Andedräkt och olika torrfoder

Corax

Trådstartare
Min nya katt har ätit Royal Canin hos tidigare ägare och hon har en rätt hemsk andedräkt. Hon har bra tandstatus och inga inflammationer eller tandsten enligt vet.bes.
Min hanne äter Iams (adult, hårboll)och har aldrig luktat illa ur munnen.
Tanken slog mig att det kan ha något att göra med fodret.
Nu håller jag på att vänja in den nya på Iams Hårbollsfoder så vi får väl se.

Har även en annan fråga om Royal. Nya kissen äter Sensitive 33 och jag är lite nyfiken på att veta vad det näringsmässigt är för skillnad på det och Iams Hårbollsfoder. Någon som kan kolla på sin påse?
 
Sv: Andedräkt och olika torrfoder

Mina båda käkar RC, den ena luktar INTE gott ur mun, den andra luktar inget.
Valpen käkade Doggy när han kom, luktade SKIT ur munnen och hade mjäll och klåda. Byte till RC(för hundar då förståss) tog bort dåligt lukt och mjäll.

Kan väl tänkas att olika individer tål olika sorters foder, och om de tål maten bara halvbra blir de lite risiga i kistan och luktar då förståss därefter..

Min lilla teori :angel:
 
Sv: Andedräkt och olika torrfoder

Ja det är ju i och för sig inte så konstigt att olika individer 'trivs' bättre med olika foder. Det är ju som med oss människor. :)

Vi får se om det blir bättre när jag går över helt på Iams... om jag nu gör det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har tänkt byta foder till min chihuahua tik på 9 år. Hon har alltid ätit royal canin torrfoder, men jag misstänker att det på senare tid...
Svar
9
· Visningar
943
Katthälsa Hjälp! Jag håller på att gå vilse i kattfoderdjungeln :crazy: Min lilla Alice är nu åtta månader (:eek:) och kastrerad så jag tänkte...
2 3
Svar
43
· Visningar
12 385
Övr. Katt Vi tog över varan katt i varas och har fortsatt med den mat han at da men vill gärna byta sort. Han har ätit Royal Canin Sensitiv men vi...
Svar
11
· Visningar
2 192
Senast: turbofling
·
Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp