Att jämföra elpriser

Ramona

Trådstartare
Jag sliter snart mitt hår. Jag trodde på riktigt att jag var en relativt smart person, men det får jag ju backa på nu inser jag.

Nyår och snart dags att se över sina abonnemang och avtal. Jag har redan sett över mina försäkringar, som ni kanske märkt i en annan tråd, men nu är det dags för elavtalet att uppdateras. Men jag förstår typ hälften. Och nu när jag jämför är det inte ens samma siffror eller avgifter. Har olika bolag olika typer av avgifter?

Just nu har jag vattenfall. Det ser ut såhär på Vattenfalls Mina Sidor.
 

Bifogade filer

  • 90D78F7F-92C6-4402-9017-C98A3171D887.png
    90D78F7F-92C6-4402-9017-C98A3171D887.png
    32,2 KB · Visningar: 100
Jämför det med denna.
 

Bifogade filer

  • E5461326-E8A2-4CD9-9DFB-51FCE79BA8A0.png
    E5461326-E8A2-4CD9-9DFB-51FCE79BA8A0.png
    51,2 KB · Visningar: 109
Gör ett litet knapplån och undrar om det är någon här som har Göta Energi och är nöjda med dem?

(Tveksam till om jag får ställa den här frågan här så admin får ta bort om jag bryter mot reglerna.)
 
Gör ett litet knapplån och undrar om det är någon här som har Göta Energi och är nöjda med dem?

(Tveksam till om jag får ställa den här frågan här så admin får ta bort om jag bryter mot reglerna.)
Tecknade Göta när jag flyttde till stugan. De var prisvärda enligt elskling.
Hittills har jag varit nöjd. Billigt i jämförelse med andra och noll krångel.
 
Jag sliter snart mitt hår. Jag trodde på riktigt att jag var en relativt smart person, men det får jag ju backa på nu inser jag.

Nyår och snart dags att se över sina abonnemang och avtal. Jag har redan sett över mina försäkringar, som ni kanske märkt i en annan tråd, men nu är det dags för elavtalet att uppdateras. Men jag förstår typ hälften. Och nu när jag jämför är det inte ens samma siffror eller avgifter. Har olika bolag olika typer av avgifter?

Just nu har jag vattenfall. Det ser ut såhär på Vattenfalls Mina Sidor.
Vattenfall äger troligen din ledning, så just det kan du inte göra så mycket åt (ingenting). Men elhandelsavtalet kan du påverka/välja :)

Jag har Vattenfall och så Enefit.
 
Vattenfall äger troligen din ledning, så just det kan du inte göra så mycket åt (ingenting). Men elhandelsavtalet kan du påverka/välja :)

Jag har Vattenfall och så Enefit.
Jo, men så långt är ju jag också med. Jag har dock vattenfall som leverantör också. Nu tänkte jag jämföra priser, men det känns ju helt hopplöst när det inte ens är samma siffror och avgifter. Hur jämför jag ens?
 
Jo, men så långt är ju jag också med. Jag har dock vattenfall som leverantör också. Nu tänkte jag jämföra priser, men det känns ju helt hopplöst när det inte ens är samma siffror och avgifter. Hur jämför jag ens?

Det bör finnas en till del då den på bilden från vattenfall inte är elhandelsdelen.
 
Antar att detta är elavtalet.
 

Bifogade filer

  • 0A1A7DAD-88C4-4FB7-9076-22EABE685B48.jpeg
    0A1A7DAD-88C4-4FB7-9076-22EABE685B48.jpeg
    78,7 KB · Visningar: 57
Tack vare den här tråden har jag insett hur sjukt dåligt avtal jag hade och bytt till ett som mer eller mindre kommer halvera mina elkostnader. Thank you! 🙌
Halvera kostnaden?
Jag läste någon expert nu om elavtal och för en normal villa som använder ca 20.000 kWh/året skiljde det inte mer än 1600:- på bästa och sämsta elavtalet. Då blir man ju lite fundersam eftersom alla rubriker tycker att man kan spara tusenlappar om man ser över sitt avtal.
 
Tack vare den här tråden har jag insett hur sjukt dåligt avtal jag hade och bytt till ett som mer eller mindre kommer halvera mina elkostnader. Thank you! 🙌
Tänk på att priserna på elskling inte tar hänsyn till nätkostnaderna bara, så behöver inte vara så mycket dyrare det du har idag.
 
Tänk på att priserna på elskling inte tar hänsyn till nätkostnaderna bara, så behöver inte vara så mycket dyrare det du har idag.
Nä, det är väl dit jag kommit tyvärr. Och min nätkostnad kommer jag ju inte ifrån tyvärr. Om jag inte flyttar.

Jag har inte så dyr el ändå kanske. Suck. Hoppades kunna spara lite deg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 302
Senast: Petruska
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 870
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp