Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går lite bättre på Tradera nu, postade precis två paket/brev varav ett till Spanien(!!) köparen hade valt frimärkt men inte bokat frakt så jag fick chatta med supporten och försäkra mig om att frimärkspengarna stannar på mitt konto även om jag använder egna frimärken. Filmade när jag postade, för säkerhets skull. Håller tummarna att det kommer fram.
Annars har jag ledsnat på att sälja. Det är så krångligt. När nuvarande annonser går ut så ska jag nog inte lägga upp fler utan ge till secondhand.

Gjort en rejäl röjning i pysselrummet. Kastat ofantligt mycket ”bra att ha” och rensat ut en del som ska säljas. Har typ helt slutat sy, så skulle vilja sälja av allt tyg. Men orkar inte mäta och fota just nu.. suck.. det får vänta. Drömmen hade ju varit någon som magiskt uppenbarade sig och ville köpa 6-8 flyttkartonger med trikåtyg rakt av. Känns rätt kört dock. 😂

Har iaf ett nyss lass som ska till loppis för att säljas och ett nytt lass som ska lämnas till second hand.

Sen behöver jag fundera över alla de barnkläder som är kvar, ska jag bara skänka iväg det eller försöka sälja? Pengarna vore ju trevligt men frågan är om jag orkar trassla? 😬🙈
Ehm … 6-8 flyttkartonger!? O_o

Sålt en pyjamas.
Första gången jag blivit ombedd att ändra frakten för att det skulle bli billigare. Kan vara jag som lagt fel från vröjan. Årkade inte väga utan gick på Vinteds rekommendation. Så svårt o avgöra vikt tycker jag utan att väga.

Fick även en instruktion på att jag inte behövde använda så mycket tejp runtom utan "räckte" med inne + ytterpåse. Såsom jag brukar göra då.
Får mig att tänka på hur andra brukar packa?..😅

Efter flytten är jag ganska färdigrensad, fick göra mig av med typ hälften av möblerna och vad kändes som ett ton småprylar.

Nu har jag fått tre flyttkartonger med grejer som ska säljas av en släkting med hoardingtendenser (om du har hoarders i släkten så vet du hur otroligt det är) så rensningen fortsätter, men i andrahand :sneaky:

Efter flytten är jag ganska färdigrensad, fick göra mig av med typ hälften av möblerna och vad kändes som ett ton småprylar.

Nu har jag fått tre flyttkartonger med grejer som ska säljas av en släkting med hoardingtendenser (om du har hoarders i släkten så vet du hur otroligt det är) så rensningen fortsätter, men i andrahand :sneaky:
Så fint av dig att hjälpa släkting :heart

Har mycket på listan med tema, bli av med prylar.

Har hylla på lokal loppis, inne på vecka 2 och har sålt för ca 2000:-, ska ha hyllan i två veckor till så hoppas det håller i sig.

Sedan har jag mkt trasiga krukor och småsaker som är på uteplatsen som ska kastas

Vill rensa ut på köket, allt som inte används ska bort

Massor med saker i garaget som ska skänkas/kastas

Får se vad som hinns med innan jul 😅

Sålt en pyjamas.
Första gången jag blivit ombedd att ändra frakten för att det skulle bli billigare. Kan vara jag som lagt fel från vröjan. Årkade inte väga utan gick på Vinteds rekommendation. Så svårt o avgöra vikt tycker jag utan att väga.

Fick även en instruktion på att jag inte behövde använda så mycket tejp runtom utan "räckte" med inne + ytterpåse. Såsom jag brukar göra då.
Får mig att tänka på hur andra brukar packa?..😅
Hehe, om jag får någon kund som prutar lite väl mycket eller är "besvärlig" och ber om en massa extra info innan köp så kan det ha hänt att tejprullen gått några extra varv runt paketet bara för att "de ska då fan inte kunna gnälla på att det inte är packat tillräckligt!" 🤪🙈

Hehe, om jag får någon kund som prutar lite väl mycket eller är "besvärlig" och ber om en massa extra info innan köp så kan det ha hänt att tejprullen gått några extra varv runt paketet bara för att "de ska då fan inte kunna gnälla på att det inte är packat tillräckligt!" 🤪🙈
Haha. Kan ha gjort något extra varv något gång här med till vissa utvalda. :angel:

Sa till en kompis att jag började få slut på påsar så övervägde innepåse + kartong i detta fall. :D
Men har inte packat än då personen även var bortrest så jag skulle inte skicka förrän till helgen. Får se vad jag hittar för packmaterial till slut. :angel::rofl:

Rensar i frysen. Kastat lite, möblerat om och inser att jag lär äta mer glass 😂
IMG_20251017_121202.webp

Fått sålt rätt mycket småplock på vinted sista dagarna och 60g pärlor på tradera. Nu håller jag på med resten av pysselgrejerna igen. Jag ger strasskedjorna en chans till och sedan åker de till återvinningen. Får se om pärlorna gör samma resa eller om de får någon chans till

Min bundle jag skickat har kommit fram. Men nu skriver köparen att hen inte kan hitta örhängena som var med.
Dom låg i en mindre plastpåse och så tänkte jag att jag var smart och tejpade fast den på påsen som jag la in kläderna i. Så de skulle vara lätta att hitta sen bland resten.

Får hoppas köparen hittar dem nu efter instruktionen jag skickade var jag fäst dem.

Går det annars att delbetala tillbaka för just den varan på Vinted. Som man kan göra på Tradera?

Min bundle jag skickat har kommit fram. Men nu skriver köparen att hen inte kan hitta örhängena som var med.
Dom låg i en mindre plastpåse och så tänkte jag att jag var smart och tejpade fast den på påsen som jag la in kläderna i. Så de skulle vara lätta att hitta sen bland resten.

Får hoppas köparen hittar dem nu efter instruktionen jag skickade var jag fäst dem.

Går det annars att delbetala tillbaka för just den varan på Vinted. Som man kan göra på Tradera?
Ett tips är annars är att lägga dom mer "i mitten" av allt, tänker att ofta viker man upp kläder = saken trillar ur :) hoppas köparen hittar dom!
Tyvärr ingen aning om det går att delbetala tillbaka 🤷🏼‍♀️

Ett tips är annars är att lägga dom mer "i mitten" av allt, tänker att ofta viker man upp kläder = saken trillar ur :) hoppas köparen hittar dom!
Tyvärr ingen aning om det går att delbetala tillbaka 🤷🏼‍♀️
Dom är hittade.😅
Tänkte jag var smart som satte dom där då förutom klädpåsen så var det lite annat i lådan också så dom låg " mitt i". MEN kom på sen efter att jag skickat, att var ju inte säkert köparen öppnade lådan åt samma håll som jag packade. :angel::rofl:

Första tanken var att jag skulle lagt dom i klädpåsen bland resten, men att dom då skulle fastna bland kläderna och försvinna. Men får bli så nästa gång om det blir något liknande utskick. :D

Jag har äntligen blivit av med strasskedjorna! Fick 100kr för dem. Vill inte veta vad jag betalade för dem, men 100kr är mer än vad jag hade fått om jag slängt dem. Även en rulle smyckeskedja och två påsar örhängen försvann samtidigt så nu känns pysslet lite lättare att hantera

Ibland lessnar jag på vissa köpare.
Som nu

Hade ett speltillbehör ute för 50 kr. Fick en del frågor, med ifrågasättande attityd, jag svarade. Fick sen ett bud på 35 kr jag inte tackade ja till. Köparen låg ändå på och frågade om jag inte ville sälja? Jo, men jag har inte tackat ja till budet.
Fick ändå en massa meddelanden om att hon ville ha grejen och det fanns ju ingenstans att köpa den osv..
Till slut tröttnade jag och godtog budet.

Sedan har jag fått såå många förfrågningar om när jag ska skicka att jag till slut ledsnade, avbröt köpet och blockade.

35 kr är inte värt stressiga köpare.

Igår Rev jag ut allt ur lådorna med strumpor och underkläder. Så less på att halva lådan innehåller underkläder jag egentligen inte använder, men samtidigt vill jag inte kasta sånt jag sytt och aldrig använt eller bara använt 1-2 gånger 🫠 men var tusan kan man göra av i princip nya trosor? Mycket är i spets och lite "tjusigare" än "vardagstrosorna", och jag har inget intresse av tjusig spets längre 😂

Igår Rev jag ut allt ur lådorna med strumpor och underkläder. Så less på att halva lådan innehåller underkläder jag egentligen inte använder, men samtidigt vill jag inte kasta sånt jag sytt och aldrig använt eller bara använt 1-2 gånger 🫠 men var tusan kan man göra av i princip nya trosor? Mycket är i spets och lite "tjusigare" än "vardagstrosorna", och jag har inget intresse av tjusig spets längre 😂
Jag la upp en kasse med nya och så gott som nya trosor i en facebookgrupp för sexiga underkläder. Mina var inte direkt supersexiga (blandning av vanliga trosor, string och spets), men jag fick ändå sålt dem på mindre än ett dygn trots att jag var noga med att påpeka att alla var nytvättade

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka