Bukefalos 28 år!

Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gissar att dom inte vill att dom som bara är intresserad av att få bilder på hunden, när dom fått bilden så slutar dom vara intresserad av hunden.
Fast varför vill de det? Det finns väl inga poänger med att få bilder av valpar (förutom om några få bedragare vill ha dem för att sälja smuggelvalpar, men då tror jag att man letar bilder längre bort än från svenska blocket)
 
Fast varför vill de det? Det finns väl inga poänger med att få bilder av valpar (förutom om några få bedragare vill ha dem för att sälja smuggelvalpar, men då tror jag att man letar bilder längre bort än från svenska blocket)
Det kan vara "drömmare", folk som drömmer om att ha många av hundarna de ser på blocket. Samma fenomen som säljare av snygga bilar upplever, eller lite som när folk går på husvisningar utan att vilja eller kunna köpa huset ändå.
 
Det kan vara "drömmare", folk som drömmer om att ha många av hundarna de ser på blocket. Samma fenomen som säljare av snygga bilar upplever, eller lite som när folk går på husvisningar utan att vilja eller kunna köpa huset ändå.
Ja det låter ju rimligt. Men herregud, skaffa ett liv känner jag bara. Eller en hund.
 
Jag tror att jag hittat den hund jag minst av alls jag skulle vilja ha. Någonsin. I min närhet.

"Mamman är 100% kaukasisk och pappan är doberman 50% och belgisk malinos 50%."

(Kaukasisk - jadå, du gissar rätt - det är ovtjarka som åsyftas)
Den har jag också sett. "de är en fantastisk familjehund och rekommenderas mycket till små barn så milda och väldigt mjuka"

Undrar vad han har rökt.
 
Huskydoodle, 25 000.

"Nu har vi äntligen gjort om denna underbara kombination då den blev så lyckad senast. Mamma är en Siberian Husky och pappa är en dvärgpudel."

"Har även hundskola sedan 21 år tillbaka. Vi finns här för Er så ni får bästa möjliga start med er nya familjemedlem."

Låter tryggt. :grin:
 
Får ju inte lägga upp bilder från Blocket här så - sök där på Sigismund och klicka vidare till den valp som heter just så. Har den spalt??

(Och ska man isåfall betala 25K för en oreggad fralla med spalt? Är inte spekulant, reagerade bara)

Alltså jag kan inte svära på att den har det men visst ser det så ut?
 
Senast ändrad:
Får ju inte lägga upp bilder från Blocket här så - sök där på Sigismund och klicka vidare till den valp som heter just så. Har den spalt??

(Och ska man isåfall betala 25K för en oreggad fralla med spalt? Är inte spekulant, reagerade bara)

Alltså jag kan inte svära på att den har det men visst ser det så ut?
Ja det har den. Man undrar ju om säljaren inte ens ser det själv, eftersom det inte står i annonsen. Lär ju stå på besiktningsintyget i alla fall.
Tyvärr är Fralla en ras där gomspalt förekommer i högre utsträckning.
 
Ja det har den. Man undrar ju om säljaren inte ens ser det själv, eftersom det inte står i annonsen. Lär ju stå på besiktningsintyget i alla fall.
Tyvärr är Fralla en ras där gomspalt förekommer i högre utsträckning.
Aha, tack. Ja jag tyckte väl det. Antingen har säljaren väl då gjort en sån närbild antingen för att han inte fattar, eller för att senare kunna hävda Jamen det syntes ju på bilden.

Fy fan vilken kommers det är av buskavel med populära raser!

Kan de äta ordentligt, det kanske beror på graden av spalt?
 
Aha, tack. Ja jag tyckte väl det. Antingen har säljaren väl då gjort en sån närbild antingen för att han inte fattar, eller för att senare kunna hävda Jamen det syntes ju på bilden.

Fy fan vilken kommers det är av buskavel med populära raser!

Kan de äta ordentligt, det kanske beror på graden av spalt?
Det beror på graden av gomspalt. Men inte ovanligt med problem ifrån näshålan, inflammationer och så vidare då mat och bakterier kan komma in i näshålan när hunden äter. Inte direkt optimalt på en ras som redan innan har en helt missbildad näshåla och problem att andas.
Ärligt talat har jag bara träffat på några enstaka hundar med medfödd gomspalt, detta för att de flesta avlivas redan hos uppfödaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 474
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 044
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 880
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 937
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp