Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
"En vanlig hund kostar ca 15000, men dessa kan kosta 100 000:-" zzz

Evidensias chefsvet hade med sig en "malteserpoo"

Som sagt TV är ju mest gjort av rika kändisar så sådant anser dom väl är imponerande, :grin: och som nämnt innan är veterinärer generellt okunniga om djurraser så är inte alls förvånad. Det är också rätt så synd att hundar paradas runt som sorts statusprylar på TV framför flera tiotusentals tittare, en konstig utveckling på sistone hur folk verkar se på djur idag.

Det som jag tycker är kul när vi som äger rasdjur anklagas att vara "snobbar" som vill "skryta" och hur rika vi visst är som har råd att köpa en hund för 15 000kr eller katt för 7 000kr, :cautious: när vi har dessa som köper blandraser från valpfabriker och köksavlare för 100 000kr.
 
Senast ändrad:
77108004_3061002664124162_6246824649775120384_o.jpg

Slagsmål (tydligen bråk nr 2) i direktsändning
 
Bara summeringen av avsnittet får en att inte vilja titta. (Har inte sett underhållningen i att titta på program om Hollywoodfruar, TV är väl 75% Hollywoodfruar nu?)
Sen har dom bara med sig valpar. Varför inte ta vuxna hundar istället för att locka med söta, lurviga valpar?
Jag är faktiskt glad att dom rök ihop i bråk mot slutet, så folk inte låter sig luras av deras dravel.
 
Sen har dom bara med sig valpar. Varför inte ta vuxna hundar istället för att locka med söta, lurviga valpar?
Jag är faktiskt glad att dom rök ihop i bråk mot slutet, så folk inte låter sig luras av deras dravel.

För att vuxna hundar ser inte lika lurviga och söta ut som valpar gör. Eller så ser dom att dessa mixar inte ser så annorlunda ut från en renrasig pudel (dessutom så brukar vuxna pudelmixar vara rakade hela tiden eftersom pälsen är gott som omöjlig).

Vi hoppas folk förstår att det bara är en massa snack. Så kallat lätta och enkla hundar sitter inte och ryker ihop flera gånger under en kvart.
 
Senast ändrad:
För att vuxna hundar ser inte lika lurviga och söta ut som valpar gör. Eller så ser dom att dessa mixar inte ser så annorlunda ut från en renrasig pudel (dessutom så brukar vuxna pudelmixar vara rakade hela tiden eftersom pälsen är gott som omöjlig).

Vi hoppas folk förstår att det bara är en massa snack. Lätta och enkla hundar sitter inte och ryker ihop flera gånger under en kvart.
Speciellt inte som valpar. Hade förstått mer om dom var könsmogna. O_o
 
Speciellt inte som valpar. Hade förstått mer om dom var könsmogna. O_o

Valpar får en att undra ännu mer, inte normalt hos valpar som har ett bra temperament.

Min hund som är av en ras jag beskriver som lätt och enkel (Norsk Lundehund) har aldrig någonsin varken som valp eller vuxen rykt ihop med en hund (om sagd hund har inte trakkaserat honom dvs), inte ens på utställningar där man sitter trångt eller på lundehundsträffar med 15+ hundar har det hänt.
 
Sen har dom bara med sig valpar. Varför inte ta vuxna hundar istället för att locka med söta, lurviga valpar?
Jag är faktiskt glad att dom rök ihop i bråk mot slutet, så folk inte låter sig luras av deras dravel.
Hälften var iaf valpar. Sen var det väl en tvååring och hur gammal ”maltipoon” var nämndes aldrig. Hade dock hellre sett att även uppfödare bjudits in och frågats ut. Huruvida en köpare tycker att just deras poo-hund är världens bästa säger ju inte så mycket.
 
Hälften var iaf valpar. Sen var det väl en tvååring och hur gammal ”maltipoon” var nämndes aldrig. Hade dock hellre sett att även uppfödare bjudits in och frågats ut. Huruvida en köpare tycker att just deras poo-hund är världens bästa säger ju inte så mycket.
Eller så kunde dom ta in en pudelkennel och prata hur avel går till hos en seriös kennel istället för massa trendiga mixar.
 
Eller så kunde dom ta in en pudelkennel och prata hur avel går till hos en seriös kennel istället för massa trendiga mixar.

Pudel-uppfödare och kanske uppfödare av andra raser som är vanliga i dessa korsningar, :grin: men det skulle väl inte se bra ut i TV när alla är galna i pudelmixar.

Men att på allvar snacka om korsningar som dom vore raser är att gå emot tamdjursgenetik 101; blandraser är heterogena och därmed oförutsägbara i sitt utseende, beteende, temperament, arbetsduglighet osv., du kan inte snacka om dom som dom vore en homogen ras!
 
Eller så kunde dom ta in en pudelkennel och prata hur avel går till hos en seriös kennel istället för massa trendiga mixar.
Allra helst båda tycker jag. Har poo-uppfödare för avsikt att bedriva seriös avel borde det även ligga i deras intresse att få svara på rimliga och kritiska frågor. Mannen bakom åtminstone labradoodeln har ju kallat det för sitt ”livs misstag” och då dessa blandningar är så poppis borde det vara ganska angeläget att lyfta både motiv och frågeställningar. Gärna med en mer insatt programledare/journalist nästa gång..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 298
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 016
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 816
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 783
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp