Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 537
  • Visningar Visningar 13 584
Budels tror jag det var okej att de översteg vikt begränsningen.
Det är troligtvis inte någon skillnad alls i pris på frakten mellan 500 g och 1 kg, jag har testat med pussel och det kostar samma lika :) men om du avbryter köper och köparen köper igen, be hen skicka skärmdump om frakten blir dyrare, så kan du ju sänka priset dom få kronorna om det känns bättre 🙂

Det är troligtvis inte någon skillnad alls i pris på frakten mellan 500 g och 1 kg, jag har testat med pussel och det kostar samma lika :) men om du avbryter köper och köparen köper igen, be hen skicka skärmdump om frakten blir dyrare, så kan du ju sänka priset dom få kronorna om det känns bättre 🙂
Paketet är skickat och frakten blev inte dyrare :) men nu har jag lärt mig av mitt misstag.

Avundas alla säljarproffs.
Har aldrig sålt nåt annat än tills nära bekanta.
Har flera saker jag tror skulle ge pengar men har ingen susning om hur :rofl:

Hur säljer man en vadlång lammpäls? Hur vet man vad den är värd? Hur förpackar man? Hur vet man att man inte blir blåst?
Nåväl den får välhänga kvar i gästhuset.

/mvh förvirrad pensionär
Du har inte någon vintage butik i närheten? Tänker att de skulle kunna ge dig ett värde och sälja den om du anser att deras arvode är rimligt

Det här med prissättning. Skitsvårt!
Ska sälja en liten frysbox, har noll aning om värde..

Jag tror att åldern spelar rätt stor roll. Jag kommer inte ihåg vad jag sålde min förra frysbox (en mindre modell men inte den minsta) för, det har gått ett gäng år nu, men tror runt tusenlappen - borde varit ungefär halva nypriset. Då var den typ ett par år gammal och i toppskick (och superbra - aldrig avfrostad och hade typ lite ytlig frost på en handstor yta, eller så, trots att den öppnades regelbundet).

Jag har lagt ut vissa annonser för mer än vad jag tror värdet är noch fått det sålt. Men tänker att värdet på en frysbox är lågt, om den inte är rätt ny. Tänker att vitvaror ofta skänks bort?
Vi lyckades sälja en stor och typ antik frysbox när vi flyttade in, så visst går det sälja. Men rik blir man inte förstås.

Häromdagen skulle jag skicka sju paket
Jag la de i påsar och kartonger som ser lite olika ut och skrev en notering på tex "grön " på den som innehöll ett grönt halsband. Sen fotade jag halsbandet på påsen.
Men det jobbiga tycker jag är de som köper med bring. Enklare med postnord så man kan skriva ut etiketten själv.

Jag brukar skriva mottagarens namn på paketen när jag packar, och spara en skärmdump med QR koden.
Då brukar det gå smidigt när jag är framme vid ombudet, och lätt att se så rätt fraktlapp matchar rätt paket :)

Häromdagen skulle jag skicka sju paket
Jag la de i påsar och kartonger som ser lite olika ut och skrev en notering på tex "grön " på den som innehöll ett grönt halsband. Sen fotade jag halsbandet på påsen.
Men det jobbiga tycker jag är de som köper med bring. Enklare med postnord så man kan skriva ut etiketten själv.
Dessa paket skulle skickas med Bring, så det var hen i kassan som klistrade på adresslapparna. Så det är just att jag råkade ge fel kod till fel paket. Hade två paket med helt olika form plus skrivit på paketen om innehållet. Som @stjarnhimmel skriver mycket smidigare hos PostNord

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • Stora tråden om Donald Trump (3) (ändrad rubrik)
  • Måla om möbler
  • Sytråden del 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Forumet medlemmar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka