Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sista jag hade kvar efter all försäljning av hästgrejer lade jag upp på blocket. 2 thermotäcken som bara är provade, ett teddyfodrat ridtäcke med reflex samt 6 schabrak i paket. Har satt jättelåga priser men har inte fått ett enda svar!
Nu är thermotäcken och ländtäcket inlämnade på secondhand i Skänninge. Schabraken samt lite diverse som fleecelindor och sadelgjordar ligger på soptippen. Med det är min typ 40-åriga tid som hästtjej över.

Om något av det som fortfarande finns på secondhand blir osålt får det enkelt biljett till soptippen.

Rost mig med att gå igenom tygskåpen, sinnessjukt mycket tyg som ska ut på annons. 🙈 Fotat och mätt ungefär två Ikeakassar, vilket var vad mina händer klarade idag. Väntar nu på att annonsen ska godkännas på fb så att jag kan lägga upp dem. Hoppas på snabb försäljning så jag blir taggad på att göra resten också. 😅

Ska se om jag pallar att rensa lite pysselmaterial senare och lägga upp på Vinted. Har mängder som legat orört i flera år, absolut ingen vits att spara på! Då är pengarna in på kontot betydligt roligare. 😁

Det skulle jag med behöva.. Både frosta av och rensa ut. Men det är så bökigt!
Verkligen bökigt. Jag trodde jag skulle klara det utan att behöva koppla ur allt men sån tur hade jag inte. Fick till slut ringa exet och fråga om han kunde komma förbi och hjälpa mig lyfta ur hela alltet på golvet. Är typ platsbyggd med strömmen bakom och ingen egen säkring så har dragit mig i flera år nu.
Till slut fick jag knappt igen lådor så hade inget val. 😅

Fortsätter förfasas över vinteds frakt på sadlar.
Inom Sverige, runt 13-1500 kr
Från Danmark, runt 3700 kr
Från Polen 5700 kr :cool:

Men det gör ju att man håller sig impulsköp .. :p:laugh:
Jag som tyckte att det var hutlöst med 38 kr för "litet" paket med julgranspynt (jag som säljer och muttrade lite över alla favoritmarkeringar men inget köp, insåg sen varför) 😂

Då var det kört, köpte ett par nya MD ridbyxor till dottern i julklapp.
Har provat TVÅ gånger att köpa dessa begagnade, men ett par var trasiga och returnerades och ett par kom bort i leveransen.
Men ska åtminstone sälja hennes urväxta så det blir +-0

Sålt två väggtavlor inatt på Tradera. Annonsen gick ut i gårkväll. Flera favoriter så blev något besviken när ingen budade.
Men la upp den direkt igen och då blev dom sålda: till Nederländerna.

Såå nu är jag lite extra nervös hur jag ska packa dom säkert, när de ska åka extra långt. :nailbiting:
Samtidigt som jag själv fått hem andra sådana tavlor inlagda först i en brun kompostpåse och sen bara instoppade i ett flingpaket där dom kanade runt. Och de överlevde utan skador. :confused:.
Så kan nog vara lugn med mitt bubbelplastande, tidningspapper mm. Hoppas jag. Bara hitta en passande kartong till allt.

Jag har fått sålt två hundtäcken som jag köpte till Violett på vinted men som är för små och två av Pärlas overaller som också är för små för Violett.
Har ännu mer hundgrejer som ska väck och så ska jag lägga ut pysslet på lite fler sidor så fort jag orkar

Jag har än så länge inte köpt något. Köpsuget är ENORMT just nu, men jag är luspank så jag FÅR INTE ge efter! Om det inte är något jag verkligen söker och som kommer ut med superpris, men tillfällena det händer är lätträknade

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat