Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, tack. Ja jag tyckte väl det. Antingen har säljaren väl då gjort en sån närbild antingen för att han inte fattar, eller för att senare kunna hävda Jamen det syntes ju på bilden.

Fy fan vilken kommers det är av buskavel med populära raser!

Kan de äta ordentligt, det kanske beror på graden av spalt?
Nej dom tas ofta bort redan som nyfödda hos uppfödaren då dom inte kan få i sig mjölken.
 
Det beror på graden av gomspalt. Men inte ovanligt med problem ifrån näshålan, inflammationer och så vidare då mat och bakterier kan komma in i näshålan när hunden äter. Inte direkt optimalt på en ras som redan innan har en helt missbildad näshåla och problem att andas.
Ärligt talat har jag bara träffat på några enstaka hundar med medfödd gomspalt, detta för att de flesta avlivas redan hos uppfödaren.
Alltså den här försäljningen - eller försök till försäljning - verkar ju inte klokt.
 
Tur att den hamnat hos hundstallet ändå, så att den troligen kan få ett seriöst och bra hem. Gissar att såna där konstiga korsningar lockar till sig en del som bara vill ha något litet och ovanligt...
Ja, eller någon som tycker synd om den och vill ta hand om den för det. Och det kan säkert bli en trevlig sällskapshund till någon, och leva ett bra liv trots problemen.
 
Råkade kolla annonser om mallar på blocket. Blev lite förskräckt av vad som erbjöds, men fastnade för en formulering om handpenning som inte skulle återfås “vid ångest”. Kan inte låta bli att tycka att det kändes som en väldigt välmotiverad formulering son Kundera baritone med I mer än en av annonserna.

(Och så var det lite gulligt att det var malar med i en av texterna)
 
Ok. "Hollenco valpar leveransklara 20 mars. Första kända kullen I världen med riktigt glada sociala brukshundar som är väldigt trevliga och arbetsglada. Säljes till den som har tid att träna och engagera sig i hunden. Mamman är en högtempererad holländare och Pappan är en lågtempererad Podenco"

Första kullen i världen. Och högtempererad och lågtempererad. Vad är det för skojare som annonserar på Blocket egentligen?
 
Ok. "Hollenco valpar leveransklara 20 mars. Första kända kullen I världen med riktigt glada sociala brukshundar som är väldigt trevliga och arbetsglada. Säljes till den som har tid att träna och engagera sig i hunden. Mamman är en högtempererad holländare och Pappan är en lågtempererad Podenco"

Första kullen i världen. Och högtempererad och lågtempererad. Vad är det för skojare som annonserar på Blocket egentligen?
Det här klår nog varenda annons jag hittills sett på blocket. Jisses.
 
Fick upp en gammal annons på mina minnen på Facebook

"Mamma är renrasig Siberian Huskie - race varianten, bolltokig, intelligent och tränar för blodspår.
Pappa är en renrasig Bordercollie med meriterande föräldrar, ska när han passerar 15 månader ta vallhundsprov och tävla i lydnad.

En planerad parning och medveten blandras. Huskiens lugna temperament hämmar det nervösa i bordercollien, vilket ger underbara, lugna bordercollies med mycket arbetsvilja och stort tålamod."
 
Fick upp en gammal annons på mina minnen på Facebook

"Mamma är renrasig Siberian Huskie - race varianten, bolltokig, intelligent och tränar för blodspår.
Pappa är en renrasig Bordercollie med meriterande föräldrar, ska när han passerar 15 månader ta vallhundsprov och tävla i lydnad.

En planerad parning och medveten blandras. Huskiens lugna temperament hämmar det nervösa i bordercollien, vilket ger underbara, lugna bordercollies med mycket arbetsvilja och stort tålamod."
Ja och va dom ska arbeta med framgår inte 😀
 
Fick upp en gammal annons på mina minnen på Facebook

"Mamma är renrasig Siberian Huskie - race varianten, bolltokig, intelligent och tränar för blodspår.
Pappa är en renrasig Bordercollie med meriterande föräldrar, ska när han passerar 15 månader ta vallhundsprov och tävla i lydnad.

En planerad parning och medveten blandras. Huskiens lugna temperament hämmar det nervösa i bordercollien, vilket ger underbara, lugna bordercollies med mycket arbetsvilja och stort tålamod."
En lugn husky? :cautious: Känns som om jag inte vill veta hur deras BC är då...
 
Fick upp en gammal annons på mina minnen på Facebook

"Mamma är renrasig Siberian Huskie - race varianten, bolltokig, intelligent och tränar för blodspår.
Pappa är en renrasig Bordercollie med meriterande föräldrar, ska när han passerar 15 månader ta vallhundsprov och tävla i lydnad.

En planerad parning och medveten blandras. Huskiens lugna temperament hämmar det nervösa i bordercollien, vilket ger underbara, lugna bordercollies med mycket arbetsvilja och stort tålamod."
När han passerar 15 månader?! Han är alltså bara ett år gammal? Folk :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 319
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 021
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 788
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp