Bukefalos 28 år!

Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

En "kompis" har en jätte fin Pitbull, tyvärr en helt fel hund för dem o jag bara väntar på tidningsrubrikerna gällande den hunden... Tråkigt på en så fin hund! :crazy:
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

usch.. tråkigt att ha vetskapen om det. att hunden inte är som den ska.
har du pratat om det med dem??
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

usch.. tråkigt att ha vetskapen om det. att hunden inte är som den ska.
har du pratat om det med dem??

Hunden är det inget fel på, felet ligger hos ägarna som inte har en aning om vad de har i kopplet, hur de ska hantera det och hur de ska göra en sån hund lycklig, lyhörd och samarbetsvillig..

Vi har ingen kontakt längre, men när den hunden började ta sig ton och bli vuxen, erbjöd vi hjälp både av oss och min kompis som är figurant och tränare på schäfer o mycket duktig... Tyvärr uppskattades inte tipsen i välmening och har det fortsatt som det var då, så tycker jag synd om hunden o som sagt, bara väntar på problemen.. :cry:
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

billterrier är med en kamphund... bull=tjur bita tjurar...

men jag :bow: ditt inlägg!!
fast jag skulle även lägga till att dom som inte passar att ha "kamphund" skulle i mååånga fall inte vara lämpad för nån hundras över huvud taget...
rättar mig självv... :o

bullterriern i sig är ingen kamphund som använts mot tjur och björn, men den har kamplust då den utvecklats från amstaffen som den i sin tur utvecklats från dessa riktiga kamphundar (bla pitbull) som annvändes i slaktprocedurer och showbiz..
även staffen kommer från dessa..
men de viktiga är ju att den har kamplust. amstaffen är lika dan - den har heller inte använts innom slakt, men eftersom den härstammar från dessa hundar så har den kamplust - och varje ras som har kamplust har tyvärr benägenheten att användas inom hundkamper.
bullterriern används åxå flitigt i hundkamper i andra länder..:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Hunden är det inget fel på, felet ligger hos ägarna som inte har en aning om vad de har i kopplet, hur de ska hantera det och hur de ska göra en sån hund lycklig, lyhörd och samarbetsvillig..

Vi har ingen kontakt längre, men när den hunden började ta sig ton och bli vuxen, erbjöd vi hjälp både av oss och min kompis som är figurant och tränare på schäfer o mycket duktig... Tyvärr uppskattades inte tipsen i välmening och har det fortsatt som det var då, så tycker jag synd om hunden o som sagt, bara väntar på problemen.. :cry:
usch då e de ju ännu värre... tråkigt att dom inte skaffar sig kött på benen innan dom dkaffar den typen av hund. som bäddat för att få en stökig hund. men så länge dom inte e elaka så borde inte hunden vara en fara för allmänheten. men den lär bli jobbig att ha att göra med..
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

usch då e de ju ännu värre... tråkigt att dom inte skaffar sig kött på benen innan dom dkaffar den typen av hund. som bäddat för att få en stökig hund. men så länge dom inte e elaka så borde inte hunden vara en fara för allmänheten. men den lär bli jobbig att ha att göra med..

Vet inte riktigt jur jag ska förklara, men på tiden när jag umgicks med dem var detta en valp på ca 9 månader som precis insett att han var hane... och började ta sig ton...
Morrade bla. åt min gamla hane på 8 år...

Vet inte om ja ska kalla dem elaka, mer okunniga?
*Mycket hård hantering och lite beröm!
*Lösspringade stor pitbull hane, som skiter fullständigt i matte o husse är väl något som kan bli ett problem i framtiden.
*Visade tendes till att kunna bli "hanhundsilsken".
*Totalt respektlös när det gäller hans o mitt utrymme...

Som sagt en jätte fin och trevlig hund som fått fel husse o matte...
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

hmm det låter ju onekligen inte bra.. fan va tråkigt. hade för mig att de va amstaff, men ja inbillade mig väl det!! :D är det en PB så blir jag direkt mycket räddare... :crazy:
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

hmm det låter ju onekligen inte bra.. fan va tråkigt. hade för mig att de va amstaff, men ja inbillade mig väl det!! :D är det en PB så blir jag direkt mycket räddare... :crazy:

Bara hålla tummarna för att jag har fel o att inget händer :smirk:
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Ja och nej !
Icke-extremt, du släpper ut ditt brunstiga sto i din stora hage på 8 ha, utan uppsikt.
Får man skylla sig själv då också och bara se till eget ansvar, om nu det hoppar in en hingst och hon blir dräktig?

Jag tycker det är en dålig jämförelse faktiskt :crazy:

Men i och med att man faktiskt kan skydda sin hund mot oönskad parning i större utsträckning än vad man kan med häst.

Det är enklare för mig som tikägare att hålla koll på min tik under de veckor som hon löper, än att kontrollera ett bruntigt sto det förstår du säkert själv.
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

nej det är inte hennes annsvar -:

Bra, det var bara det jag undrade.
Och håller med om fortsättningen... att det ska aborteras... vilket jag även tycker om oönskade parningar av hundar MEN är det hingst/ hanhund som varit oaktsam så ska de också betala kalaset.
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Amstaffen är väl dock den idag som ligger närmast Pittbull ?

ja, det är en form av "utställningsavlad" pitbull kan vi kalla det. man "avlade bort" kamplusten och på finare individer för att få en utställningshund som godkändes av FCI.
vad påpekade du?? undrar om ja skrivit nåt fel om det inte framgår i det jag skrev.. :confused::)
 
Senast ändrad:
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Bra, det var bara det jag undrade.
Och håller med om fortsättningen... att det ska aborteras... vilket jag även tycker om oönskade parningar av hundar MEN är det hingst/ hanhund som varit oaktsam så ska de också betala kalaset.

bra :D då är vi äntligen på samma våglängd!! :)
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

vilket jag även tycker om oönskade parningar av hundar MEN är det hingst/ hanhund som varit oaktsam så ska de också betala kalaset.

Ska och ska, finns inget som binder dom till att betala ett rött öre..

Men det är klart att jag också tycker att de bör betala halva kostnaden!
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

bra :D då är vi äntligen på samma våglängd!! :)
Äntligen???? Vad då ??? Herregud du kunde frågat direkt vad jag tyckte om just denna aktuella hund, har inte ändrat någon inställning precis.
Jag vet inte vilket som är mest tråkigt faktiskt, att det väljs att inte abortera eller alla de som kan tänkas köpa någon av valparna.
Vänl. G.
 
Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?

Ska och ska, finns inget som binder dom till att betala ett rött öre..

Men det är klart att jag också tycker att de bör betala halva kostnaden!

Jo, när det gäller sto kontra hingst, om nu det är hingsten som varit ute på friarstråt, åker hingstägaren på hela betalningen. Samma med tjur/ ko, på det villkoret såklart att det är tjuren som pallrar sig iväg för förlustelse.
Tvärtomhändelser gör att ko/ sto ägaren hålls ansvarig.
Samma gäller säkert hund om man kan bevisa att man haft sin tik under den uppsikt som erfodras.
 

Liknande trådar

O
Hundavel & Ras Vi som har kamphund får stå ut med mycket fördommar mot raserna. Räcker med att man visar sig ute med sin hund så får man blickar eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 194
Senast: Carolininen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp