Bukefalos 28 år!

Att förlora en hund

Sv: Att förlora en hund

Har inte läst boken då min voffe är 15 veckor men däremot Valpen av Mickie...
Jag gillar hennes inställning till hundar och stress...
Därför bestämde jag mig för att gå valpkurs hos henne och hennes företag så jag börjar praktiken på Lördag...
 
Sv: Att förlora en hund

Sandros skrev:
av Mickie Gustafson.

Någon som har läst den boken? Vad tyckte ni?

Den är bra. Jag läste den för 10 år sedan och jag läste den igen i samband med att vi fick ta bort vår hund.

Boken skänker både tröst och kunskap om vad som faktiskt händer när man sörjer.

Jag kan varmt rekommendera den, men man gråter väldigt mycket när man läser - i alla fall jag... :cry:
 
Sv: Att förlora en hund

Vart kan man få tag i dom böckerna?
 
Sv: Att förlora en hund

prinsessfeminist skrev:
Den är bra. Jag läste den för 10 år sedan och jag läste den igen i samband med att vi fick ta bort vår hund.

Boken skänker både tröst och kunskap om vad som faktiskt händer när man sörjer.

Jag kan varmt rekommendera den, men man gråter väldigt mycket när man läser - i alla fall jag... :cry:

Ok, då ska jag köpa den. Kanske hjälper lite.
 
Sv: Att förlora en hund

Den var helt okej. Lite sorglig att läsa om hur svårt det är för vissa.....(och för mig, det förnekar jag inte).
Däremot blev jag lite sur för att allt inte stämmer om avlivningar - det står hur det går till, men jag har varit med om annorlunda. Alla veterinärer gör olika. Det står också att om man väljer hemavlivning måste man själv ta hand om kroppen, det stämmer inte alltid. Men annars tycker jag den var bra!
 

Liknande trådar

L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 202
Senast: Motacilla
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 416
Senast: Puffindog
·
  • Artikel
Hästnyheter Att vara bäst i världen, vägen till framgång och att förlora mer än att vinna. Henrik von Eckermann och Henrik Johnsson berättar om...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 517
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp