Årets bästa serie

Ah, men då har du sett delarna som gör honom hemsk. Tror jag. Tror det var första och tredje boken. Så första och tredje säsongen.
Är det fler grejer?! :eek: Jag känner liksom redan att jag kommer hata bok-Jamie. Å andra sidan kan det inte bli värre än det jag redan hört om... Hoppas jag :p
 
Stranger things: Mystik, retro, helt fantastisk
13 reasons why: Gripande ungdomsdrama om självmord, också helt briljant
 
Jag som tycker att hon redan är en sjujäkla karaktär :D Avvaktar oavsett dock, har hört att det finns en grej i böckerna som gör det jävligt svårt att tycka om Jamie och jag vill ju liksom tycka om honom :p

Hmm... det skulle vara i bok 4 då... minns inget annat som fått mig att ogilla honom. Har inte sett så långt i serien än men det är konstigt om de tar bort den händelsen...
 
Är det fler grejer?! :eek: Jag känner liksom redan att jag kommer hata bok-Jamie. Å andra sidan kan det inte bli värre än det jag redan hört om... Hoppas jag :p

Jag som tycker att bok-Jamie och serie-Jamie är väldigt lika. Märker inte så stor skillnad faktiskt. Båda är underbara! Och väldigt snygga! Men såklart en man av sin tid, även om han är modern med sin tids mått mätt. Serien är, iaf de första 3 säsongerna, väldigt trogen böckerna. I fjärde kommer det avvika lite mer. En stor detalj kommer avvika och säkert en del småsaker. Har inte sett så många avsnitt i fjärde än.
 
Sharp Objects - Snygg, spännande och intressanta karaktärer!
Riverdale - Jag var så negativt inställd till den, men nu är jag hooked. Den är superfånig men också väldigt spännande. Lite annorlunda twist på high school serie, mycket cliffhangers och extrema karaktärer.
Chilling Adventures of Sabrina - Som wiccan kände jag mig nyfiken på den och den imponerade! Kanske inte årets favorit, men den var helt klart bra! Hoppas på mindre kärlekstjafs i säsong 2 dock.
Bodyguard - Så galet spännande! Lite som Homeland, men mer "äkta". Älskar brittiskt!
Mindhunter - Fascinerande, intressant och så himla bra skådisar.
Big Mouth - Så sjuk, så rolig! Och John Mulaney som Andrew är perfekt!
Bojack Horseman - En av mina absoluta favoritserier. Både vansinnigt rolig och hjärtskärande allvarsam. Fantastiska karaktärer och den blir bara bättre och bättre för varje säsong. Avsnitten Fish Out Of Water (S03E04), Time's Arrow (S04E11) och Free Churro (S05E06) är helt magnifika.
 
Jag som tycker att bok-Jamie och serie-Jamie är väldigt lika. Märker inte så stor skillnad faktiskt. Båda är underbara! Och väldigt snygga! Men såklart en man av sin tid, även om han är modern med sin tids mått mätt. Serien är, iaf de första 3 säsongerna, väldigt trogen böckerna. I fjärde kommer det avvika lite mer. En stor detalj kommer avvika och säkert en del småsaker. Har inte sett så många avsnitt i fjärde än.
Du verkar insatt:D jag har inte börjat på fjärde säsongen än, avvaktar lite fler avsnitt. MEN, jag gillar inte att det ska vara en hund med, jag kan inte se hundar fara illa, behöver jag oroa mig..? Eller ska jag skippa säsong 4:confused:
 
Jaha, baserad på Kristina Ohlssons böcker alltså?! :)
Kan man se den om man gillar böckerna?
Jag tror inte att jag har läst alla böcker, har inte riktigt koll, men jag gillar dom och har nästan sträcksett serien och inte stört mig. Men det är inte nyligt jag läste böckerna, kanske minnet är lite grumlat :angel:
 
Bästa sjukhusserie - New Amsterdam (viaplay)
Bästa svenska serie - Ingen utan skuld (viaplay)

Bodyguard, The Crown, Valor, Lethal Weapon, Shooter och Dynastin är också en salig blandning serier som slagit högt för mig i år.
 
Bästa serierna för mig det här året:
The Handmaid's Tale s1
Alias Grace
The Good Place
Doctor Who (med Jodie Whittaker)
Dark - tysk netflixserie om ett litet samhälle där mystiska saker händer, bland annat barn som försvinner vid specifika tidpunkter.
The Haunting of Hill house
Sabrina the teenage witch (gillar den massor, snyggt gjord, bra kemi, vacker scenografi. Lite väl mkt löjlig bockdjälvul med ibland bara)
 
Hmm... det skulle vara i bok 4 då... minns inget annat som fått mig att ogilla honom. Har inte sett så långt i serien än men det är konstigt om de tar bort den händelsen...
Har jag fattat rätt så är det en stor grej från ganska tidigt i böckerna som inte tagits med i serien
Han våldtar tydligen en ung flicka?
 
Mest för att jag inte ville att det skulle gå illa för nån som verkade rar. Typ. Vissa serier har den effekten på mig.

Borde också stänga av egentligen för jag blir både nervös och lite ledsen i själen ibland när det barkar neråt för karaktärer. Men jag mååååååste få veta hur det går! :D
 
Har jag fattat rätt så är det en stor grej från ganska tidigt i böckerna som inte tagits med i serien
Han våldtar tydligen en ung flicka?

Hmm... jag har läst böckerna och minns det inte alls!!

Han är ju oskuld när han gifter sig med Claire och så länge de är tillsammans är han trogen henne. De 20 åren han och Claire är ifrån varandra har han rätt lite intresse i andra kvinnor (bor i en grotta, sitter i fängelse osv). Om det är hans sons mamma du menar (dottern på godset Hellwater där han jobbade efter Ardsmuir) så kan jag säga att det definitivt inte var våldtäkt. Hon skulle gifta sig med en äldre gubbe hon inte alls ville ha och ville inte att gubben skulle få hennes oskuld så hon hotar Jamie med att berätta för sin mamma (vars söner blev dödade i kriget mot jakobiterna) att han är en jakobit om han inte tar hennes oskuld. Då blir sonen till. Detta är i tredje boken. Nä, jag kan absolut inte minnas nån våldtäkt!
 
Hmm... jag har läst böckerna och minns det inte alls!!

Han är ju oskuld när han gifter sig med Claire och så länge de är tillsammans är han trogen henne. De 20 åren han och Claire är ifrån varandra har han rätt lite intresse i andra kvinnor (bor i en grotta, sitter i fängelse osv). Om det är hans sons mamma du menar (dottern på godset Hellwater där han jobbade efter Ardsmuir) så kan jag säga att det definitivt inte var våldtäkt. Hon skulle gifta sig med en äldre gubbe hon inte alls ville ha och ville inte att gubben skulle få hennes oskuld så hon hotar Jamie med att berätta för sin mamma (vars söner blev dödade i kriget mot jakobiterna) att han är en jakobit om han inte tar hennes oskuld. Då blir sonen till. Detta är i tredje boken. Nä, jag kan absolut inte minnas nån våldtäkt!
Fast hon ångrar sig ju i boken precis när den ska in, vilket han ignorerar. Men givet kontexten är det inte helt solklart vem av dem som våldtar vem så att säga.
 
Fast hon ångrar sig ju i boken precis när den ska in, vilket han ignorerar. Men givet kontexten är det inte helt solklart vem av dem som våldtar vem så att säga.

Med tanke på att hon utpressar honom så har jag väldigt svårt att tycka att det är våldtäkt. Speciellt som hon efteråt vill ha mer och säger att hon älskar honom. Hon kan knappast sett det som våldtäkt då. Då hade hon ju bara gått därifrån och inte sagt att hon älskar honom.
 
Glömde ju helt bort att andra säsongen av The Good Fight kom i somras! Ääääälskar den! Jag var The Good Wife mycket trogen och TGF håller samma standard men är väldigt mycket vassare och har det snyggaste introt nånsin! Det är så bra att jag lägger in det, se hela-väldigt tydlig politisk ställning :D
 
Såg avsnitt 1 av Alias Grace i går men tyckte ... sådär.

Sedan såg jag nästan hela första avsnittet av Hinterland (långt som satan, är det en pilot?) och blev helt hooked. SÅ bra!

(Jag har sett så mycket brittiskt de senaste veckorna att jag kommer att kliva in i bilen på högersidan nästa gång jag ska ut och köra :cautious:)
 

Liknande trådar

Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 724
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 034
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 215
Senast: tara
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 662
Senast: xmobilexd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp