Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beskriver du bade mina och alla de rottisar jag har mot. ;)
Att Rottisen generellt har utvecklats till en tyngre ras med kortare näsa och bredare huvud är väl inte bara i Sverige?
Merparten av de man stöter på lever som sällskapshundar och har aldrig gått ett spår eller satt tassen på brukshundsklubben mer än för en valpkurs och många verkar nöjd med det.
Både ED, HD och JLPP är tillräckligt mycket problem för att ha hälsoprogram.
Det är en superfin ras men den har som så många andra blivit offer för popularitet och trist avel. Blivit urvattnad sina egenskaper och uppdelad i "fläskweilers" och "sportråttor".
Givetvis finns det också bra Råttor som ser ut som de ska.
 
Har beskriver du bade mina och alla de rottisar jag har mot. ;)
Jag träffat flera som är full nöjda med att strosa bort till stadens hundgård och leka en stund , har även en kompis med rottis som kämpar med motivationen i nw🥶
Medans en annan vän med pudel kör nw så det ryker samt flera sporter på det.
 
Att Rottisen generellt har utvecklats till en tyngre ras med kortare näsa och bredare huvud är väl inte bara i Sverige?
Merparten av de man stöter på lever som sällskapshundar och har aldrig gått ett spår eller satt tassen på brukshundsklubben mer än för en valpkurs och många verkar nöjd med det.
Både ED, HD och JLPP är tillräckligt mycket problem för att ha hälsoprogram.
Det är en superfin ras men den har som så många andra blivit offer för popularitet och trist avel. Blivit urvattnad sina egenskaper och uppdelad i "fläskweilers" och "sportråttor".
Givetvis finns det också bra Råttor som ser ut som de ska.

Det jag svarade pa var att Pudel vinner over rottis pa alla fronter. Halsa, will to please, uthallighet, allert.
Ordet TAVLAT kom inte med ...
Jag hade skrivit att du beskrev mina och alla de rattisar jag tavlat mot.

Nu har vi valdigt fa pudlar som tavlar i nagonting annat an utstallningar, man ser fler rottisar an pudlar i obedience eller annat som AKC arrangerar. Jag undviker utstallnings varianterna, oavsett ras, da de flesta ar avlade till karikatyrer av hur de sag ut for bara 50 ar sedan.
 
En väldigt talangfull Chinese Crested på 4 månader ligger ute på Blocket. Enligt annonsen är den van vid:

Middeld stora hundar (Boxer och Border collie)
Katt
Stor flock ( up til 10 hundar)
Köra bil

Tycker dock det känns lite ungt att ha tränat den så intensivt redan. ;)
Inte dåligt att den redan kan köra bil.
Min 10-åriga Dvärgschnauzer har fortfarande problem att få i backen och slarvar i filbytena.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 294
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 007
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 815
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 781
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp