Arbetsintervju

Bukefalos 30 år!

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Kom på att det kan ju vara så att det är för att jag snart varit anställd i ett år, i juni blir det ett år. Chefen har ju sagt flertal gånger ( min oroliga hjärna brukar inte vilja lyssna på sånt) att jag har lönebidrag till september sen får vi se vad som händer. Så jag ska nog bara sitta ner i båten och göra det jag ska, dvs vara på jobbet när jag ska vara där.
Då har det säkert med det att göra, allt blir lite krångligare då administrativt, men en särskild visstidsanställning är bra, den är lasgrundande. Men det är väl jättebra om du pratar med chefen vid tillfälle (kanske boka en tid) om hur ni ser på framtiden (hur mycket vill du jobba, vad vill du utveckla osv). Så behöver du inte gå runt och vara orolig :). Det kan ju också vara så att arbetsgivaren behöver diskutera fortsatt lönebidrag med af som måste ansökas om, eller så konverteras du till ”vanlig anställd” för arbetsgivaren är det såklart förmånligt att ha lönebidrag men har som jag och flera andra skrivit tidigare svårt att se att man skulle ut och rekrytera nytt om det inte går igenom när man har en person som kan jobbet. Så troligen bara en väntan på byråkratin.

Sommarvikarierna ramlar in en och en nu. Idag fick jag stå i kassan och lära upp en då hon som brukar lära upp var sjuk. Förstår det ansvaret då? Var livrädd. Men växte nog ytterligare några cm i självförtroende nu.

Ännu en dag där jag vuxit 7 meter minst i självförtroende. Fick visa den nya tjejen hur det fungerar med Samhall i kassan. Hon är duktig den nya, lätt att vara lärare till henne. Gick hem med världens bästa känsla. Det är roligt att jobba nu. Jätte roligt!

Ännu en dag där jag vuxit 7 meter minst i självförtroende. Fick visa den nya tjejen hur det fungerar med Samhall i kassan. Hon är duktig den nya, lätt att vara lärare till henne. Gick hem med världens bästa känsla. Det är roligt att jobba nu. Jätte roligt!
Hur går det? Fick du någon klarhet i sommaren?

Hur går det? Fick du någon klarhet i sommaren?

Allt lutar åt att jag kommer få vara kvar länge.

Nu har jag dock varit hemma mycket igen. Vab förra veckan. Sjuk igår och nu i kväll blev sonen jätte ledsen, skrek och drog sig vid örat. Visade sig att han hade feber så troligtvis öroninflammation eller nåt annat som gjorde ont. Så i morgon får jag nog vab igen. Och ja jag vet att jag inte ska övertänka. Min minsta är liten, saker händer fort när de är små ibland så mitt dåliga samvete behöver jag inte ha men jag får det ändå. Plus att jag sagt att jag kommer i morgon då jag mår bättre själv men det är som det är. Småbarnstiden är såhär.

Ska snart börja jobba 70% och ska jag vara ärlig? Jag är rädd. Rädd att inte orka, rädd att krascha igen och stressa ihjäl mig. Jag ångrar mig lite att jag sa att jag ville jobba mer. Det kan ju vara också för att sonen har världens separationsångest och skriker och kramlar sig fast i mig så jag får bända upp hans fingrar för att kunna gå från förskolan. Det känns som ett svek och jag grinade hela vägen till jobbet två mornar i rad. Fan!

Ska snart börja jobba 70% och ska jag vara ärlig? Jag är rädd. Rädd att inte orka, rädd att krascha igen och stressa ihjäl mig. Jag ångrar mig lite att jag sa att jag ville jobba mer. Det kan ju vara också för att sonen har världens separationsångest och skriker och kramlar sig fast i mig så jag får bända upp hans fingrar för att kunna gå från förskolan. Det känns som ett svek och jag grinade hela vägen till jobbet två mornar i rad. Fan!
Men du ❤️. Vi hade också en sån period i ungefär samma ålder. Tack vare fantastiska pedagoger löste det sig jättebra när vi hade en plan. Sen gick det över (har helt glömt hur det var 😅). Det viktigaste är att du orkar, att du inte kraschar och att du inte tar på dig för mycket bara för att det är roligt eller för att du ”måste” för att vara en bra medarbetare. Nu har du bevisat att du är en bra medarbetare, din chef litar på dig, är du sjuk eller vabbar så låt inte det bygga på stressen, det är som det är liksom. Jag har väl redan skrivit om mitt ”mellanjobb” där jag var sjuk i lunginflammation 2 veckor, lite kräksjuka, en hel del vabb, allt inom 4 månader innan jag sa upp mig och ändå vet att jag alltid är välkommen tillbaka. Gör man ett bra jobb när man är där så ser chefen det. Det de garanterat ser är att det är några få år till det är såhär, en liten, liten del av ditt arbetsliv.

Men du ❤️. Vi hade också en sån period i ungefär samma ålder. Tack vare fantastiska pedagoger löste det sig jättebra när vi hade en plan. Sen gick det över (har helt glömt hur det var 😅). Det viktigaste är att du orkar, att du inte kraschar och att du inte tar på dig för mycket bara för att det är roligt eller för att du ”måste” för att vara en bra medarbetare. Nu har du bevisat att du är en bra medarbetare, din chef litar på dig, är du sjuk eller vabbar så låt inte det bygga på stressen, det är som det är liksom. Jag har väl redan skrivit om mitt ”mellanjobb” där jag var sjuk i lunginflammation 2 veckor, lite kräksjuka, en hel del vabb, allt inom 4 månader innan jag sa upp mig och ändå vet att jag alltid är välkommen tillbaka. Gör man ett bra jobb när man är där så ser chefen det. Det de garanterat ser är att det är några få år till det är såhär, en liten, liten del av ditt arbetsliv.

Min chef berömmer mig varje vecka för hur mycket jag växt. Hon ger mig större och större ansvar och ja hon är helt enkelt bäst! Det märks att jag gör ett bra jobb när jag är där. Det är helt enkelt väldigt roligt att jobba då.

Det är inte så många veckor kvar på förskolan innan semestern för maken börjar. Då behöver jag bara vakna och gå till jobbet så då slipper jag ledset barn på morgonen. Sonens pedagoger är jätte bra men mitt hjärta går sönder lite. Är fruktansvärt att lämna ett så ledset litet barn.

Min chef berömmer mig varje vecka för hur mycket jag växt. Hon ger mig större och större ansvar och ja hon är helt enkelt bäst! Det märks att jag gör ett bra jobb när jag är där. Det är helt enkelt väldigt roligt att jobba då.

Det är inte så många veckor kvar på förskolan innan semestern för maken börjar. Då behöver jag bara vakna och gå till jobbet så då slipper jag ledset barn på morgonen. Sonens pedagoger är jätte bra men mitt hjärta går sönder lite. Är fruktansvärt att lämna ett så ledset litet barn.
Ja det skär ju i hjärtat. Men this to shall pass❤️. Och som sagt, du har en vettig chef, så släppa allt som har med sjukdom och vabb att göra. Tänk att du typ är attraktivast av alla som kollega med de värsta småbarnsåren bakom dig och snart aldrig kommer behöva vabba en dag till i ditt liv. För det är snart när det rör sig om några år. Du får ju så många kvitton på ditt arbete, ta dem och äg dem :).

Fick en uppgift av chefen igår. Jag fick panik pga kaos i en hylla så jag kunde inte få upp varor som jag ville, det var fullt och rörigt och bara blää. Jag organiserade och slet i en timme i princip om inte mer innan jag var klar. Det var jätte fint och jag var nöjd.

Imorse när jag gick in i butiken fick jag nästan stående ovationer av chefen och två kollegor. Alltså på riktigt, jag blev så överväldigad att glädjetårar rann.

Det är så roligt att fronta och fixa. Speciellt när man får all positiv feedback tillbaka.

Sett lite smått på schemat för sommaren och vilken skillnad. Från förra årets 150% nästan till 70%. Ledig på helgerna förutom nåt kort pass när jag får täcka upp för raster. Helt klart ett väldigt bra schema för mig. Har världens bästa chef ändå som fixar så jag slipper jobba ihjäl mig.

Igår var jag helt slut när jag kom hem. Ont i precis hela kroppen också. Gick å la minsta vid nio och jag somnade nästan direkt jag också. Kunde knappt röra mig alls igår efter tio timmar på jobbet.

Någon marknad vet jag inte om det blir idag heller. Det regnar och snöar om vartannat. Nästa lite skönt för då slipper jag röra mig så mycket idag. Vi åker till mamma och firar henne i stället.

Senast ändrad:
Igår var jag helt slut när jag kom hem. Ont i precis hela kroppen också. Gick å la minsta vid nio och jag somnade nästan direkt jag också. Kunde knappt röra mig alls igår efter tio timmar på jobbet.

Någon marknad vet jag inte om det blir idag heller. Det regnar och snöar om vartannat. Nästa lite skönt för då slipper jag röra mig så mycket idag. Vi åker till mamma och firar henne i stället.
Det hade jag också gjort efter 10 h på ”golvet”. Det bevisar ju bara vad du kämpat och lyckats jobba med dig själv. Hade du skrivit i en tråd för några år sedan att din plan var ett fysiskt (och psykiskt) tungt arbete där två dagar sammanlagt kan bli en halv arbetsvecka hade jag nog avrått från att tänka tanken 🙈. Nu gör du det nästan som på rutin 👏

Det hade jag också gjort efter 10 h på ”golvet”. Det bevisar ju bara vad du kämpat och lyckats jobba med dig själv. Hade du skrivit i en tråd för några år sedan att din plan var ett fysiskt (och psykiskt) tungt arbete där två dagar sammanlagt kan bli en halv arbetsvecka hade jag nog avrått från att tänka tanken 🙈. Nu gör du det nästan som på rutin 👏

Jag hade nog tvivlat på mig själv jag också då kan jag säga. Jag trodde aldrig att butiksarbete var ett jobb för mig och flera av mina nära säger nu i efterhand att de inte trodde jag skulle klara det, med tanke på hur hög min stressnivå kan bli. Men jag har visat att jag fixar det.

Nu är nästa mål att ta körkort. Det är också en rädsla jag levt med länge. Ogillar starkt att köra bil!

Jag hade nog tvivlat på mig själv jag också då kan jag säga. Jag trodde aldrig att butiksarbete var ett jobb för mig och flera av mina nära säger nu i efterhand att de inte trodde jag skulle klara det, med tanke på hur hög min stressnivå kan bli. Men jag har visat att jag fixar det.

Nu är nästa mål att ta körkort. Det är också en rädsla jag levt med länge. Ogillar starkt att köra bil!

Du har kommit så långt, utmanat dig själv på så många plan och klarat det!
Du är helt fantastisk och har gjort en jäkla resa 💪
Du kommer klara att ta körkort också!

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Mamma
  • Att leva och inte bara överleva

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund