Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inget misstag med så många nollor i priset. Det finns ständigt annonser ute från den uppfödaren, antingen för tax eller italiensk vinthund. Under tiden som uppfödaren var med i SKK så kunde man se att det kom nästan 10 kullar per år på kenneln om jag inte minns helt galet. Troligen är det likadant nu och jag har för mig att uppfödaren lägger upp allt på hemsidan också. Jag pratade förut med en person som köpt en italiensk vinthund därifrån och hen ångrade sig verkligen. (Ångrade inte hunden i sig, men just att köpa därifrån pga hur extremt oseriöst allt var kring uppfödningen, något som valpköparen insett för sent).

Uppfödaren avlar mycket på "roliga färger" och försöker framställa det som något fint med "ej till utställning" för att locka valpköpare.

Jag vet, jag har sett deras annonser förr. Kan ändå inte ta in att folk köper till dessa priser. Och deras priser går ju ständigt uppåt. Hur lättlurade får man vara som köpare?
Förstår till viss mån att de lockar folk med lite ovanligare färger på taxarna, men de just nu verkar vara vanliga black n tan.
 
Läs vad uppfödaren skriver på sin blogg att man ska se upp med oseriösa annonser på blocket och smuggeltaxar, när personen själv är den mest oseriösa TAX uppfödaren på blocket!
Okej, det var lite svårt att förstå vem som skrivit vad. Det såg ju ut som din egen kommentar
 
Kanske blocket kan skärpa reglerna för att få sätta in annons nu då, när dom har svart på vitt att hälften är smuggelhundar.
Fast det har dom inga bevis på.det kan lika gärna vara att ingen har planerat några valpar just nu.
Mitt svar baserades på att jag har smuggelras. (fralla o mops)
Sen har jag hört från uppfödar vänner att det är sjukt stort intresse på hund just nu.
Jag andades om att jag hade labrador valpar,annonsen var ute i 50 min, 72 svar :eek::crazy:
 
Fast det har dom inga bevis på.det kan lika gärna vara att ingen har planerat några valpar just nu.
Mitt svar baserades på att jag har smuggelras. (fralla o mops)
Sen har jag hört från uppfödar vänner att det är sjukt stort intresse på hund just nu.
Jag andades om att jag hade labrador valpar,annonsen var ute i 50 min, 72 svar :eek::crazy:
Blocket är medvetna om smuggelvalparna, men tar inget ansvar.
Bara att ha som krav att man ska e legitimera sig hade varit ett första steg.
 
Är det inte ovanligt lite blocketannonser på hundar? Nästan hälften mot vad det brukar :eek:

Utöver att smugglare och andra suspekta typer har svårt att få tag i valpar pga stängda gränser så är det jättemånga som passar på att skaffa hund nu när det är karantän och stanna hemma så mycket som möjligt som gäller. Jag håller själv koll på Blocket bara utifall att det skulle dyka upp någon intressant valpkull, och de försvinner nästan lika snabbt som de kommer ut. Jag förutspår en boom av omplaceringar när allt detta är över och folk måste återgå till sina vanliga rutiner... :crazy:
 
Utöver att smugglare och andra suspekta typer har svårt att få tag i valpar pga stängda gränser så är det jättemånga som passar på att skaffa hund nu när det är karantän och stanna hemma så mycket som möjligt som gäller. Jag håller själv koll på Blocket bara utifall att det skulle dyka upp någon intressant valpkull, och de försvinner nästan lika snabbt som de kommer ut. Jag förutspår en boom av omplaceringar när allt detta är över och folk måste återgå till sina vanliga rutiner... :crazy:

Det är samma sak som händer här i UK fast i ännu större utsträckning, tror jag skrev om det i bunkringstråden på allmänt. Det är nästa fas. Först toapapper och pastasås, nu är det hundar och hundvalpar.
Rescuecentren har många tomma burar just nu men de lär fyllas upp över kapacitet när folk går tillbaka till sina jobb och skolor, och valpfabrikerna tjänar storkovan eftersom seriösa uppfödare skjuter på sina kullar och håller sig till lockdownreglerna.
 
Blocket är medvetna om smuggelvalparna, men tar inget ansvar.
Bara att ha som krav att man ska e legitimera sig hade varit ett första steg.
Om Blocket har minsta misstanke om att det är smuggel eller bullshit så får man både id sig + visa upp papper på ev valpar/hund.
 
Om Blocket har minsta misstanke om att det är smuggel eller bullshit så får man både id sig + visa upp papper på ev valpar/hund.
Är ju ganska uppenbart att dom inte "misstänker" särskilt många annonser när sådär 5- 600 annonser går igenom utan koll.
 
Är ju ganska uppenbart att dom inte "misstänker" särskilt många annonser när sådär 5- 600 annonser går igenom utan koll.
Men vad vill du dom ska göra? Om jag köper in 10 valpar,alla intagna lagligt PÅ papper, och har ett paragraf 16 tillstånd och kan id:a mig, så kan dom inte göra ett skit för dom varken kan eller ska dömma på en gissning.
 
Fast det har dom inga bevis på.det kan lika gärna vara att ingen har planerat några valpar just nu.
Mitt svar baserades på att jag har smuggelras. (fralla o mops)
Sen har jag hört från uppfödar vänner att det är sjukt stort intresse på hund just nu.
Jag andades om att jag hade labrador valpar,annonsen var ute i 50 min, 72 svar :eek::crazy:
Jag har ingen annons alls - inte ens på rasklubbens sida (pga av att jag var osäker på dräktig eller ej). Jag har bara en liten notis på hemsidan och jag har ändå typ 10 BRA valpspekulanter :nailbiting: således vågar jag inte ens lägga ut någon under väntade kullar.....inte än i alla fall :o
 
Jag har ingen annons alls - inte ens på rasklubbens sida (pga av att jag var osäker på dräktig eller ej). Jag har bara en liten notis på hemsidan och jag har ändå typ 10 BRA valpspekulanter :nailbiting: således vågar jag inte ens lägga ut någon under väntade kullar.....inte än i alla fall :o
jag hade 7 bokade sen innan då tänkte att man kanske måste vara ute i god tid för att bli av med överflödet...........................:banghead:
 
Men vad vill du dom ska göra? Om jag köper in 10 valpar,alla intagna lagligt PÅ papper, och har ett paragraf 16 tillstånd och kan id:a mig, så kan dom inte göra ett skit för dom varken kan eller ska dömma på en gissning.
Det har bytt namn från paragraf 16 till 6:4 med den nya djurskyddslagen. Men alla förstår nog iofs vad du menar :)
 
Fast det har dom inga bevis på.det kan lika gärna vara att ingen har planerat några valpar just nu.
Mitt svar baserades på att jag har smuggelras. (fralla o mops)
Sen har jag hört från uppfödar vänner att det är sjukt stort intresse på hund just nu.
Jag andades om att jag hade labrador valpar,annonsen var ute i 50 min, 72 svar :eek::crazy:
Labrador? :o:nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 422
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 034
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 874
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 898
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp