Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Skulle handla idag och valde den mindre affären även fast de antagligen inte skulle ha allt som jag ville köpa.

Men tydligen hade de haft en "strykande" åtgång på 200 g Marabou mjölkchoklad?! Personen i kassan sa även att godis inte var prioriterat i leveranserna just nu, att de inte skickar sånt:cry: Förstår då det är en mindre butik och det var inte som att godiset var slut men... Skulle baka :p

Min sorbet var inte heller prioriterad :crazy: Iofs skulle jag inte få plats med den frysen just nu så det är kanske lika bra, så jag inte måste äta upp den direkt :angel:
 
Skulle handla idag och valde den mindre affären även fast de antagligen inte skulle ha allt som jag ville köpa.

Men tydligen hade de haft en "strykande" åtgång på 200 g Marabou mjölkchoklad?! Personen i kassan sa även att godis inte var prioriterat i leveranserna just nu, att de inte skickar sånt:cry: Förstår då det är en mindre butik och det var inte som att godiset var slut men... Skulle baka :p

Jag visste att jag var klok som bunkrade choklad. :angel: Men willys har extrapris denna vecka på 185-200 g, så där fanns det massor med choklad.
 
Försökte förresten att bunkra bananer trots att jag vet att de i plastpåse har jäkligt kort hållbarhet och lämnar mig med alldeles för många att äta :o jag vet ju att detta händer, galenskap
 
Aldrig känt sån stress över att få tag i min receptbelagda mediciner som nu. Beställde för flera veckor sedan men leveranstiden var fortfarande obestämd på grund av högt tryck på deras e-handel. Så jag makulerade ordern idag 1 timme och 40 minuter i kö till kundtjänst. Fanns inte hemma på något apotek inom deras kedja i Göteborg. Ringde annan kedja, de hade den inte heller i Göteborg men har hämtat den i en grannkomun nu.

Sen avregleringen av apoteken så är det mer regel än undantag att jag måste beställa medicinen för lager är ju dyrt att ha och de tjänar väl mer på skönhetsprodukter antar jag. Före avregleringen fanns den så gott som alltid hemma. Så jag är lite trött på den här kommersialiseringen av viktiga samhällsfunktioner för när det blir sån här panik i samhället så funkar ju inte de vanliga beställningsvägarna heller helt uppenbart.
Vad är det för medicin?
 
Mycket verkar komma ikapp i de lokala butikerna men ris är fortfarande tvärslut. Salt likaså.

...och så undrar jag vart Memman vagit vägen? Det är snart påsk och inte en tillstymmelse till memma någonstans!

Salt preppare jag för över ett år sen. Sambon skrattar inte längre 😉 Han tyckte jag skulle sälja och min blick sa ALDRIG. Möjligtvis ge till någon som behöver.
 
Jag är överlycklig över det här med appar med fullmakt, nu kan min mamma hämta ut mina nya mediciner utan att jag behöver följa med. Hoppas nu att medicinerna finns inne, fixade fullmakt både i Apotek hjärtats app och Kronans, någon av dom måste ju ha dom.
 
Jag föredrar att inte skriva ut min medicin och min sjukdom på bukefalos då jag har negativa erfarenheter av hur folk dömer en efter ens sjukdom i vissa sammanhang. Inget personligt men det är dåliga erfarenheter som gör att jag inte nämner den på nätet.
Helt förståeligt, jag kan säga att jag äter många mediciner men vissa saker och detaljer vill man hålla för sig själv och sina nära.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 243
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 441
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 923
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp