att bli av med växthus

B

Bartley

(vet inte riktigt vart denna tråd ska ligga) Är det svårt att göra sig av med växthus, 700 kvadratmeter stora.

Vi är inne på att köpa en gård, och till denna medföljer två sådana växthus, som måste bort. Någon som vet hur det skulle kunna gå till?:p Eller om det är stora problem, å att vi kanske bör avstå från ett köp...

Tacksam för svar:)
 
Sv: att bli av med växthus

Det där har jag också funderat på då jag åkt förbi ett hus med stora förfallna växthus och ofta tänkt att fy fasen var gör man av skiten. Och nu sist så var det helt plötsligt borta.
Det gjorde en del för den tomten kan jag säga.

Man kan väl säkert beställa en container, utrusta sig med rejäla handskar och sen börja bära glas.

Kanske kan man annonsera - det finns kanske någon sorts användning för gammalt glas.
 
Sv: att bli av med växthus

Jag vet folk som har byggt om ett växthus på en f.d. handelsträdgård till ett ridhus. Kanske kan vara en idé att spara det ena?
 
Sv: att bli av med växthus

Sälj dem på blocket, de får hämta själva. Växthus är poppis, speciellt så stora och till ett bra pris. Folk kan åka över hela landet o hämta.
 
Sv: att bli av med växthus

fast jag tror inte att måtten på dessa växthus fungerar till ridhus, lite korta kortsidor...

Men går det verkligen att annonsera ut dem, liksom fungerar det? För det var lite min tanke att det kanske var folk som kunde ha användning för dem...

Container är ju alltid ett alternativ, men det är väll ganska dyrt att göra sig av med??
 
Sv: att bli av med växthus

fast jag tror inte att måtten på dessa växthus fungerar till ridhus, lite korta kortsidor...

Men går det verkligen att annonsera ut dem, liksom fungerar det? För det var lite min tanke att det kanske var folk som kunde ha användning för dem...

Container är ju alltid ett alternativ, men det är väll ganska dyrt att göra sig av med??

Frågade mest Philosophia, ang. om de som hon kände som hade byggt om växthus till ridhus och om hur de hade gjort med glas, stomme etc. :)
 
Sv: att bli av med växthus

Sälj dem på blocket, de får hämta själva. Växthus är poppis, speciellt så stora och till ett bra pris. Folk kan åka över hela landet o hämta.

Det där tror jag också på. Jag vet att mamma hade åkt och hämtat dem två sekunder efter att annonsen kommit ut, om hon hade levt dvs.
 
Sv: att bli av med växthus

Annonsera ut dem på blocket och sätt voljär någonstans i objektbeskrivningen.

De är superpopulära att göra om till voljärer till stora papegojor.
 
Sv: att bli av med växthus

Åååå, hade jag haft gård hade jag hämtat dom på studs men jag tror inte dom får plats på min balkong;)
 
Sv: att bli av med växthus

Annonsera ut dem på blocket och sätt voljär någonstans i objektbeskrivningen.

De är superpopulära att göra om till voljärer till stora papegojor.

Just ja, det oxå! Jag hade lätt hämtat om jag haft gård. En till papegojan och en till alla mina växter o grönsaker :love:
 
Sv: att bli av med växthus

Testa att annonsera.

Du kan ju även skänka dom, om du nu hellre ser att bli av med dom än att få en en slant. Bortskänkes mot avhämtning, t.ex. :idea:
 
Sv: att bli av med växthus

Såna växthus hade jag gärna haft på min gård om de hade varit i så pass bra skick att de går att använda. Vilka möjligheter man skulle ha till att odla!
 
Sv: att bli av med växthus

Jag undrar om det inte är i Ö-vik det har funnits ett ridhus gjort av ett gammalt växthus?!
 
Sv: att bli av med växthus

Vi fick en annan liten idé om man nu inte skulle vilja ta bort eller om det inte finns någon som vill ha dem. Tror ni att det skulle vara i någons intresse om man lät hyra ut växthusen där de står, till någon som vill ha egen verksamhet? Det skulle ju även kunna ge en liten välbehövd slant i månaden...:bump:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Håller på att läsa lite om olika växthus. Men det verkar också vara lite av en djungel. Här är det blåsigt! Så måste vara ett stabilt...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: Fruentimber
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 652
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 239
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp