Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar skicka en påminnelse att dom ska hämta paketet om jag sett att det legat länge.
Ingen av oss har fått någon notis. På vinted står det att det tar längre tid än förväntat så jag kollade PostNord och där står det att det är på väg tillbaka

Jag vet att jag skrivit i tråden att jag rensat gardiner för länge sedan.. idag gjorde jag rond två och fick ihop TVÅ pappkassar. ÄNDÅ inser jag att jag kommer behöva rensa ännu en gång för jag blev inte klar idag. Men det är åtminstone mer ihopsamlat nu och lättare att rensa nästa gång.
Och julgardinerna får vänta tills i höst.

Hur som, fått ihop fem kassar gardiner, dukar, leksaker och diverse. Ska bli så skönt att åka iväg med 😊

Har sålt iväg ett par sminkpaletter som är himla fina men har legat för länge utan att användas.

Har köpstopp på smink (har nog bara köpt en mascara i år) för att jag har mycket som passerat "bäst före" med råge = vill använda upp och/eller rensa ut så mycket som möjligt i takt med att det antingen går åt eller blir gammalt eftersom jag faktiskt "har allt jag behöver" atm (så kan jag köpa nytt med gott samvete sen när det är tomt i lådorna :D :up: ).

Har sålt iväg ett par sminkpaletter som är himla fina men har legat för länge utan att användas.

Har köpstopp på smink (har nog bara köpt en mascara i år) för att jag har mycket som passerat "bäst före" med råge = vill använda upp och/eller rensa ut så mycket som möjligt i takt med att det antingen går åt eller blir gammalt eftersom jag faktiskt "har allt jag behöver" atm (så kan jag köpa nytt med gott samvete sen när det är tomt i lådorna :D :up: ).
Med tanke på att jag typ aldrig använder smink så har jag en jäkla massa liggande. Jag går och hoppas på att jag någon gång på något magiskt sätt kommer lära mig hur sjutton man gör så jag kan använda det 😅 Som tur väl är så är det mest billiga saker iallafall!

Med tanke på att jag typ aldrig använder smink så har jag en jäkla massa liggande. Jag går och hoppas på att jag någon gång på något magiskt sätt kommer lära mig hur sjutton man gör så jag kan använda det 😅 Som tur väl är så är det mest billiga saker iallafall!

Jag gillar tyvärr oftast inte billiga produkter när det gäller smink (alltså formula, hur de är att jobba med på mig etc), även om jag inte köper det dyraste dyra heller 😅 . Jag tycker att det är roligt att sminka mig men gör det inte till jobbet t ex så det blir inte så himla ofta. Och så gillar jag krämprodukter och läpprodukter, som ju förr eller senare blir dåliga oavsett hur mycket de används 😶‍🌫️ . Så ja, just nu är det "använd det som finns" som gäller här!

Men skit! Nu har köparen rapporterat fel storlek, trots att jag skrev i annonsen att jag inte vet storlek :banghead:
Rapporterat det till kundservice, hoppas det löser sig..

Har nu plockat ut alla kläder från 5 lådor i byrån, tvättat byråns lådor, sorterat och rensat bland alla kläder, organiserat om några lådor och lagat trasig byrålåda. (Sista lådan innehåller annat än kläder så den tar jag vid senare tillfälle)

Resultatet är att jag nu förutom ordning och reda i byrån har en kasse till klädinsamlingen, en som ska säljas på loppis och lite som familj ska titta på och prova. Och så måste jag klura ut vart det utplockade ska förvaras....🙈

Jag funderar på att sälja av alla mina tyger och Pysselmaterial.
Har absolut noll intresse för att sy och skapar ingenting. Allt som bara ligger ger mig mest bara ångest pga kaos.

Men hur hittar man ork att fota och mäta typ tre skåp fulla med tyg? 😩😩

Ta en hylla i taget så blir det inte så övermäktigt?

(Tipsar också om att märka upp de tyger du mätt så slipper du göra om det.)

(Jag har börjat nåla fast en lapp med info på varje tygbit så jag lättare kan se vad det är och hur mycket samt om det är tvättat. Synd bara att jag kom på det ganska sent och har så mycket omärkt.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat