Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Hårfärg, varför bunkra det :confused: ?

Det är inte att de bunkrar utan att många köper helt plötsligt då många inte kan /vill/bör gå till frisören,
Jag såg en rapport från USA där de mätt vilka varor som sålde mest vecka för vecka nu iom Covid-19 och att många sitter i karantän. Första veckorna precis som här: toapapper . Sedan jäst och mjöl. Nu hårprodukter - hårfärg, trimmers osv.
 
Istället för att gå till frisören och färga håret då kanske?
Det är inte att de bunkrar utan att många köper helt plötsligt då många inte kan /vill/bör gå till frisören,
Jag såg en rapport från USA där de mätt vilka varor som sålde mest vecka för vecka nu iom Covid-19 och att många sitter i karantän. Första veckorna precis som här: toapapper . Sedan jäst och mjöl. Nu hårprodukter - hårfärg, trimmers osv.

Ja, precis så är det nog :). Jag brukar oftast färga själv hemma ändå, men många gör det väl hos frisören annars ja.

Nästa grej blir kanske ökad försäljning av tandvårdsprodukter, glasögon beställda på nätet och hemmaspa-grejer...?
 
Jäst, socker och mjöl och toapapper i stor mängd idag. Alltså i affären, inte inhandlat, det räcker med ett paket i taget.

Hårprodukter tänkte jag inte på då jag aldrig köper det. Trots att jag inte varit hos frisören sedan 1997.
 
Här finns nu toapapper men fortfarande ingen alkogel eller wipes (har jag hört, jag handlar inte sådant själv men folk klagar i alla fall och min djuraffär har beställt in extra för att kunna sälja i större utsträckning. Det är ingenting de säljer jättemycket av i vanliga fall men eftersom de är rätt inriktade mot reptilfolk finns det alltid i butik.
Toapparen kommer i konstiga märken har jag sett 😅 men det finns i alla fall!
 
Här i England är ju alla frisörer stängda, och ingen vet när de kommer att öppna igen. Så folk blir desperata och färgar håret hemma istället för på salong (och klipper hemma också), därför är det nu brist på sådana produkter i affärerna...

Precis! plus att en blir lite småknäpp hemma och tröstar sig med diverse påhitt och aktiviteter och egenvård tror jag.
 
Precis! plus att en blir lite småknäpp hemma och tröstar sig med diverse påhitt och aktiviteter och egenvård tror jag.

Ja, tänk så välvårdade vi alla kommer vara efter detta! Och vilka välstädade hem vi kommer ha!

//sylten, som upptäckt rispor på dörrkarmen hon aldrig sett tidigare och som nu ska åtgärdas, samt köpt sin första förpackning hårborttagnings-vax.... 😆:D
 
Jag har nu länge varit sugen på Felix ravioli. Skulle så gärna vilja köpa en (bara en!!) burk så kan folk sluta bunkra?? inte sett någon i affären på över en månad nu.
 
Dessutom använder vi oftast väldigt mycket mer jäst i degarna än vi behöver.
Om man kalljäser i 8-24 timmar så kan man använda 1/4 jästpaket till en stor deg, om inte ännu mindre. Det är ju bara frågan om tid.
Blandar man ihop en deg som vanligt och sen ställer i en bunke i kylen 8-24 då?
 
Blandar man ihop en deg som vanligt och sen ställer i en bunke i kylen 8-24 då?

Jag gör ett sådant där icke-knådar-bröd. Jag blandar alltså vatten/mjölk och salt, lägger i jäst och blandar i mjölet. Det blir en rejält blöt deg men jag behöver inte knåda.

Sedan sätter jag plasthuva på, in i kylen och där får den stå mellan 8 och 24 timmar.
Den ska bli dubbelt så stor i bunken så det kan man kolla lite eller vänta tills man har tid att lägga dem i bakformen.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 090
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 378
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 901
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp