Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Är det vanligt att ha vaniljsås på? Min sambo och hans familj och vänner (Åland) äter den dränkt i ovispad grädde och jag har aldrig hört vaniljsås nämnas i sammanhanget. För egen del kan jag dock tänka mig att om man får dränka den i vaniljsås så hade den kunnat gå ner. Men så som jag smakat memma hittills har det varit oätligt :p
Ja tydligen nuförtiden. Under hela min barndom var det ovispad grädde men under senare år har nån smart jäkel kommit på att vanlijsåseb täcker smaken av memma bättre!
 
Men vad fasen man kan ju inte ha mer än 50 rullar hemma.
Jag har med mitt enda paket så det räcker för lite drygt 4 månader. Stämmer inte riktigt, det brukar räcka precis ett halvår.

Lyx!

Med ett par ungar som är snoriga går det åt papper utan dess like.. 😫

Som tur var hade vi köpt toapapper på bal från en förening innan hysterin bröt ut.
Funderar på allvar om jag ska ta gamla lakan och sy näsdukar av.
 
Tänkte handla vår månadshandling online som vanligt igår men det gick inte att få leverans förrän om en vecka. Ica som vi handlar mest
hos hade inte ens några lediga hemleveranstider flera veckor framåt...till slut hittade jag en ledig tid för att själv hämta maten på en Willys en kvart bort.
Blir irriterad på alla bunkrare eftersom det resulterar i att vissa sitter med flera kilo eller liter av mat medan andra inte får något alls.
Ris fanns det några få 5-kilos säckar av dyrare varianter kvar (men inte det jag vill ha) annars inget alls. Så blev inget ris för oss.
Hade det varit rätt sort hade jag kunnat tänka mig att köpa en 5 kg-säck, kommer ändå gå åt rätt fort hos oss.
 
Har nu beställt från Willys, hämtas i butiksskåpet. Första tid på fredag. Helt OK för mig. Återstår att se om det är något som inte kan levereras.
 
Vörtbröd utan kryddor? Tar man bort kryddningen borde det väl bara bli typ som sirapslimpa. Eller?
Njä man har ju i vört från öltillverkning förutom kryddorna. Jag brukar dra ner väldigt hårt på sirapen iom att jag kör surdeg och den brukar inte vara så imponerad av stora mängder socker och det smakar ändå vörtbröd.
 
Njä man har ju i vört från öltillverkning förutom kryddorna. Jag brukar dra ner väldigt hårt på sirapen iom att jag kör surdeg och den brukar inte vara så imponerad av stora mängder socker och det smakar ändå vörtbröd.
Ok. Jag räknar det till kryddningen. Är svårt att förklara smaken men det smakar typ bröd med konstig smak. :p
 
Tänkte försöka boka hemleverans, eller åtminstone upphämtning, av veckohandlingen så jag slipper åka och slåss med alla andra igen. 3 av 5 mataffärer har stängt ner sina hemsidor helt och de andra två har inga lediga tider under de nästkommande tre veckorna - och det är så långt bokningssystemet sträcker sig. Vanligtvis brukar det inte vara några problem att boka för leverans dagen där på, eller möjligtvis två dagar senare.

:banghead:
 
Ursäkta ett måhända naivt inhopp men var bor alla ni som har problem att handla? Beställa hem förstår jag för det har det väl blivit stor hets kring.

En gång de senaste veckorna fanns inte röda linser när jag skulle handla (då köpte en vän ett paket på stora Coop inne i Lund) och sedan har det varit utplockat till och från av vissa märken på vissa varor. Men annars har det varit som vanligt. Tror toapappret var slut en dag då precis i början när det skrevs hysteriskt överallt att toapapper bunkrades.

Jag handlar som normalt ca 1 gång/vecka i fysisk Icabutik precis utanför Lund. Ofta sent på kvällen efter stallet eller sent på eftermiddagen/kvällen på helgen (då det redan tidigare varit utplockat ibland pga kommer efter alla andra).
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 071
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 364
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 885
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp