Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 270
  • Visningar Visningar 5 955
Helt plötsligt har jag sålt på Vinted. Var nog innan jul jag senast skickade något. Har inte lagt upp något nytt där heller så kanske inte så konstigt.

Två större hårklämmor. Ska bara hitta en passande låda när jag kommer hem imorgon. 18 kr alltid något. Plus att jag får en kartong och lite packmaterial mindre hemma också. :D

Och jag lyckas inte sälja en sadel. Allt ser helt normalt ut hos mig men enligt flera personer går den inte att köpa eller lägga bud på. Suck. Tillbaka upp på en sadelhängare antar jag.
På vinted?
Har sett många sadlar som inte är köpbara där pga "inte går att leverera" , gissar de inte hittat någon bra fraktlösning för dem.
Ett tag låg ju fraktkostnaden på 1-3000 kr för en sadel 😅

Sålt både ett bett och en bok.

Meeen nu har sonen bestämt sig för att byta rum, eftersom det visst är bättre wifi i det andra rummet :laugh:. Jag har precis insett att eftersom nya rummet är mindre kommer han (jag) behöva rensa rejält på (hans) prylar.

Hade inte räknat med det och nu står hans sängram övergiven och behöver göras av med, han tog mitt nyinköpta skrivbord jag unnat mig för MIN skull eftersom det är mindre och därför har jag ett stort gamingskrivbord som också behöver göras av med. Just ja, och hans sänglådor fulla med leksaker måste också rensas och göras av med. Och en hylla med många hyllplan fulla med grejer..

Blev lite överväldigad av hur mycket jobb det så oväntat blev :bag:

Handlar det om några gram eller 5 kg?
Jag har både skickat och tagit emot paket som väger betydligt mer än 2 kg vid samfrakt/bundle, och än har inget "hänt".
Det får max väga 500g, det väger 900g. Tänkte inte på vikten, utan konstaterade att det var inom max måtten bara :banghead:

Men skickade till köparen och sa frakten blev fel och om hen vill köpa om varan med rätt frakt och att jag stå för mellanskillnaden

Det får max väga 500g, det väger 900g. Tänkte inte på vikten, utan konstaterade att det var inom max måtten bara :banghead:

Men skickade till köparen och sa frakten blev fel och om hen vill köpa om varan med rätt frakt och att jag stå för mellanskillnaden
Jag har skickat flera bundles som blivit fel på vikten (det gick inte att ändra vikten eftersom det var vinted som valde storlek) men det har aldrig blivit några repressalier.

Avundas alla säljarproffs.
Har aldrig sålt nåt annat än tills nära bekanta.
Har flera saker jag tror skulle ge pengar men har ingen susning om hur :rofl:

Hur säljer man en vadlång lammpäls? Hur vet man vad den är värd? Hur förpackar man? Hur vet man att man inte blir blåst?
Nåväl den får välhänga kvar i gästhuset.

/mvh förvirrad pensionär

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar