Arbetsintervju

Bukefalos 30 år!

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

I måndags var det kaos på jobbet. Allt gick fel, allt gick sönder och allt krånglade. Stackars arma sommarvikarie som var med oss. Han vill väl aldrig mer komma tillbaka :rofl: jag som typ nästan nyss lärt mig vårt larm men då de bygger om butiken har vi fått nytt larm så nu måste jag lära mig på nytt igen.

Annars har jag börjat drömma mardrömmar igen. Väldigt jobbiga sådana. Tänker inte skriva ut detaljer så men min bror är inblandad och de är så verkliga på nåt vis. Paniken och ångesten när jag sen vaknar är samma panik som jag hade då. Det är fruktansvärt! Detta kommer i perioder. Det är som att min hjärna inte riktigt vill få mig att tro att det är lugnt ännu. Lite som att min PTSD hänger i på nätterna och stör.

Jag tänker ibland på honom min bror, som egentligen är en väldigt fin stjäl under alla droger, hjärnskador och trauman. Usch vad jag saknar den han en gång var 💔

Igår ringde pappa och grattade mig på födelsedagen. Det är alltid kul att prata lite med pappa. Jag har inget ont mot honom alls även fast han väl inte alltid varit världens bästa pappa.
Jag frågade om han hört något från brorsan men han har inte fått tag på honom. Hans mobil är avstängd sedan länge så antagligen sitter han inne eller så är han död. Troligen det första. Alltså visst fan svider det i hjärtat lite men samtidigt är det väl det bästa som kan hända.

Igår ringde pappa och grattade mig på födelsedagen. Det är alltid kul att prata lite med pappa. Jag har inget ont mot honom alls även fast han väl inte alltid varit världens bästa pappa.
Jag frågade om han hört något från brorsan men han har inte fått tag på honom. Hans mobil är avstängd sedan länge så antagligen sitter han inne eller så är han död. Troligen det första. Alltså visst fan svider det i hjärtat lite men samtidigt är det väl det bästa som kan hända.
Och då menar jag att han sitter i fängelse. Där har han i alla fall en säng och mat. Om han är död någonstans och vi inget vet så går jag sönder lite. Så illa vill jag honom inte. Har sökt som en galning på honom på nätet men får ingen information om vart han befinner sig. Inga nya domar får jag upp heller. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig nu. Han bor inte i Sverige heller.

Och då menar jag att han sitter i fängelse. Där har han i alla fall en säng och mat. Om han är död någonstans och vi inget vet så går jag sönder lite. Så illa vill jag honom inte. Har sökt som en galning på honom på nätet men får ingen information om vart han befinner sig. Inga nya domar får jag upp heller. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig nu. Han bor inte i Sverige heller.
Det måste verkligen vara jobbigt att inte veta ❤️

Och så fick jag det som många andra haft i år. Influensa. Mår riktigt uselt. Har ont i varenda kroppsdel, feber som bara stiger, hosta och halsont. Det var väl bara väntat känner jag som träffar så mycket olika människor om dagarna.

Har ångest över att behöva ringa in mig sjuk morgon. Men det här kan jag ju inte rå för. Kroppen gör så ont, har aldrig varit så sjuk så till och med kroppen värker. Inte en chans i världen att jag kan jobba med det här.

Herregud vilket väder det varit idag. Sprättklar blå himmel och 9+. Jobbade till 13 sen satte jag mig i solen en stund och bara blundade och andades. Tänk när man kan gå ut på morgonen och dricka kaffe i solen.

I morgon hoppar jag in och gör några timmar extra för för kollega som ville ha ledigt. Men är det fint väder tänker jag njuta av solen någon timme innan jag börjar.

Igår var en sån där dag när jag verkligen bara ville vara hemma. Det var 10 grader mot husväggen och solen värmde i ansiktet. Men icke då. Var bara att pallra sig till jobbet halv tre för ett kvällspass.

Våren är verkligen nära. Det hörs på fåglarna och känns i luften. Katterna är mer stolligare än vanligt och människor är lite mera positiva och glada. På gatan ute börjar det röra på sig, människor krattar i trädgårdarna och tvättar bilar. Tjälen har knappt släppt ännu men ändå får folk tillbaka livet. Jag själv älskar våren. Sommaren är för varm och jobbig för mig men våren är min årstid. Och det är ljust till strax efter 18 nu. Underbart!

Och minstingen ramlade ner från källartrappan idag :cry:

Jag gick ner och duschade och grinden vi haft i hallen har gått sönder och vi har inte satt dit någon ny eftersom han löser trappen så himla bra nu. Men så fick han nog lite för bråttom när han hörde duschen och ramlade. Hörde dunsen från duschen och visste direkt att det var han. Han klarade sig dock utan en enda skråma. Blev mest väldigt rädd och vägrade släppa taget om pappa. Tur han landade på en hög med kläder. Det var nog räddningen. Men aj, mitt samvete alltså.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Mamma
  • Att leva och inte bara överleva

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat