Äntligen! En sadel som passar...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Benzon_lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 749
B

Benzon_lover

Den är begagnad och något sliten. Den svarta färgen är mer brun än svart på sätet, men den passar!!! :banana:
Ponnyn är en stor C-ponny, kraftig, bred och rätt lång rygg. Dottern påminner nog lite om sin ponny, en fullvuxen tjej på 160.
Allt vi provat har varit fel. Balanspunkten har varit fel, för bred, för smal eller så har den tryckt på bogbladen. Verkade hopplöst, men så tog vi med hästen till en välsorterad begagnadaffär och tredje sadeln vi provade var SÅ rätt! Allt stämde för både ponny och ryttare och ögonblickligen så kändes det helt oviktigt att den inte glänste nytt! :bump:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 398
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 488
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 788
Senast: Supersalt
·
N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 647
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka