Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Angående saltdebatten så funderade jag på vad som är viktigt att ha hemma och köpte ett paket innan jag blev sjuk. Jag älskar salt så det vill jag inte vara utan. Men det är väl en sån sak som kommer komma in va? Eller är det en sån vara som kan vara borta ett tag?
 
Blev att jag handlade idag när jag ändå var ledig. Glömde helt bort att kolla efter eventuella varor som saknades, jag hittade iaf allt jag skulle ha (inklusive anthon bergs mandelägg!). Var ganska mycket folk, men inte vansinnigt mycket (willys). Däremot var det en farbror bakom mig i kön som typ flåsade mig i nacken. :rage: Kändes väldigt olustigt och jag fick lägga plånboken för kortterminalen så han inte skulle se min kod.
Aaaah!

Mandeläggen!

Godaste påskgodiset.
 
Min farfar sa skit på en näverbit.

Nej smakar som söt limpa. Typ. Men man ska ha MYCKET Vaniljsås på. 1/5 memma och resten sås😂

Är det vanligt att ha vaniljsås på? Min sambo och hans familj och vänner (Åland) äter den dränkt i ovispad grädde och jag har aldrig hört vaniljsås nämnas i sammanhanget. För egen del kan jag dock tänka mig att om man får dränka den i vaniljsås så hade den kunnat gå ner. Men så som jag smakat memma hittills har det varit oätligt :p
 
Usch, memma blir inte av för mig. Vaniljsås är ingen favorit och grädde går inte hem här. Var liten och för smal i bebisåldern och sen några år framöver i barnåren dock inget farligt för jag var fullt frisk och galet pigg och energisk (innan det vände och jag blev ganska knubbig) och min farmor som jag var hos på dagarna tvingade mig att dricka ovispad grädde i tid och otid för att jag skulle gå upp i vikt, sen dess säger jag BLÄ! om grädde. Och att då kombinera bröd med dom där sakerna, nej det skippar jag i år också :D

Kan man inte bara baka den lite snabbt själv om den är slut i affären?
 
De som förlorat arbetet som killen ovanför kanske kan tänka sig att plocka jordgubbar istället? Särskilt om han inte har någon a-kassa. Bättre är försörjningsstöd tänker jag.
Om han har bil och kan ta sig till jordgubbsfälten - nu är det länge sedan jag var i kontakt med den typen av verksamhet. Men då gav jobben inte nog för två boenden eller långpendling med bil
 
Jaha, jag är alltid noga att ha en förpackning extra med tvättmedel hemma för att det inte ska bli som det blev lite för ofta i början när jag flyttade hemifrån och fick kila iväg till närbutiken när jag stod i tvättstugan utan tvättmedel :angel:

Införde då regeln att alltid ha en full och såg till att jag hade det nu med. MEN ett stort men, jag kan ju inte gå till tvättstugan när jag är i karantän...Dessutom är det i princip helt stopp i handfatet så att tvätta däri går inte. Får väl stå i köket och tvätta strumpor och trosor för nu har jag fått börja återanvända saker. Känns dock mindre fräscht men vad gör man inte i kristider...

Ni som har egen tvättmaskin, passa på att njuta av vardagslyx säger jag bara!
 
Nej nu vaknade min McGyver ådra och jag kom ihåg att jag löste en propp i köket med ättika,salt, bikarbonat och vatten och jag har allt det hemma så ska testa detta innan jag accepterar läget. Min komod sitter så att det är svårt att skruva isär rören och jag lyckas alltid sätta ihop det fel så pappa får komma och nu går ju inte det så jag vågar inte chansa utan har fått nöja mig i två veckor med att det rinner sakta istället för normalt ner i handfatet.

Men detta ska jag försöka fixa, tur med lite saker hemma nu alltså
 
Min dotter är 13 år och för någon dag sedan fick hon höra att det var svårt att få tag i handsprit. Då kom hon till mig och sa "Mamma, kan man dricka handsprit? Någon i skolan sa att man kan det, och då tänkte jag att om man kan dricka handsprit borde man ju kunna använda vanlig sprit man dricker som handsprit, du vet som man köper på Systembolaget och som alkoholisterna dricker".

Helt klart en tanke, tänkte jag! :D Men sa att det vettigaste är ju trots allt att tvätta händerna asnoga många gånger om dagen så är man bättre skyddad än slita ut huden med handsprit.
Nu är jag jätte sen på bollen men måste ändå svara:

Nej, vodka funkar inte lika bra. Det ska vara 70%

Handsprit är mycket mildare för händerna än tvål och vatten. Jag spritar mig 100 ggr om dagen på jobbet, inga problem. 100 handtvättar skulle döda mina redan torra händer.

//Sjuksköterska
 
Var tvungen att googla memma, hade aldrig hört talas om det. Det verkar lite suspekt. Vad smakar det som?
Smakar inte som något annat än memma :D
Den ska ätas med grädde och en liten aning strösocker på.

Små portioner, för det är mäktigt. Och otroligt gott.
Ni som inte gillar memma kan gott lämna kvar den i affärerna, så får vi som inte kan leva utan mera. :d:d:d
 
Nä nu j****... Nu är det kris på riktigt! :arghh:

Screenshot 2020-03-23 at 20.26.38.png
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 175
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 412
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 909
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp