Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

sto med fin stam (anges ej 😅)

Det där ser jag så ofta på ston som varit avlade för trav men av olika anledningar inte kan gå på banan längre. 'Toppstam för trav' för de som vill avla utan att ge en hum om vad det är för stam eller hästens officiella namn så man själv kan kolla upp henne. :D När sanningen kommer fram är det ofta högst medioker stam som inte är säljbar med i bästa fall godtagbar förvärvning.

Det där ser jag så ofta på ston som varit avlade för trav men av olika anledningar inte kan gå på banan längre. 'Toppstam för trav' för de som vill avla utan att ge en hum om vad det är för stam eller hästens officiella namn så man själv kan kolla upp henne. :D När sanningen kommer fram är det ofta högst medioker stam som inte är säljbar med i bästa fall godtagbar förvärvning.
Och ibland ser man annonser där hon inte gillar banan lr dylikt, men "bra stam". Då undrar ju hur bra stam för trav det egentligen är då 😅

Jag såg häromdagen en annons där det efterfrågades en person som kunde promenera med med sällskapshästen när ägaren red ut eftersom att ägaren var rädd för att rida ut själv, och den andra hästen inte kunde lämnas ensam hemma.
Eventuellt kunde man kanske eventuellt få rida med på sällskapshästen senare när man lärt känna den.

Det finns å andra sidan många i Norden som tycker att stackel är ett utmärkt träningsredskap för hund också.
Jag har tack och lov varken behövt möta dem eller se det i sociala medier. Men det är ju även i Sverige gott om träningsmetoder på både hund och häst som inte är okej

Men USA är i en helt egen liga att komma på utrustning som applicerar smärta eller obehag.

Publicerat i en grupp med "Foderhästar finnes":

"Du kommer att utbilda en härlig häst ej viktbärande och du rider med (typ klister i sadeln) då hon kan vara känslig, explosiv och bocka, ja någon gång har hon även stegrat. Tänker mig 250 kr per gång och du kommer 2 dagar i veckan. BEHÖVER ej vara utbildad det viktigaste är lugn balanserad och vill jobba långsiktigt kanske med mål att så småningom tävla. Skriv i kommentarerna så skickar jag pm"

Alltså jag hoppas ju att hen menar att ryttaren ska FÅ betalt, inte betala. 😂 Men det känns ändå sjukt oklart eftersom det är publicerat i en grupp med tillgängliga foderhästar.

"Du kommer att utbilda en härlig häst ej viktbärande och du rider med (typ klister i sadeln) då hon kan vara känslig, explosiv och bocka, ja någon gång har hon även stegrat. Tänker mig 250 kr per gång och du kommer 2 dagar i veckan. BEHÖVER ej vara utbildad det viktigaste är lugn balanserad och vill jobba långsiktigt kanske med mål att så småningom tävla. Skriv i kommentarerna så skickar jag pm"

Alltså jag hoppas ju att hen menar att ryttaren ska FÅ betalt, inte betala. 😂 Men det känns ändå sjukt oklart eftersom det är publicerat i en grupp med tillgängliga foderhästar.

Det är väl samma människa som annonserat efter medryttare i åratal.

Men 🤣 snopet om man åker dit för att tjäna nån extra krona så ber ägaren om en Swish när man är klar 🙈

Screenshot_20260624_132432_Chrome.webp
En burk salt för 500 spänn?! :confused:

"cellnäring"O_o, vad har jag missat? :laugh:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III