Bukefalos 28 år!

Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Här verkar fortfarande pasta, jäst och toapapper vara högvilt. Jästen var slut, pastahyllorna var nästan tomma sånär som på ett par dyrare sorter och toapapper fanns inte heller. Var på en stor Coop så ingen liten affär. En person framför mig i kön köpte 5 kilo pasta (inte färsk) och 20 paket med nudlar. Stod förövrigt en stor korg med nudlar i närheten av pastan och där hade folk samlats och rotade runt för att få tag i olika smaker antagligen. Det var såna nudlar där man bara behöver fylla på med varmt vatten. Tänkte att de kan nog behöva nudlarna om de blivit smittad av någon som hade samlats runt den korgen för hålla avstånd var det inte tal om i det läget tydligen.:banghead: Jag är förundrad över folks beteende faktiskt.:confused:

Pasta måste vara gott :) Märker t.ex. på matsmart finns ingen spaghetti knappt längre innan var det lätt att köpa någon extra förpackning när man ändå beställde annat.
 
Det går nu att beställa hem handsprit och alco gel från flera svenska företag, bara att googla och då finns flera producenter. Jag beställde hem handsprit i samma storlek som dom pumpflaskorna så jag kan hålla i den nya som är i flaska utan pump i den i princip helt tomma jag har nu och köpte självklart alco gel som är lätt att ta med. Har två minimala hemma som nästan är slut dom också och jag har haft alco gel i alla mina väskor sen 2007 och är en flitig användare även innan Corona. Typ om man äter ute, går på offentlig toalett eller annat jag tycker känns smittsamt och att jag vill vara ren.

Så pass på att köpa om ni var som jag som inte ens fattade att man skulle behöva kämpa för handsprit just eftersom jag alltid haft i alla väskor i 13 år och det under den tiden aldrig varit minsta problem att få tag på det...Jag var dock noga med att inte vara hysterisk utan handla ansvarsfullt och det står max 5 av samma produkt men så mycket köpte ju inte jag
 
Det går nu att beställa hem handsprit och alco gel från flera svenska företag, bara att googla och då finns flera producenter. Jag beställde hem handsprit i samma storlek som dom pumpflaskorna så jag kan hålla i den nya som är i flaska utan pump i den i princip helt tomma jag har nu och köpte självklart alco gel som är lätt att ta med. Har två minimala hemma som nästan är slut dom också och jag har haft alco gel i alla mina väskor sen 2007 och är en flitig användare även innan Corona. Typ om man äter ute, går på offentlig toalett eller annat jag tycker känns smittsamt och att jag vill vara ren.

Så pass på att köpa om ni var som jag som inte ens fattade att man skulle behöva kämpa för handsprit just eftersom jag alltid haft i alla väskor i 13 år och det under den tiden aldrig varit minsta problem att få tag på det...Jag var dock noga med att inte vara hysterisk utan handla ansvarsfullt och det står max 5 av samma produkt men så mycket köpte ju inte jag
Jag tvättar händerna istället och tar mig inte i ansiktet, har inget behov av att ha handsprit (förutom i jobbet då, där det är brist pga allt bunkrande).
På en offentlig toalett kan man ju också tvätta händerna.
 
Jag tvättar händerna istället och tar mig inte i ansiktet, har inget behov av att ha handsprit (förutom i jobbet då, där det är brist pga allt bunkrande).
På en offentlig toalett kan man ju också tvätta händerna.
Samma här. Det finns väl forskning som säger att man blir känsligare för sjukdomar/blir sjukare om man sällan eller aldrig får i sig några bakterier, dvs är överdrivet noggrann med hygienen. Dock, på offentlig toalett brukar jag försöka öppna dörren ut med papper/armbågen för att inte behöva ta i handtaget med nytvättade händer :D
Undantaget jag har är utomlands, då har jag handsprit med och spritar händerna innan måltider eftersom det är finns helt annan bakterieflora som min kropp inte är van vid.
 
Samma här. Det finns väl forskning som säger att man blir känsligare för sjukdomar/blir sjukare om man sällan eller aldrig får i sig några bakterier, dvs är överdrivet noggrann med hygienen. Dock, på offentlig toalett brukar jag försöka öppna dörren ut med papper/armbågen för att inte behöva ta i handtaget med nytvättade händer :D
Undantaget jag har är utomlands, då har jag handsprit med och spritar händerna innan måltider eftersom det är finns helt annan bakterieflora som min kropp inte är van vid.
Ja det finns ju korrekta sätt för att hantera handtvätt på en toalett. Typ stänga kran och öppna dörren med papper emellan, eller använda armbågen som du gör :)
 
Hittar då inga vanliga handsprit för ok pris online. Hoppas att det kommer till apotek snart... fast ärligt talat så har jag inte kollat så noga pga inte varit inne på apotek. Hehe.
 
Sedan Corona har jag en flaska handsprit i bilen sa jag kan sprita handerna varje gang jag handlat eller annars tagit i saker som kan ha smitta ... Jag har ocksa "wipes" hemma sa jag kan "wipe" forpackningar innan jag satter in dem i kylskap och skafferi.
 
Alltså det var längesen jag tog del av denna tråd nu - men bunkrar folk öht x veckor senare ? Jag ser inget av det här någonstans öht - oavsett vilken affär det gäller ? Det finns ingen brist på livsmedel i Sverige, vilket konstaterades redan när bunkringen drog igång . Aldrig några tomma hyllor här öht , varesig det är ICA maxi, kvantum eller lilla ICA nära osv.
 
Alltså det var längesen jag tog del av denna tråd nu - men bunkrar folk öht x veckor senare ? Jag ser inget av det här någonstans öht - oavsett vilken affär det gäller ? Det finns ingen brist på livsmedel i Sverige, vilket konstaterades redan när bunkringen drog igång . Aldrig några tomma hyllor här öht , varesig det är ICA maxi, kvantum eller lilla ICA nära osv.
Jäst är vad jag hört fortfarande svårt att få tag på.
 
Jäst har jag sett i de butiker där jag varit. Däremot är mjölhyllorna fortfarande utplockade. Rågsikt hade jag svårt att hitta förra veckan.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 347
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 466
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 995
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp