Araben Crusader

S

__Stilett__

är det några fler som har honom i sin stamtavla?
Vad har ni att berätta om denna arabhingst?
 
Hej!
Vet bara att han är född 1990 hos Penelope Lewenhaupt.Han är skimmel,har en avkomma som heter Mulsanne södd 97,uppfödare MR and Mrs Segré,UK.
mvh Carina
 
va komiskt att du skrev just mulsanne!
Mulsanne är mor till mitt sto.
känner du till henne personligen?
 
Som det står så är Crusader uppfödd av Penny Lewenhaupt på Claestorp Arabstuteri.
Han blev sedermera såld till familjen Maxwell i England och var en av deras stamhingstar där under flera år. Blev bl.a. British National Champion stallion.

Jag TROR att han sedan blev såld til något arabland om jag inte missminner mig helt och totalt. Jag vet i alla fall att Pat och Joanna hade honom till salu, eftersom de skulel dra ner på hästbeståndet. Numera bor de som Du kanske vet i Frankrike.
Jag har en del bilder på honom om Du är intresserad. Maila i så fall på carina@cesamarabians.com
 
han blev såld till saudiarabien. :-)

*typ det lilla jag vet om honom*

tack, har mailat dig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För trettonde året delar SWB ut utmärkelsen ”årets utmanarhingstar”. Utmärkelsen ges till en hopp- och en dressyrhingst årligen. Den...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Avel Vad betyder tillägget ”referent” i en stamtavla?
Svar
9
· Visningar
1 103
Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Görel
·
Ridning Anses araben vara en viktbärande ras? En stor arab på ca 155+ som är i bra kondition. Vad tror ni max vikten på ryttare bör vara?
Svar
18
· Visningar
2 396
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp