Bukefalos 28 år!

Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Mitt inlägg postades dubbelt ...

Inte att man skulle ge dubbel abortspruta
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Man ger abortspruta om ens tik har tjuvparat sig, as simple as that!

Inte fullt så enkelt.
Om man har en tik som man senare i dess liv vill para brukar veterinär avråda abortspruta.
Anledning: Kan vara svårare att få dräktig senare.
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

. Men visst i tusan finns det väl positiva också??

Varken småhundar, labbar, golden osv osv är någon hund jag skulle kunna tänka mig.. ens om jag fick den gratis..

nääe vet du att jag kan inte säga att jag tycker det finns NÅN positiv sak med att blanda dessa raser i amstaff/pitbull.
varför inte en renrasig amstaff eller schäfer??? :idea: kan lova att det finns EN som passar dig!!
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

nääe vet du att jag kan inte säga att jag tycker det finns NÅN positiv sak med att blanda dessa raser i amstaff/pitbull.
varför inte en renrasig amstaff eller schäfer??? :idea: kan lova att det finns EN som passar dig!!

Ja, men om du läser det jag har skrivit tidigare så är det lite lättare sagt än gjort.. men tro mig, jag har både kikat på dom förr, och kommer att göra det igen..
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Inte fullt så enkelt.
Om man har en tik som man senare i dess liv vill para brukar veterinär avråda abortspruta.
Anledning: Kan vara svårare att få dräktig senare.

heller chansa än att ta en massa valpar som kommer hamna fel.. och jag skulle ALDRIG vilja vara uppfödare till sådana hundar.
men alla är ju inte som jag... :smirk: och du tänker stödja det???
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Inte fullt så enkelt.
Om man har en tik som man senare i dess liv vill para brukar veterinär avråda abortspruta.
Anledning: Kan vara svårare att få dräktig senare.

Jo för mig ( m. flera ) är det faktiskt så enkelt ...

Har man varit så jäkla slarvig så ens tik tjuvparat sig så tycker jag att man får ta sitt ansvar och ge en abortspruta

( dvs om inte hanen turligt nog är av samma ras, genomkollad med allt vad hd & ad heter m.m och dessutom en hane som jag tycker kompleterar min tik )
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Jo för mig ( m. flera ) är det faktiskt så enkelt ...

Har man varit så jäkla slarvig så ens tik tjuvparat sig så tycker jag att man får ta sitt ansvar och ge en abortspruta

( dvs om inte hanen turligt nog är av samma ras, genomkollad med allt vad hd & ad heter m.m och dessutom en hane som jag tycker kompleterar min tik )
:bow::bow::bow:

om ändå alla vore som du... ;)
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

På en del recept står det kategoriserat "för nybörjaren" "lättlagat" "medel" "avancerat" "proffsnivå".

Jag önskar att alla som skaffade hund tog reda på vilken nivå varje ras kräver av sin ägare.

Ts

Du vet själv vilken nivå ditt kunnande ligger på.
Sedan ska du bestämma dig för vilken relation du vill ha till din hund och vad du vill ha ut av ert umgänge.

Vill du ha en lydig och trygg hund så krävs det sannolikt att ditt kunnande är på nivå "proffsnivå" om du ska köpa en amstaff/schäfer.

Amstaff räcker det nog med "avancerad".

Men oftast är det ungdomar med liten erfarenhet som skaffar dessa hundar.
PL
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

heller chansa än att ta en massa valpar som kommer hamna fel.. och jag skulle ALDRIG vilja vara uppfödare till sådana hundar.
men alla är ju inte som jag... :smirk: och du tänker stödja det???

Näpp, trot eller ej, svarade bara allmännt om abortspruta.
Om du frågar mig om konstiga korsningar??? Jag har fortfarande inte förstått varför kastrering av hanhundar förekommer förhållandevis sällan. Kastrera alla som inte ska användas som avelshundar så lär man slippa en hel del konstiga korsningar.
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Har man varit så jäkla slarvig så ens tik tjuvparat sig så tycker jag att man får ta sitt ansvar och ge en abortspruta
Den som har hanhunden då?
Är inte den slarvig???
Är inte problemet större med lösspringande pilska hanundar än lösspringande löpska tikar??
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Jag sitter i en knivig sits.. Har funderat på att skaffa hund nu, och jag har ÄNTLIGEN hittat en hund som verkar passa mig jätte bra. Först och främst vill jag ha en stor och aktiv hund, och en som man har lite att jobba med. En stor hund med hjärna att aktivera så att säga;)

Nu till saken, Hunden jag har hittat är en korsning mellan amstaff/schäfer. Direkt jag tar upp dom två raserna så flyger nästan folk i taket. "Varför köpa en korsning mellan kamp och sönderavlad schäfer?" Men men men men meeeeeen.. jag blir galen. Jag vill verkligen ha den här hunden, den verkar passa mig, och jag tänker göra ett helhjärtat försök att göra hunden till det bästa också. ÄVEN om jag så hade köpt en liten golvmopp.

Är det några som har erfarenhet av den här blandningen? Är den verkligen så "hemsk" som alla påstår?

Jag tror inte det iaf, därför kör jag mitt eget rejs:banana:

Jag skulle inte fråga mig varför man köper den blandingen ur fysiskt synpunkt, utan snarare varför man vill ha en blanding mellan en hund som från början har noll aggressionspaket men desto mer kamp, med en hund som HAR ett aggressionspaket...Resultatet kan ju bli slående..illa:crazy:
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Jag skulle inte fråga mig varför man köper den blandingen ur fysiskt synpunkt, utan snarare varför man vill ha en blanding mellan en hund som från början har noll aggressionspaket men desto mer kamp, med en hund som HAR ett aggressionspaket...Resultatet kan ju bli slående..illa:crazy:

men det verkar ju inte spela några som helst roll om vad vi säger - hon hade ju bestämt sig för det redan innan... :crazy:
så varför skapa tråden?? kolla på mig, jag skaffar en hund som ingen anna skulle vilja ta sig an..
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Självklart får inte hanhundsägare låta sina hundar springa lösa men om en tikägare släpper ut en löptik utan fullständig tillsyn kan h*n inte helt skylla på hanhundsägaren när det blir valpar.
PL
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Vår amstafftik är sex månader nu, världens finaste vovve, barn är det bästa hon vet! :love:
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Kl En bra stund efter ordinarie telefontid i morse ringde en kille o ville ha en hund vaccinerad. Eftersom jag just då inte hade möjlighet att springa efter tidboken bad jag honom att återkomma imorgon på ordinarie telefontid varpå han började gapa om att han minnsan skulle ge mig en "fet skalle" när han träffade mig i verkligheten.
Undrar vilken typ av hund han hade?
Gissa vilken service han kommer få i den här landsändan.
PL
 

Liknande trådar

O
Hundavel & Ras Vi som har kamphund får stå ut med mycket fördommar mot raserna. Räcker med att man visar sig ute med sin hund så får man blickar eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 194
Senast: Carolininen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp