsadlar köpes/säljes, hästsaker i Sverige säljes/köpes/skänkes, köp och sälj Dalarna osv i all oändlighet 😅 ofta finns det säljgrupper för staden man bor i om man bara vill sälja lokalt och slippa skicka.
 
Usch vad svårt det är att sälja hästgrejer! Har massor med annonser ute på flera ställen, till låga priser men ingen nappar. Får kommentarer på Facebook om vilken fin sadel men ingen vill köpa.. Tycker inte att 5000 för en vintage sadel är för mycket, jag vill ju inte skänka bort den. Över 2000 visningar på blocket, inga svar..

Så, nu har jag gnällt klart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
95 96 97
Svar
1 923
· Visningar
84 708
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 961
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp