Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan man ha 37 000 som prislapp på en dvärgtax?! Utan stamtavla dessutom? Jag är så nyfiken på vad det är för folk som köper dessa hundar och på hur uppfödarna tänker?
och klart irriterande att just den uppfödaren fick lite smygreklam för några år sedan när Fredrik Steens program "Mitt liv som valp" var med och köpte en taxvalp just från dom. Dom föder även upp whippet eller om det är italiensk vinthund......alla ej till utställning (pga avsaknad av stamtavla)
 
och klart irriterande att just den uppfödaren fick lite smygreklam för några år sedan när Fredrik Steens program "Mitt liv som valp" var med och köpte en taxvalp just från dom. Dom föder även upp whippet eller om det är italiensk vinthund......alla ej till utställning (pga avsaknad av stamtavla)
Aha … då är det nog inte ett misstag. :meh:
 
och klart irriterande att just den uppfödaren fick lite smygreklam för några år sedan när Fredrik Steens program "Mitt liv som valp" var med och köpte en taxvalp just från dom. Dom föder även upp whippet eller om det är italiensk vinthund......alla ej till utställning (pga avsaknad av stamtavla)
Och folk köper??
 
och klart irriterande att just den uppfödaren fick lite smygreklam för några år sedan när Fredrik Steens program "Mitt liv som valp" var med och köpte en taxvalp just från dom. Dom föder även upp whippet eller om det är italiensk vinthund......alla ej till utställning (pga avsaknad av stamtavla)

Italiensk vinthund är det. Och de saknar stamtavla såklart.
Folk köper och köper från den uppfödaren, till vilket pris som helst.
Jag tror de blir lurade av priset och tror att de ska få något exklusivt och speciellt. Precis som Labradoodles som går för 30.000 kr och blivit väldigt populära bland överklassen.
 
Italiensk vinthund är det. Och de saknar stamtavla såklart.
Folk köper och köper från den uppfödaren, till vilket pris som helst.
Jag tror de blir lurade av priset och tror att de ska få något exklusivt och speciellt. Precis som Labradoodles som går för 30.000 kr och blivit väldigt populära bland överklassen.
Jag är ofta ute och går lite här och var i Sthlm, både innerstan, Söder och söder om Söder, och det enda jag ser är doodlar i olika storlekar, allt som oftast skällande och dragande i koppel... Jag fattar verkligen inte varför en köper en blandras för så dyra pengar?! Men fine, någon kan säkert vara en lagotto, jag har inte stenkoll. Och är det inte en doodle så är det en blå "fralla" eller någon annan rolig färg...
 
Möjligt att dom säljer till vem som helst medan den typiske taxuppfödaren är petig med valpköpare, och då köper folk för det priset med brist på andra val.

Jag är ofta ute och går lite här och var i Sthlm, både innerstan, Söder och söder om Söder, och det enda jag ser är doodlar i olika storlekar, allt som oftast skällande och dragande i koppel... Jag fattar verkligen inte varför en köper en blandras för så dyra pengar?! Men fine, någon kan säkert vara en lagotto, jag har inte stenkoll. Och är det inte en doodle så är det en blå "fralla" eller någon annan rolig färg...

Status-/modesymbol, att köpa en labradoodle för 30 000kr skulle jag nog säga är i det billigaste laget tänk snarare runt 50 000kr för en.
 
Senast ändrad:
Möjligt att dom säljer till vem som helst medan den typiske taxuppfödaren är petig med valpköpare, och då köper folk för det priset med brist på andra val.



Status-/modesymbol, att köpa en labradoodle för 30 000kr skulle jag nog säga är i det billigaste laget tänk snarare runt 50 000kr för en.

Just deras dvärgtaxarhar lockar dock också folk som vill ha coola färger, de har väl merletaxar och lite andra färger också som inte är vanliga/kanske inte ens får registreras? (Har dålig koll på vilka taxfärger som är tillåtna).
 
Just deras dvärgtaxarhar lockar dock också folk som vill ha coola färger, de har väl merletaxar och lite andra färger också som inte är vanliga/kanske inte ens får registreras? (Har dålig koll på vilka taxfärger som är tillåtna).
5 grundfärger är tillåtna; röd, gul, svart med tanteckning, brun med tanteckning och viltfärgad.

Därtill kommer 2 teckning/mönster, merle och strimmig (brindle)
 
Hur kan man ha 37 000 som prislapp på en dvärgtax?! Utan stamtavla dessutom? Jag är så nyfiken på vad det är för folk som köper dessa hundar och på hur uppfödarna tänker?
De kanske råkade slå en nolla för mycket när de knappade in priset? :idea:
Det är inget misstag med så många nollor i priset. Det finns ständigt annonser ute från den uppfödaren, antingen för tax eller italiensk vinthund. Under tiden som uppfödaren var med i SKK så kunde man se att det kom nästan 10 kullar per år på kenneln om jag inte minns helt galet. Troligen är det likadant nu och jag har för mig att uppfödaren lägger upp allt på hemsidan också. Jag pratade förut med en person som köpt en italiensk vinthund därifrån och hen ångrade sig verkligen. (Ångrade inte hunden i sig, men just att köpa därifrån pga hur extremt oseriöst allt var kring uppfödningen, något som valpköparen insett för sent).

Uppfödaren avlar mycket på "roliga färger" och försöker framställa det som något fint med "ej till utställning" för att locka valpköpare.
 
Det är inget misstag med så många nollor i priset. Det finns ständigt annonser ute från den uppfödaren, antingen för tax eller italiensk vinthund. Under tiden som uppfödaren var med i SKK så kunde man se att det kom nästan 10 kullar per år på kenneln om jag inte minns helt galet. Troligen är det likadant nu och jag har för mig att uppfödaren lägger upp allt på hemsidan också. Jag pratade förut med en person som köpt en italiensk vinthund därifrån och hen ångrade sig verkligen. (Ångrade inte hunden i sig, men just att köpa därifrån pga hur extremt oseriöst allt var kring uppfödningen, något som valpköparen insett för sent).

Uppfödaren avlar mycket på "roliga färger" och försöker framställa det som något fint med "ej till utställning" för att locka valpköpare.
Jag har redan svarat att det inte var något misstag när det gäller den säljaren.
 
Det är inget misstag med så många nollor i priset. Det finns ständigt annonser ute från den uppfödaren, antingen för tax eller italiensk vinthund. Under tiden som uppfödaren var med i SKK så kunde man se att det kom nästan 10 kullar per år på kenneln om jag inte minns helt galet. Troligen är det likadant nu och jag har för mig att uppfödaren lägger upp allt på hemsidan också. Jag pratade förut med en person som köpt en italiensk vinthund därifrån och hen ångrade sig verkligen. (Ångrade inte hunden i sig, men just att köpa därifrån pga hur extremt oseriöst allt var kring uppfödningen, något som valpköparen insett för sent).

Uppfödaren avlar mycket på "roliga färger" och försöker framställa det som något fint med "ej till utställning" för att locka valpköpare.
För att använda ej till utställning som argument så är dom otroligt utseendefixerade.
 
Det är inget misstag med så många nollor i priset. Det finns ständigt annonser ute från den uppfödaren, antingen för tax eller italiensk vinthund. Under tiden som uppfödaren var med i SKK så kunde man se att det kom nästan 10 kullar per år på kenneln om jag inte minns helt galet.
Om dom säljer hundar för 37 000kr / hund och har 10 kullar/år så borde dom va rätt täta nu.
 
Som Askungen sa ..... - Och förresten… vad är en taxvalp -2020? - Det kan ju vara förfärligt trist ...... eller alldeles, alldeles underbart!!!

Så klart det är!! Missa inte tillfället, köp en taxvalp och upplev ..... alldeles, alldeles underbart ni med till -2020!!!!!!

Hemligheten med lycka är att äga en TAX!
 
Till alla er som funderar på att köpa taxvalp, var noga med var ni köper er valp! Åtfalliga blocket annonser poppar upp med billiga taxvalpar och ibland även dyrare, troligtvis många gånger illigalt intagna till Sverige med risk för nya sjukdomar och smittor till följd.

Välj en uppfödare du får förtroende för och med ditt hjärta

.
 
Till alla er som funderar på att köpa taxvalp, var noga med var ni köper er valp! Åtfalliga blocket annonser poppar upp med billiga taxvalpar och ibland även dyrare, troligtvis många gånger illigalt intagna till Sverige med risk för nya sjukdomar och smittor till följd.

Välj en uppfödare du får förtroende för och med ditt hjärta

.
Jag är en person som har typ inget temperament alls men jag kokar av ilska just nu, vad är detta för fräckhet, när sjutton har vi någonsin haft problem med smuggeltaxar?
 
Det är inget misstag med så många nollor i priset. Det finns ständigt annonser ute från den uppfödaren, antingen för tax eller italiensk vinthund. Under tiden som uppfödaren var med i SKK så kunde man se att det kom nästan 10 kullar per år på kenneln om jag inte minns helt galet. Troligen är det likadant nu och jag har för mig att uppfödaren lägger upp allt på hemsidan också. Jag pratade förut med en person som köpt en italiensk vinthund därifrån och hen ångrade sig verkligen. (Ångrade inte hunden i sig, men just att köpa därifrån pga hur extremt oseriöst allt var kring uppfödningen, något som valpköparen insett för sent).

Uppfödaren avlar mycket på "roliga färger" och försöker framställa det som något fint med "ej till utställning" för att locka valpköpare.

Ja, det finns mycket att säga om den ”uppfödaren” .. Jag har stött på flera som köpt tax därifrån, varav två är bekanta till mig. Ingen av dem fick träffa valpens föräldrar .. Om jag förstår det hela rätt har denna ”uppfödare” fött upp flera olika raser genom åren och bytt kennelnamn några gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 392
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 029
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 871
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 879
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp