Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan nog äntligen smyga in här igen. Jag fick en period där jag tappade kontrollen och köpte på mig en massa prylar (min ena medicin har ordagrant biverkningen ”okontrollerbart överdrivet köpbeteende eller slösande med pengar” :crazy:), men nu har jag nog fått tillbaka kontrollen och har börjat rensa igen! Jag hatar när det blir så för jag kämpar konstant mot kaoset och så skapar jag ännu mer kaos och panik för mig själv 😫

Inga stora rensningar, men ändock lite småprylar som läggs i katthemsloppispåsar, kläder som rensas ut. Lite ridkläder ut på Vinted.
Och en hylla flyttades till återvinningshörnet i garaget för framtida flytt.

Och syrran ska hämta en Kallaxhylla imorgon.
Många bäckar små.. :)

På vinted får man ju se totala intäkter och hur mycket man kan tjäna på det man har på annons.

Men det går inte att se vad man handlat för. Det hade varit intressant !
Jag går ju runt och känner mig så duktig för att jag säljer mer än köper, men jag har ingen statistik som bekräftar min känsla :laugh:

Senast ändrad:
På vinted får man ju se totala intäkter och hur mycket man kan tjäna på det man har på annons.

Men det går inte att se vad man handlat för. Det hade varit intressant !
Jag går ju runt och känner mig så duktig för att jag säljer mer än köper, men jag har ingen statistik som bekräftar min känsla :laugh:
Samma här. Jag har aldrig hämtat ut till konto utan bara köpt för saldo... Och inte jättemycket kvar. Så "tyvärr" vet jag i runda slängar. :angel: :bag:

Får se det som byteshandel. Småsaker till mer användbara. Förhoppningvis...

Blev lack på en på Vinted, la precis ut ett pussel för 110 kr, människan ville pruta till 92, jag avböjer. Hen erbjuder 98, jag nekar, hen bjuder 105 kr, här blir jag lack och nekar och sätter motbud på 120 kr 🙃
Pusslet hade inte ens legat ute i en kvart.
Ibland hade jag verkligen velat ha möjlighet att stänga av funktionen för bud. Detta tycker jag är det mest störande med Vinted. Om jag har en pryl med flera hundra favoritmarkeringar som bara legat ute några dagar lär priset inte vara helt off. Och om jag då inte har bråttom att sälja är det skitirriterande med alla prisförslag som dyker upp. Jag väntar hellre ut mitt begärda pris då.

Jag upplever också att det börjat röra sig bland grejer som legat ett tag nu på Vinted. Många verkar köpsugna. Har fått tre saker sålda i helgen som legat sedan i somras. Alla till begärt pris, en köpte direkt och två köpte till begärt pris när jag nekat deras bud…

Som tur var säger sådana omdömen mer om köparen än om säljaren...

Men jag tycker också sånt är urtrist.
Ja jag postar snabbt och gör noggranna beskrivningar för att minimera detta, men fattar inte riktigt hur folk är funtade när de gör så för de själva begått ett misstag. Jag har också missat info när jag köpt saker men då får jag ju stå för det själv.

Jag svarade neutralt på kommentaren att det fanns angivet i annonsen att plagget upplevs litet i storleken samt mått. Kanske ska blocka köparen för framtida köp också.

Ja jag postar snabbt och gör noggranna beskrivningar för att minimera detta, men fattar inte riktigt hur folk är funtade när de gör så för de själva begått ett misstag. Jag har också missat info när jag köpt saker men då får jag ju stå för det själv.

Jag svarade neutralt på kommentaren att det fanns angivet i annonsen att plagget upplevs litet i storleken samt mått. Kanske ska blocka köparen för framtida köp också.
Så brukar jag göra, blocka alltså. Orkar inte med struliga köpare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka