Jag tycker att dejtingappar suger, även om det nu råkar vara så jag träffade min sambo, men egentligen känns ju arbetsplatsen som ett mycket rimligare ställe att träffa sin partner. Jag jobbar på ett bolag med cirka 800 anställda, så det är helt möjligt att jobba så pass åtskilt att man inte kommer ha något med dem att göra över huvud taget. Samtidigt har jag efter 5 år på bygget lärt känna ett gäng rätt väl och att det någonstans hade kunnat utvecklas känslor och fortfarande fungera i vardagen är långt ifrån omöjligt. Snarare mer troligt än på de värdelösa dejtingapparna. Jag är inte heller någon som är ute och dricker på barer och träffar folk där, så jobbet är mer rimligt. Tycker inte det är konstigt.
Nu blev det ändå så att jag träffade min sambo på en dejtingapp, men det kändes som mindre troligt än att det skulle vara någon på jobbet![]()
Det är lite min slutsats också. Jag har dejtat supertrevliga app-dejter också, men det är inte ett bra sätt för mig att bli kär. Jag behöver lära känna och få lite exponering för varandra utan att det är med ingångsfrågeställningen om det ska bli något eller inte.
Ska jag utesluta alla sammanhang där jag hänger till vardags, dvs vänkretsen, hobbies och i viss mån jobbet, så finns det ganska exakt noll ytor kvar för mig att träffa nya människor på det sättet. Människor med de värderingar och den livssyn jag vill ha hos en partner har också en tendens finnas i någon av just dessa kretsar.