Årets bästa serie

alias grace som flera nämnt gillade jag

good girls komedi, drama, brott

Sedan som lagom lättuggad underhållning för nedvarvninga av dagen så har jag gillat
big mouth tecknat, men definitivt inte menat för barn. Handlar om puberteten, kanske lite väl stereotypt ibland.
the kominsky method komedi, drama. Känns lite som om de ville göra en grace och frankie(också bra) med manliga huvudroller. Lite sådär småmysig serie om att bli äldre.
hollywood darlings komedi. Handlar om tre föredetta barnstjärnor. Filmad i reality-tv stil, men med lite mera skruvat innehåll.
 
Det var inte en dokumentär. Jag vet inte om den var baserad på en verklig händelse, men jag tror inte det. Ja det skulle kunna vara ett namn i titeln, ett kvinnonamn i så fall. Det var också en pojkvän som hade en ganska stor roll i serien. Han var pojkvän till den mördade men hade också nån slags relation till mörderskan. Han var typ struggling artist-typen.

Då är det kanske inte den jag tänker på, för den tror jag var en dokumentär
 
Jag kom ihåg en sång som spelats i serien och googlade mig på så vis fram till den! Tack och lov, nu kommer jag kunna sova inatt.

Guilt heter serien och finns på Netflix. "Både polisen och skvallerpressen har siktet inställt på en amerikansk student i London efter att en vild natt slutar med att hennes rumskamrat blir mördad".
 
Jag kom ihåg en sång som spelats i serien och googlade mig på så vis fram till den! Tack och lov, nu kommer jag kunna sova inatt.

Guilt heter serien och finns på Netflix. "Både polisen och skvallerpressen har siktet inställt på en amerikansk student i London efter att en vild natt slutar med att hennes rumskamrat blir mördad".

Bra du hittade den, för det var just den där Amanda Knox jag tänkte på
 
I år har jag verkligen gillat Younger. Såg alla säsonger i somras. Såg Outlander också i början av året. Säsong 1 gillade jag, men hade verkligen svårt för säsong 2 så jag tappade intresset, men börjat se den igen och säsong 3 verkar lovande än så länge!

Fastnade även för Atypical.
 
Sen finns det en serie som jag för mitt liv inte kan komma ihåg vad den heter men jag vet att jag tyckte den var bra när jag såg den. Jag har googlat men kan verkligen inte hitta den. Det måste varit antingen Netflix eller HBO och den handlade om en ung, rik kvinna som blir misstänkt för att ha dödat sin bästa vän efter en fest fylld av diverse droger. Mörderskan menar att hon har minnesförlust och bara kommer ihåg fragment ifrån kvällen och vet därför inte vad som hänt. Har för mig att hon som blev misstänkt för mordet var från USA men bodde i England, och hennes kompis var alltså brittisk. Eller om det var tvärtom. Sjukt frustrerande att inte komma på så jag slänger ut en blänkare här och hoppas på att någon känner igen den!

Såg att du hade hittat den nu, men håller med om att Guilt var riktigt bra!
 
I år har jag verkligen gillat Younger. Såg alla säsonger i somras. Såg Outlander också i början av året. Säsong 1 gillade jag, men hade verkligen svårt för säsong 2 så jag tappade intresset, men börjat se den igen och säsong 3 verkar lovande än så länge!

Fastnade även för Atypical.
Younger gillar jag också! Lättsamt tidsfördriv med lagom korta avsnitt (22 min).
 
Jag ser extremt sällan på TV och dylikt, kan gå 3 veckor mellan tv-tittandet. Men det jag har fastnat för detta år är Handmaids Tale, Stranger Things och Vår tid är nu.
 
Ja! Se serien först i sådana fall. Böckerna är extremt mycket bättre och Claire är verkligen en otrolig karaktär i böckerna istället för en gnällig liten fjant som bara svansar efter Jamie och är surig. :cautious:
Jag som tycker att hon redan är en sjujäkla karaktär :D Avvaktar oavsett dock, har hört att det finns en grej i böckerna som gör det jävligt svårt att tycka om Jamie och jag vill ju liksom tycka om honom :p
 
Sthlm Rekviem
Gillar karaktären Alex Recht och Jonas är riktigt bra.
Märker att jag fastnar mer och mer för karaktärer och speciellt i år.

Saga från Bron

Marcella, karaktären men serien är ju namne
 

Liknande trådar

Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 731
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 053
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 216
Senast: tara
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 667
Senast: xmobilexd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp