Dumt att köpa nytt tänker jag. Om man nu inte har en gammal liggandes.Fast om jag ändå inte använder funktionerna kan jag lika gärna ha en vanlig mobil känner jag.Den är så liten och nätt också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dumt att köpa nytt tänker jag. Om man nu inte har en gammal liggandes.Fast om jag ändå inte använder funktionerna kan jag lika gärna ha en vanlig mobil känner jag.Den är så liten och nätt också.
Fast det är ju en viss skillnad och därmed poäng i att ha en telefon som man använder och laddar en gång var fjortonde dag, eller att ha en telefon man inte KAN använda liksom. Självklart drar smartphonen mer batteri liksom.Alla som längtar efter ”de gamla” telefonernas batteritid - om ni ändå inte använder telefonens funktioner så kan ni stänga av all uppkoppling osv. Skulle tro att batteritiden förändras drastiskt då.
Det är ju inte sämre batteri i en smartphone, men den har igång väldigt mkt mer batterikrävande processer.
Jag handlar ofta på äggbod mitt i natten som bara tar swish, handlar även ofta glass(!) mitt i natten i glassbod som då bara tar swish, och handlar kanske inte dagligen men kanske tre dagar i veckan köper jag frukt & grönsaker av en lokal odlare som inte tar kort utan bara e-betalning.Kanske lite OT, och du behöver såklart inte svara om du inte villMen alltså, använda Swish dagligen? Vad köper man så ofta för att behöva det? Jag kan inte ens komma på när senast jag handlade något som inte var i mataffär eller på café (på båda ställena fungerar det utmärkt med vanligt kort).
Kanske kan du ha dubbla sim-kort och en ”jobb-telefon” som inte är en smartphone?![]()
Kanske lite OT, och du behöver såklart inte svara om du inte villMen alltså, använda Swish dagligen? Vad köper man så ofta för att behöva det? Jag kan inte ens komma på när senast jag handlade något som inte var i mataffär eller på café (på båda ställena fungerar det utmärkt med vanligt kort).
Dumt att köpa nytt tänker jag. Om man nu inte har en gammal liggandes.
Jag tänkte inte på pengarna, mest att det är onödig konsumtion.Det kan vara sant. Nu har jag aldrig bytt upp mig så att säga så jag behövde aldrig köpa dubbelt, men det rör sig om en summa som i princip är en ickekostnad för de flesta... i alla fall för dem som ändå har råd att köpa en smartphone.Min mobil kostade £10 på Tesco för fem år sedan.
Jag tänkte inte på pengarna, mest att det är onödig konsumtion.
Att smartphone-beroende skulle vara någon sorts samhällsproblem som det gärna framställs som ofta.Hur menar du @Exile med att det inte är en riktig grej?
Att smartphone-beroende skulle vara någon sorts samhällsproblem som det gärna framställs som ofta.
Att smartphone-beroende skulle vara någon sorts samhällsproblem som det gärna framställs som ofta.
Gå in i shoppingtråden, du har ett stort arbete där ... är det verkligen nödvändigt med såna där miljörediga påpekanden?Dumt att köpa nytt tänker jag. Om man nu inte har en gammal liggandes.
Då kan man ju få tillfälle att lära känna grannen eftersom man då kan ringa på hos hen och be om att få låna telefonen, dvs som man gjorde förrMen tänk om du låser dig ute?Jag tar med min till tvättstugan och soprummet av just det skälet.