Arbete-hunvalp...lösning?

N

Nemo

Hej alla!

Jag funderar på hur ni har löst problemet arbete/hundvalp?
Man kan ju inte vara ledig hur länge som helst..man ska ju ha råd att mata det lilla livet oxå...
Jag jobbar nu inte SÅ mycket. 5 timmar per dag tisdag/torsdag samt övriga veckodagar 2 timmar på morgonen.
Helgen ledig.
Nu löser vi det så att när jag jobbar länge kommer husse hem strax efter jag har åkt, men det håller inte i längden...

Vill ha förslag på lösningar.
Hunddagis-- är det bra för små valpar?
Dagmatte--hur hittar man en BRA sån?

Hur hr ni löst detta?

Tacksam för svar snarast!
 
Hunddagis tar inte emot hundvalpar under 6 månader eftersom miljön på ett dagis är stressande för de små.
En BRA dagmatte är nån som du känner, släkting eller vän, annars får du annonsera och granska kritiskt. Se till att välja nån som har vana av valpar.
 
En liten fundering bara, tänkte du på det här innan du köpte valpen? Många verkar helt inne på att skaffa djur och är även jätteduktiga på att läsa på om "sina" djur redan innan de skaffar dem men glömmer det rent praktiska.

Jag har tyvärr sett allt för många som impulsköper ett djur och sedan tröttnar snabbt när verkligheten hinner ikapp. Inte för att jag tror det om just dig, utan tycker det är tråkigt att det förekommer öht.

För vår del är tidsbrist inget större problem, hundarna är nästan aldrig ensamna eftersom jag jobbar skift och när jag är ledig är det i stort sett alltid med mig. När jag är på jobbet är oftast husse ledig. Jag har turen att jobba full tiden men min arbetsvecka är mindre än 40 timmar. :D
 
Jag har varit hemma större delen av tiden. I nödfall har de varit på husses jobb och i höstas så fick de vara med i bilen rätt så mycket. Hon var då ca ½ år. Nu när hon är kring 1 år så är hon ensam 5h i sträck. Pga tidigare dåliga erfarenheter med uppäten lägenhet så har jag inte chansat och lämnat henne för länge för tidigt.
 
Ja jag har tänkt på detta innan. Har redan en hund, som jag kan ta med mig i bilen eller husse ta med till sitt jobb..
Men så länge han är valp är det ju ingen hit att ha honom bland massa datorer och sladdar...
Hade en kompis som kunde ställa upp.. men nu går det inte eftersom Valpen är LIVRÄDD för hennes hund!
 
Ska försöka ändra lite på mina arbetstider och husse på sina så vi möts i dörren :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 448
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 338
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp