Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg just två annonser från samma annonsör på två olika hästar som säljs väldigt billigt. Båda hästarna här dock halta och inte ridna sedan i höstas. Står inget om vad som orsakar hältan. Det och hur annonsen i övrigt är utformad gör att jag får en känsla av att veterinär inte varit inkopplad…
Nä, de där annonserna gav ingen toppenkänsla i magen. Och när jag klickade mig vidare på hästar i samma prisklass hittade jag annonserna på de ca 30-åriga islandshästarna och måste bara säga att omg. Jag har svårt att tro att hästar i den åldern mår bra av att byta hem och ägare, hur bra de än mår där de går.

(Plus även: den tjugofemplus-åriga PPID-ponnyn som skänks bort 😧 Har det blivit fler av den här typen av annonser under covid, eller har det alltid varit så?)
 
Nä, de där annonserna gav ingen toppenkänsla i magen. Och när jag klickade mig vidare på hästar i samma prisklass hittade jag annonserna på de ca 30-åriga islandshästarna och måste bara säga att omg. Jag har svårt att tro att hästar i den åldern mår bra av att byta hem och ägare, hur bra de än mår där de går.

(Plus även: den tjugofemplus-åriga PPID-ponnyn som skänks bort 😧 Har det blivit fler av den här typen av annonser under covid, eller har det alltid varit så?)
Tyvärr kommer sånna annonser då o då. Människor som inte vill ta sitt ansvar och avliva hästen utan ”dumpar” hellre problemet på någon annan
 
Hittade en annons på ett par stigbyglar som verkligen var skriven med glimten i ögat, bland annat innehöll den beskrivningen:

"De har tävlat med många vinster och placeringar innan de hamnade hos min dotter där de mest samlat damm"

Alltså, jag älskar det, nästan så att jag vill köpa dem bara därför! :laugh::love:
 
Jag blir bara ledsen...

Screenshot_20220118-080818_Samsung Internet.jpg
 
Jag köper o säljer mycket begagnat och har sålt en hel del schabrak både inom Europa samt till USA, Canada och Australien. Det är sällan problem o jag skickar tulldeklarationer osv.

Nu ska jag köpa en fjällräven kånken ryggsäck att ha när jag går till stallet och det fanns många begagnade på Marketplace, perfekt att köpa begagnat!

Har fått svar av 4 st nu att nej, den skickas inte 🙈 vad är det som är så svårt 😅 jag skickar hellre när det passar mig, än att stämma träff, mötas och krångla med människor jag inte känner. Sällan bor de ju i samma stad liksom. Väskorna har ända varit tillsalu ett tag också. 🙄
 
Varför ledsen?
Det är väl bra att se om hästen kan få en chans hos någon annan som vet vad den håller på med?
Många hästar som är täta i ryggen funkar ju bra med rätt upplägg och träning.

Avelsbiten känns dock lite olämplig..
Därför att chansen att hästen faktiskt säljs till ett hem som faktiskt har koll på vad det innebär är rätt liten. Och för att kommentaren att hon kan användas till avel visar att inte ens säljaren tycks ha koll på vad det innebär.
 
Därför att chansen att hästen faktiskt säljs till ett hem som faktiskt har koll på vad det innebär är rätt liten. Och för att kommentaren att hon kan användas till avel visar att inte ens säljaren tycks ha koll på vad det innebär.
Det känns som ett onödigt negativt antagande. Förutom avelsbiten framstår det ju som att säljaren faktiskt har koll och kommer vara noga.
 
En säljare på hästnet skriver i sina annonser att bla ”Ekonomin för det pris som är satt för hästen ska vara ordnad innan ni ringer på häst hos oss”. Problemet är bara att inget pris är utskrivet på någon av de tre annonser säljaren har ute. Undra om någon vågar ringa? 😄
 
En säljare på hästnet skriver i sina annonser att bla ”Ekonomin för det pris som är satt för hästen ska vara ordnad innan ni ringer på häst hos oss”. Problemet är bara att inget pris är utskrivet på någon av de tre annonser säljaren har ute. Undra om någon vågar ringa? 😄
Sånt där är så störigt. Finns mycket annons ute med folk som inte satt pris. Bara okej? är rätt relevant för mig som köpare att veta vad folk begär för sin häst. Så förstår mig inte på det sättet alls. Förstår om det typ står att den har placeringar i svårare klasser i dressyr/hoppning whatever, att den då kostar mer än vad jag hade budget för, men dom där hästarna utan prestation och som knappt gjort någonting tycker jag det är så konstigt att folk inte sätter pris. Jag hoppas iaf glatt över såna annonser.
 
Jag avskyr när folk inte skriver ut hur mycket de vill ha för hästen. Vad är problemet liksom? Vi letade ny ponny här och har inte möjligheten att köpa de dyra ponnyerna men däremot kunnigt hem för projekt. Hittade en ponny som varit skadad i två år och före det gått ett par starter i LC-LB avdelning B som ungponny. Inte igångsatt och kunde inte ses provriden därav. Skadan var en skada som gjorde att vi hade kunnat ta risken, fanns inget pris utsatt så jag tänkte att en sådan ponny nog inte var så dyr utan låg inom budget. Döm om min förvåning när de skulle ha 155.000 för den. Jag undrar om de fick den såld faktiskt. Visst att ponnyer idag är dyra men nån måtta får det väl vara liksom (och - jag hade definitivt inte svarat på en sådan annons om de satt ut den för det priset direkt, jag förstår inte vad man vinner på att inte sätta ut priset i annonsen liksom?).
 
Såg först en som ville låna ut sin arab 3-4 månader för hon var rädd för att rida den men ville ha hem den efter 3-4 månader pga den var dräktig. Hade aldrig någonsin lånat ut mitt dräktiga sto som ridhäst om jag så vore livrädd😳
Hade låtit den vara tills fölet var avvänjt och tagit hjälp med att utbilda den efteråt isåfall..

Sen ngn som ville låna ut sina ston till avel varav den ena då hade ”fantastisk” ridbarhet men ”väldigt dåliga hovar” och massa gamla skador i bagaget. 🙄🙄
 
Jag avskyr när folk inte skriver ut hur mycket de vill ha för hästen. Vad är problemet liksom? Vi letade ny ponny här och har inte möjligheten att köpa de dyra ponnyerna men däremot kunnigt hem för projekt. Hittade en ponny som varit skadad i två år och före det gått ett par starter i LC-LB avdelning B som ungponny. Inte igångsatt och kunde inte ses provriden därav. Skadan var en skada som gjorde att vi hade kunnat ta risken, fanns inget pris utsatt så jag tänkte att en sådan ponny nog inte var så dyr utan låg inom budget. Döm om min förvåning när de skulle ha 155.000 för den. Jag undrar om de fick den såld faktiskt. Visst att ponnyer idag är dyra men nån måtta får det väl vara liksom (och - jag hade definitivt inte svarat på en sådan annons om de satt ut den för det priset direkt, jag förstår inte vad man vinner på att inte sätta ut priset i annonsen liksom?).
Eller hur. 155 😑 nej dom får den inte såld. Känns som många som inte sätter pris hoppas att någon naiv hör av sig och bara betalar vad som... jag avskyr sedan nördig kontakt när jag skall sälja eller köpa saker. Så förstår inte alls hur folk orkar få massor samtal från folk som inte kan eller vill betala 155 för en sån ponny
 
En säljare på hästnet skriver i sina annonser att bla ”Ekonomin för det pris som är satt för hästen ska vara ordnad innan ni ringer på häst hos oss”. Problemet är bara att inget pris är utskrivet på någon av de tre annonser säljaren har ute. Undra om någon vågar ringa? 😄
Jag har sett de annonserna och undrat om de får några hästar sålda. Det är ju bara en liten, liten del av alla hästköpare som kan betala vilket pris som helst och dessutom hosta upp det på en gång.
 
Eller hur. 155 😑 nej dom får den inte såld. Känns som många som inte sätter pris hoppas att någon naiv hör av sig och bara betalar vad som... jag avskyr sedan nördig kontakt när jag skall sälja eller köpa saker. Så förstår inte alls hur folk orkar få massor samtal från folk som inte kan eller vill betala 155 för en sån ponny
Skulle stå onödig inte nördig
 
Jag har sett de annonserna och undrat om de får några hästar sålda. Det är ju bara en liten, liten del av alla hästköpare som kan betala vilket pris som helst och dessutom hosta upp det på en gång.
Jag skrev faktiskt till annonsören och undrade hur man ska kunna veta om man har ekonomin till hästen innan man ringer när inte priset står utskrivet. Kunde inte låta bli 😆
Fick svar att oj, missade att lägga in priset igen då jag ändrade det förra priset som var felaktigt… Känns som en dålig bortförklaring då ingen av annonserna är prissatta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 952
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 314
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 049
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 344
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp