Allväderstäcke som läcker, gå tillbaka med det eller....

B

blondi3958

Hur skall jag göra :confused:
Köpte ett nytt allväderstäcke med teddy på insidan på Granngården på rean i onsdags.
Första dagen hästen har det på sig ute var idag och det blev dyngsurt efter bara 2,5h, och det snöade bara till och från :mad:

Kan man gå tillbaka med det och kräva pengarna tillbaka?
Jag betalade 370:- för det och trodde att det skulle hålla tätt.
Jag impregnerade det även för att vara på den säkra sidan.
Vad skulle ni ha gjort?

:bow:
 
Om det är ett allväderstäcke ska det väl hålla för lite väta, annars borde det heta soliga-dagar-vinter-täcke.

Om du hade köpt allvädersstövlar (som man hade som liten) hade du ju inte godkännt att de läckte om man gick i snön med dom..

Gå tillbaka med täcket eller be om mer rabatt :)!
 
står de angivet att täcket ska vara vattentätt e de bara att gå tillbaka med det!
Det spela ju ingen roll vad de kostat då,även om man oftast får vad man betalar för..
 
Är det andasfunktion på täcket? Annars finns tyvärr risken att hästen kan svettas inifrån. Tänkte oxå på att man tyvärr ofta "täpper" igen andasfunktionen om man impregnerar med vanlig impregnering. (Det finns specialmedel för att impregnera andasmaterial.)

Hursom: Pröva att lägga täcket över tex en hink och häll på vatten. Känner du på insidan att det blir blött skulle jag absolut gå tillbaka med det om det vid köpet framgått att det är ett allväderstäcke.

Lycka till!
 
Utan tvekan så skulle jag gå tillbaka med täcket.
Det spelar ingen roll hur billigt eller dyrt det är, så tycker jag att det ska hålla tätt om dom har gått ut med att det ska vara det.
 
prova att impregnera det igen eller som någon sa att hälla vatten på det. en tjej som jag känner har ett sådant täcke (tror jag skrev det förut) det täcket läckte också i början eller så kan det vara så att hästen svettades då täcket är väldigt varmt! efter att hon impregnerat det ordentligt så läckte det inte flera gånger.
 
Hästen var torr under täcket.
Jag tog av täcket hängde upp det och red ca. 15 min.
Sen när jag skulle sätta på det var det smicksurt.

Jag kände inte så nogrant om det var tort när jag tog av det.

Men vattnet måste ha tränkt in medans jag red.

Det nästan droppade :mad:

Jag skall gå ner och fråga imorgon innan jag släpar hem täcket igen.
 
men skall jag impregnera det igen och igen och till slut kanske jag inte får lämna tillbaka det och det läcker fortfarande???
 
Varför inte ringa dit och fråga vad de tycker du ska göra? De är inte omöjliga!
 
Jag skall vandra ner dit i morgon och prata med dom.
Nej dom är inte omöjliga.
Jag lyckades få bytesrätt på det täcket fast det var på rean, om det inte skulle passa :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 830
Senast: lil-sis
·
L
Gravid - 1år Behöver bara skriva av mig och passar samtidigt på att fråga om nån annan suttit i samma sits? Jag har varit sjukskriven lite till...
Svar
14
· Visningar
1 334
Senast: Nisse
·
R
Hästmänniskan Har haft medryttare till min häst sen i höstas - det har varit en krokig o taggig väg o jag har velat fram o tillbaka - hästen gillar...
Svar
13
· Visningar
1 356
K
Hästmänniskan Jag har haft en annons ute på ett sto och för ca 3 veckor sedan så hittade jag underbara köpare som bor i närheten av mig. Både jag och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 604
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp