Att arbeta för stallhyran

Sv: Att arbeta för stallhyran

Ärligt talat vad har detta med saken att göra? Hyresvärdar är lika bra på att gnälla gå bakom ryggen på folk och inte hålla avtal som hyresgäster.

Det är bristande respekt vem det än är som inte håller avtalet.
 
Sv: Att arbeta för stallhyran

"Ärligt talat vad har detta med saken att göra? Hyresvärdar är lika bra på att gnälla gå bakom ryggen på folk och inte hålla avtal som hyresgäster."
-----------------------------------
Jag talar från egen erfarenhet. Vad andra gör får stå för dom.

--------------------------------------------------------------------------

"Det är bristande respekt vem det än är som inte håller avtalet".

----------------------------------------

Det var inte avtalet jag menade.
Jag menade respekten för människan man gjort upp ett avtal med.
 
Sv: Att arbeta för stallhyran

Jo visst ska man ha en ömsesidig respekt, i det ingår det väl att man definierar vad som ingår i avtalet eller om man är oeniga om det omförhandlar eller bryter det. Det du beskrev var dock att hyresvärdar är änglar och hyresgäster parasiter som bara klagar, kräver och bryter avtal. Har man den inställningen bör man inte hyra ut till någon, det kommer inte att funka.
 
Sv: Att arbeta för stallhyran

Jo visst ska man ha en ömsesidig respekt, i det ingår det väl att man definierar vad som ingår i avtalet eller om man är oeniga om det omförhandlar eller bryter det.
-----------------------------
Det var det jag skrev.

--------------------------------------------------------------------------

Det du beskrev var dock att hyresvärdar är änglar och hyresgäster parasiter som bara klagar, kräver och bryter avtal.
----------------------------
Skrev jag?Var står det någonstans?
Ett förvrängt svar till någon som tydligen tog åt sig?
_-------------------------------------------------------------------------

Har man den inställningen bör man inte hyra ut till någon, det kommer inte att funka.
-------------------------------

Den inställningen verkar vara din egen. Har du käkat taggtråd?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 732
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 415
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 290
Senast: Ajda
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 581
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp