Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Då hon behandlas för kvalster-och pollenallergi och vi i nuläget inte vet om hon håller för ridning säljes hon som avelssto."

Nej för allergier är ju aldrig ärftligt... Eller vänta liiite här nu...
Så en häst som är så dålig av sin allergi att den inte kan ridas klarar alldeles utmärkt av att gå som avelssto. Menar de att kvalstren sitter i utrustningen eller hur tänkte de att hästen skulle slippa lida medan den traskar runt och är dräktig?
 
Svarar på en annons med ett täcke där det står i annonsen ”hämtning prioriteras”. Ställer tre frågor, bla om hon kan skicka. Får svar på två frågor, inget om det kan skickas. Ställer en fråga till och att jag vill ha det. Frågar om 100kr för frakt blir bra?

Får till svar att nej man får hämta det. Men vafan. Sånt slöseri på tid och varför inte skriva ”endast avhämtning” samt svara på frågan direkt …..
 
Tror att det kommer bli mer av den här varan tyvärr, är själv lite förvånad över att det inte är fler hästar till salu med de ökande kostnaderna för såväl häst som livet i stort. Lokala bonden höjer sina foderpriser med 100% och blir det för dyrt är det nog enklare att testa sälja oavsett vad man har i stallet, än alternativet..
Det är framförallt väldigt kostsamt att avliva sina hästar. Så då är det ju bättre att man säljer dem och får in pengar och någon annan får betala avlivningskostnaden... 🙄

Jag har så oerhört svårt för folk som inte kan ta sitt ansvar som djurägare ända tills slutet är där.
(Hästar som bor hos mig och som passerar 20-årsdagen har sitt sista hem här. Om jag av någon anledning inte kan ha dem kvar kommer de avlivas.)
 
Svarar på en annons med ett täcke där det står i annonsen ”hämtning prioriteras”. Ställer tre frågor, bla om hon kan skicka. Får svar på två frågor, inget om det kan skickas. Ställer en fråga till och att jag vill ha det. Frågar om 100kr för frakt blir bra?

Får till svar att nej man får hämta det. Men vafan. Sånt slöseri på tid och varför inte skriva ”endast avhämtning” samt svara på frågan direkt …..
Jag hade några täcken ute för några månader sen där jag faktiskt skrev ”endast hämtning” för jag hade varken tid eller möjlighet att skicka av diverse anledningar. Majoriteten av svaren jag fick var ”kan du skicka? Det är jätteenkelt”. Suck… jag ville inte skicka så de blev kvar här hemma istället
 
Jag hade några täcken ute för några månader sen där jag faktiskt skrev ”endast hämtning” för jag hade varken tid eller möjlighet att skicka av diverse anledningar. Majoriteten av svaren jag fick var ”kan du skicka? Det är jätteenkelt”. Suck… jag ville inte skicka så de blev kvar här hemma istället
Men om du skriver "endast avhämtning" så är det helt rimligt att det är det som gäller. Den här kreativa annonsören skrev ju något helt annat, ”hämtning prioriteras”, och ansåg att folk skulle förstå att det var endast avhämtning. För mig finns det inget synonymt mellan de två uttrycken utan för mig betyder det att "har jag 2 intresserade köpare så säljer jag till den som hämtar"
 
Men om du skriver "endast avhämtning" så är det helt rimligt att det är det som gäller. Den här kreativa annonsören skrev ju något helt annat, ”hämtning prioriteras”, och ansåg att folk skulle förstå att det var endast avhämtning. För mig finns det inget synonymt mellan de två uttrycken utan för mig betyder det att "har jag 2 intresserade köpare så säljer jag till den som hämtar"
Nej inte alls synonymt. Mer att folk inte läser allt. I ena fallet läste inte säljaren frågan (alt valde att ignorera och hoppas att köparen kunde hämta) och i andra fallet läste inte köparna annonstexten
 
Jag hade några täcken ute för några månader sen där jag faktiskt skrev ”endast hämtning” för jag hade varken tid eller möjlighet att skicka av diverse anledningar. Majoriteten av svaren jag fick var ”kan du skicka? Det är jätteenkelt”. Suck… jag ville inte skicka så de blev kvar här hemma istället
Ja men då har du ju iallafall skrivit endast avhämtning vilket betyder att du inte vill skicka. Hämtning prioriteras betyder ju att vid flera intresserade så får den som kan hämta köpa k första hand. Är bara jag intresserad så kan täcket skickas.

Att folk väljer att chansa o skriva ändå, får ju stå för dem. Får jag inget svar på ett sånt meddelande så förstår jag ju varför.

Nu var det helt slöseri för jag trodde ju att hon skickade eftersom inga fler verkade vara intresserade.
 
"Hej jag letar efter en lugn omtänksam häst som är snäll i ridning och snäll i hantering som tycker om att bli ompysslad och en lagom ridhäst inte för hög men lagom stor och helst inte närheten av *stad"

Lagom ridhäst och lagom stor. Jamen vad bra då vet man ju precis.
 
"Hej jag letar efter en lugn omtänksam häst som är snäll i ridning och snäll i hantering som tycker om att bli ompysslad och en lagom ridhäst inte för hög men lagom stor och helst inte närheten av *stad"

Lagom ridhäst och lagom stor. Jamen vad bra då vet man ju precis.
Då finns det ju några annonser på hästar i Slöinge som säkert passar!
 
Såg just två annonser från samma annonsör på två olika hästar som säljs väldigt billigt. Båda hästarna här dock halta och inte ridna sedan i höstas. Står inget om vad som orsakar hältan. Det och hur annonsen i övrigt är utformad gör att jag får en känsla av att veterinär inte varit inkopplad…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 779
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 231
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 191
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 480
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp