Bukefalos 28 år!

Årets bästa serie

Ja, jag tyckte det. Säsong 1 höll mig ett järngrepp. Jag var helt knäckt över hur illa det kan gå i en alldeles för nära framtid. Ettan följde också boken. Tvåan tog vid där boken slutar, Margaret Atwood var med i manusarbetet men det var allt.

Jag tyckte att tvåan var för mycket spekulativt våld, ännu mer än i ettan, och för många närbilder på Elizabeth Moss ansikte. Kraften från säsong 1 var borta för mig och jag såg mest fram mot slutet.

Ja, ettan tog verkligen ett hårt grepp om mig också!

Men är den andra säsongen inte mer sevärd så struntar jag nog i den och ger mig i kast med Killing Eve istället!

Edit: :up::up: för ”serieångest” :D

Haha ja, ett ständigt närvarande begrepp i mitt liv. :D
 
Ja, ettan tog verkligen ett hårt grepp om mig också!

Men är den andra säsongen inte mer sevärd så struntar jag nog i den och ger mig i kast med Killing Eve istället!



Haha ja, ett ständigt närvarande begrepp i mitt liv. :D
:D:D

Alla delar säkert inte min åsikt om Handmaid men jag skulle säga att Killing Eve är ett bättre val!
 
Jag tycker också väldigt mycket om Scott & Bailey, men just nu kollar jag om Chicago PD som lagts upp på Viaplay tillsammans med sina systerserier där Chicago Fire också är klart sevärd!

För er som gillar Scott & Bailey tipsar jag om No Offence som finns på HBO, bra engelsk polisserie med kvinnliga huvudpersoner och även lite humor emellanåt.
 
Jag tycker också väldigt mycket om Scott & Bailey, men just nu kollar jag om Chicago PD som lagts upp på Viaplay tillsammans med sina systerserier där Chicago Fire också är klart sevärd!

För er som gillar Scott & Bailey tipsar jag om No Offence som finns på HBO, bra engelsk polisserie med kvinnliga huvudpersoner och även lite humor emellanåt.
Ja, No offence ja! Den såg jag alla avsnitt av utom det sista, den var ju jättebra. Rappa medelålders kvinnor i huvudrollen är helt klart min grej :D
 
Ja, No offence ja! Den såg jag alla avsnitt av utom det sista, den var ju jättebra. Rappa medelålders kvinnor i huvudrollen är helt klart min grej :D
Det verkar vara min grej också:D även fast jag älskar Hank Voight (i Chicago PD) så kan han ju inte riktigt jämföra sig med de damerna.

Det ska komma en ny säsong av No Offece snart dessutom!
 
Jag har tittat på helt orimligt mycket olika typer av krimserier, framförallt. Den bästa är nog Tyst vittne! De tre senaste säsongerna finns på SVT play. Säsong 18 finns tydligen bara kvar i 4 dagar till. När jag tittade fanns även säsong 17. Jag känner mig orimligt intresserad av att se även alla de första säsongerna, men de finns ingenstans där jag har letat iaf, så jag får leva utan det. Man måste inte ha sett de tidigare säsongerna för att fatta vad som pågår, eftersom det är två avsnitt per "fall" så att säga. Mycket bra, hur som helst!
 

Liknande trådar

Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 785
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 129
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 227
Senast: tara
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 719
Senast: xmobilexd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp