Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att sälja av alla mina tyger och Pysselmaterial.
Har absolut noll intresse för att sy och skapar ingenting. Allt som bara ligger ger mig mest bara ångest pga kaos.

Men hur hittar man ork att fota och mäta typ tre skåp fulla med tyg? 😩😩
Sälj i bulk?

Har samma pyssel-fundering...

Så köparen vill behålla varan och få pengarna tillbaka :confused:
Verkar så.. skrev till kundtjänst som svarade att jag ska gå antingen vara eller pengar inom fem dagar. Men jag undrar jag, hen har ju reklamerat och fått tillbaka sina pengar? Jag tyckte det var på felaktiga grunder, men vinted svarade inte på det.

Jag behöver också gå igenom och bli av med tyger och pysselgrejer. Jag har samlat det mesta i en låda, men lådan behöver ju iväg också 🙄

Fått ut lite småsaker på annons.
Är så galet trött på prylar men har helt tappat drivet 😔
Igår tittade jag på ett program om minimalistiskt leverne, det var iaf lite inspirerande. Det skulle vara så skönt att ha allt färdigrensat 😊

Börjat projekt ”Rensa pysselrummet” och rensat ut en rejäl kartong full med diverse löst pyssel och garn som jag tänker skänka bort.
Kastat massor också, men än så länge så syns det knappt. 🙈
Målet är att gå från 4 fulla billyhyllor med tyg till max 1. Och minska den stora kallaxen med pyssel, till att rymmas i en Billy.

Önska mig lycka till! 😅

Börjat projekt ”Rensa pysselrummet” och rensat ut en rejäl kartong full med diverse löst pyssel och garn som jag tänker skänka bort.
Kastat massor också, men än så länge så syns det knappt. 🙈
Målet är att gå från 4 fulla billyhyllor med tyg till max 1. Och minska den stora kallaxen med pyssel, till att rymmas i en Billy.

Önska mig lycka till! 😅
Lycka till!

Jag försökte nåt liknande, att gå från kaos och anarki till en Malm-byrå. Det slutade med två fulla kattvindar och noll koll på vad som finns där inne nuförtiden :angel:

Jag har sålt på loppis!
Det var i ett bostadsområde, vi prismärkte ordentligt, satte upp en swishskylt och tittade bara till vårat bord sporadiskt 😃

Det klarar jag av! Jag skulle aldrig palla stå en heldag och behöva vakta.

Blev av med rätt mycket smågrejer. Några större blev inte sålda så jag tog hem och annonserade. Både sålda för mer än dubbla priset mot vi begärd på loppisen(babyskydd och springcykel)!

Inspirerad av @Nixehen ska jag nu rensa kattvindarna med tyger och pyssel. Har redan fått ihop en pappkasse med tyger till secondhand (jag orkar inte engagera mig i att sälja just nu). Målet är att det ska vara tomt på i varje fall ena kattvinden.

Jag har en vision om att ta bort väggar på hela övervåningen, bort med kattvindarna och få mer öppna ytor uppe. Steg ett är att få ordning på min kaosförvaring.

Nu har jag fått tillbaka det där jäkla paketet från Polen och vet inte riktigt hur jag ska göra. Eftersom skorna såldes så extremt fort och lätt så vill jag lägga ut dem dyrare, men det blir ju oschysst mot den förra köparen 😕

Nu har jag fått tillbaka det där jäkla paketet från Polen och vet inte riktigt hur jag ska göra. Eftersom skorna såldes så extremt fort och lätt så vill jag lägga ut dem dyrare, men det blir ju oschysst mot den förra köparen 😕
Varför oschysst?

För hen köpte ju skorna för ett billigare pris så egentligen borde jag erbjuda hen att köpa om dem för samma pris
Jag hade gjort så om det var att paketet kommit tillbaka utan att denne fått möjlighet hämta ut det. Ev lagt ut den för högre men erbjudit denna originalpriset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat