Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses. Man får hoppas på att förra annonsen var kvar länge för att personen var noga med vilka hem valparna såldes till och inte pga bristande intresse från folk, men ja... jag kan å andra sidan inte komma på vem som skulle vara intresserad av en sådan korsning :cautious:
Eller hur det är en mycket märklig blandning men enligt försäljaren den perfekta mixen 😅
 
Annonsen på papillionvalpen har tagits upp i fb-grupp för rasen och tydligen är det föräldrarna som har stamtavla inte valpen. Säljaren har 4 annonser ute bla en angående katt där det står att hen är bipolär, kanske det som ställer till det.
Ja, jag hade fel där, det är föräldrarna som har stamtavla (säger hon).

Kattannonsen är gammal, sen februari. Någon på facebook såg det som en motsättning när hon skrev i den att hon aldrig sålt ett djur, men i februari var det kanske sant.
 
Något fientlig annons. Blandrasvalp säljes efter ett par veckor: Snabbt ändrade personliga skäl?

" Blandning mellan Pomeranian och Phalène (Papillon) 11 veckor, fin, kelig och social. Hon fungerar bra med hundar och barn. Säljes pga av personliga skäl. Transportbur, hundbädd, foder, vaccinationskort medföljer. Köpeavtal görs digitalt via blocket. Hon är idmärkt samt 3 års dolda försäkring. Jag ordnar med besiktningsintyg när ni erlägger en handpenning. Gällande mitt köpeavtal på henne från uppfödare finns att visa upp om ni vill se det - när ni kommer och tittar på henne. Oseriösa och totalt ointelligenta korkade människor som inte har något annat bättre för sig än ta min dyrbara tid här i livet undanbedes. TACK! :-) "

Åh så sugen man blir att kontakta :meh:
 
Jag blir allergisk mot alla "allergivänliga" hundar det annonseras om!
Ja, visa allergiker klarar icke fällande raser bättre än någon som fäller. Men det är ju väldigt individuellt! När någon dessutom korsar en icke fällande ras med någon som fäller; hur kan de då påstå att den lilla valpen är allergivänlig? Den kanske får mer av "fällgenerna"? Kan inte annonssidorna automatiskt radera annonser som innehåller ordet "allergivänlig"? Så slipper okunniga människor bli lurade och diverse blandrasvalpar slipper byta hem flera gånger då en familjemedlem blivit allergisk.
 
Något fientlig annons. Blandrasvalp säljes efter ett par veckor: Snabbt ändrade personliga skäl?

" Blandning mellan Pomeranian och Phalène (Papillon) 11 veckor, fin, kelig och social. Hon fungerar bra med hundar och barn. Säljes pga av personliga skäl. Transportbur, hundbädd, foder, vaccinationskort medföljer. Köpeavtal görs digitalt via blocket. Hon är idmärkt samt 3 års dolda försäkring. Jag ordnar med besiktningsintyg när ni erlägger en handpenning. Gällande mitt köpeavtal på henne från uppfödare finns att visa upp om ni vill se det - när ni kommer och tittar på henne. Oseriösa och totalt ointelligenta korkade människor som inte har något annat bättre för sig än ta min dyrbara tid här i livet undanbedes. TACK! :-) "

Åh så sugen man blir att kontakta :meh:
Varför skriver säljare ut att det finns doldafelförsäkring som nån typ av ”seriösstämpel”?

Doldlafelförsäkrinhen är ju en säkerhet för SÄLJAREN inte köparen.

När uppfödare skriver med det i annonser tycker jag bara att det ser okunnigt ut.
 
Något fientlig annons. Blandrasvalp säljes efter ett par veckor: Snabbt ändrade personliga skäl?

" Blandning mellan Pomeranian och Phalène (Papillon) 11 veckor, fin, kelig och social. Hon fungerar bra med hundar och barn. Säljes pga av personliga skäl. Transportbur, hundbädd, foder, vaccinationskort medföljer. Köpeavtal görs digitalt via blocket. Hon är idmärkt samt 3 års dolda försäkring. Jag ordnar med besiktningsintyg när ni erlägger en handpenning. Gällande mitt köpeavtal på henne från uppfödare finns att visa upp om ni vill se det - när ni kommer och tittar på henne. Oseriösa och totalt ointelligenta korkade människor som inte har något annat bättre för sig än ta min dyrbara tid här i livet undanbedes. TACK! :-) "

Åh så sugen man blir att kontakta :meh:
"och Phalène (Papillon)" Så är det en phalène eller papillon?

Varför skriver säljare ut att det finns doldafelförsäkring som nån typ av ”seriösstämpel”?

Doldlafelförsäkrinhen är ju en säkerhet för SÄLJAREN inte köparen.

När uppfödare skriver med det i annonser tycker jag bara att det ser okunnigt ut.

Dom försöker ju sitt bästa att verka seriösa, t.ex "registrerad i JBV" (alla hundar är och ska vara enligt lag), veterinärkollad (alla valpar bör va innan försäljning) osv.
 
"Jag är ingen låtsas polis som kommer hålla kontakten resten av livet. Köper man en valp så äger man ju den och uppfostrar den som man själv vill anser jag. Det är inget köp på prov. Skulle det inte fungera att ha hund på grund av exempelvis allergi så får ni själva sälja vidare hunden. Inte till mig. Mamman är en svart labrador, stabil, frisk och snäll. Pappan är en ljus labrador, stabil, frisk och snäll. Ingen stamtavla vilket gör att valparna räknas som blandras och då behöver dom inte skrivas in i SKK"
 
"Jag är ingen låtsas polis som kommer hålla kontakten resten av livet. Köper man en valp så äger man ju den och uppfostrar den som man själv vill anser jag. Det är inget köp på prov. Skulle det inte fungera att ha hund på grund av exempelvis allergi så får ni själva sälja vidare hunden. Inte till mig. Mamman är en svart labrador, stabil, frisk och snäll. Pappan är en ljus labrador, stabil, frisk och snäll. Ingen stamtavla vilket gör att valparna räknas som blandras och då behöver dom inte skrivas in i SKK"
I andra ord, "jag vill producera valpar och sen bryr jag mig inte vad som händer dom och var dom hamnar". Och om dom är så "stabila och friska" varför ingen stamtavleregistrering? Förstår inte tänket bakom dessa uppfödare.
 
I andra ord, "jag vill producera valpar och sen bryr jag mig inte vad som händer dom och var dom hamnar". Och om dom är så "stabila och friska" varför ingen stamtavleregistrering? Förstår inte tänket bakom dessa uppfödare.
Det är ju så KRÅNGLIGT med renraser. De måste testas och kollas. Dyra röntgen- DNA- och veterinärintyg.
JAG vet ju att det är prima gulliga och jättefriska hundar.
.:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 215
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 978
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp