Bukefalos 28 år!

Artroskopi/titthål knä

VN17

Trådstartare
Jag ska tydligen plocka bort en lös benbit i knät tämligen omgående i vaket tillstånd med lokalbedövning. Bör jag förvänta mig att knappt överleva?

Någon som gjort liknande och kan övertyga mig om att det inte är så hemskt som jag föreställer mig? Gör bedövningen så sjukt ont som jag tror?
 
Hej!

Min far opererade menisken med titthål (fast har var nog sövd) och promenerad 1.5 mil hem efteråt. Nu blev väl inte han bedövad, men jag tror inte du behöver oroa dig alls.

/Lavinia
 
Jag har skurit bort en inåtväxande infekterad hårsäck som satt djupt, sprutan var obehaglig, men det kan ha haft att göra med att läkaren var väl snabb med insprutandet, det sprängde liksom under huden. Men det gick över snabbt, du kanske kan säga till att du är orolig för sprutan och fråga om man kan lindra det på något sätt. Kanske med bedövningskräm?

Det gick bra att vara vaken, en snäll syster höll mig i handen och pratade med mig. Men jag hade gärna haft med mig musik att lyssna på så att jag slapp höra det frasande ljudet när de skar i mig!! Det var äckligt som fasen, men det gjorde inte det minsta ont när de började skära eller sy, och det var det jag hade varit mest rädd för. Inte var det särskilt smärtsamt efteråt heller. Migrän och mensvärk är båda värre än att läka ett par cm långt och ganska djupt operationssår upptäckte jag. ;)
 
Lokalbedövning is da shit! Nu har jag inte gjort titthålsoperation men dragit en underarmsfraktur till rätta. Spänner i huden/leden när det sprutas in men därefter nada!
 
Jag har blivit opererad med lokalbedövning, i mitt fall kände jag litegrann när de var och borrade/sågade (jag tittade inte på, jag bara hörde ljuden :p) i skelettet men det var som värst bara som att nån nöp mig - inte särskilt ont alltså, och kände alls ingenting i något annat än just skelettet. Visst bedövningsnålen kändes ju, men det var ingen katastrof det heller även fast de stack rätt många gånger.

Det går nog fort och lätt att fixa dig. :up:
 
jag har gjort titthål i knät men jag var sövd, tyckte eftertiden var jobbigast men hålen läker fint och syns knappt.
 
Jag har gjort titthålsoperation i (bl a...) knät med lokalbedövning och jag har inget minne av att det var obehagligt på något sätt.
Jag undvek dock att titta på skärmen vad de gjorde för intresserad var jag inte av att se vilka meniskdelar de tog bort.

När allt var klart knatade jag bort till tunnelbanan och åkte hem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: cherie
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 311
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
28 040
Senast: GotAsecret
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 588
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp