Bukefalos 28 år!

Amaskning HJÄLP NU;-(

R

Rambolina

Behöver hjälp omgående :crazy: Ikväll skulle jag avmaska våra hästar och lyckades tabba till det med minstingen på ca 200 kg, sprutan låste sig inte och när jag äntligen fick in sprutan i munnen och tryckte till så åkte naturligtvis
HELA sprutans innehåll in och han sväljer :cry: Medlet är IVOMEC och min fråga är vad kan hända????!!!:confused: :eek:
 
Sv: Amaskning HJÄLP NU;-(

Jag tror inte du behöver oroa dig. det värsta som kan hända är att pållen får lite magknip. Om du inte råkar ha otur att ha en överkänslig häst.
 
Sv: Amaskning HJÄLP NU;-(

Puh:D Då hoppas jag att han inte är överkänslig! Lämnade honom för en stund sedan och min man kommer att titta till honom vid 04.30 när han åker till arbetet........blir så trött på mig själv:cry:
 
Sv: Amaskning HJÄLP NU;-(

Ivomec är lugnt att överdosera många gånger, så det borde inte vara nån fara. Håll ett öga bara närmsta dygnet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 946
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 439
Senast: LenaH
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 277
Senast: mackan
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet att hästen fått stor mage? Bara buken/magen inte hull över revbenen. Jag har haft honom i 3 veckor, en...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Sofiiiia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp