Klippa håret jättekort?

Jag vet en skitbra frisör men var bor du?
Stockholm (förort på norra sidan). Har kollat runt lite på hemsidor till de närmsta frisörerna men inte fått något överdrivet bra intryck av dem.

Stället en bit bort som jag tror att är bra hade bara bra recensioner på facebook (många sådana också), men där verkade det som att det skulle kosta 500-600kr ungefär att fixa mitt hår. Det tycker jag låter så otroligt dyrt.. Fast det kanske inte är det? Jag vet inte vad som är normalpris. Samtidigt betalar jag ju hellre lite mer och får något riktigt snyggt än betalar mindre och blir missnöjd.
 
Stockholm (förort på norra sidan). Har kollat runt lite på hemsidor till de närmsta frisörerna men inte fått något överdrivet bra intryck av dem.

Stället en bit bort som jag tror att är bra hade bara bra recensioner på facebook (många sådana också), men där verkade det som att det skulle kosta 500-600kr ungefär att fixa mitt hår. Det tycker jag låter så otroligt dyrt.. Fast det kanske inte är det? Jag vet inte vad som är normalpris. Samtidigt betalar jag ju hellre lite mer och får något riktigt snyggt än betalar mindre och blir missnöjd.


Hur långt är du beredd att åka? Jag skickar PM.
500-600 i Stockholm känns normalt.
 
Usch . Det här känns läskigt :p Jag är SÅ pepp och samtidigt så extremt osäker...
Imorgon ska jag fråga mannen jag träffar vad han tror. Om han inte tror att det blir förjävligt skitfult så ska jag leta efter någon bra frisör som kan kapa av håret.
Dom killar jag träffade innan jag verkligen klippte "pojkkort" var mycket osäkra att jag skulle byta frisyr "men ditt långa fina håååår :nailbiting:" jag bara" det är långt och slitet som faan :meh: " Efteråt tyckte alla att jag passade så mycket bättre i kort hår :meh::grin: Så ta inte för allvarligt på hans åsikt ;) Det är DU som ska trivas i det. Och som flera skrivit, det är bara hår, det kommer växa ut igen :p
Mitt har växt ca 4 cm på 2-3 månader :wtf: Mamma körde med 12mm rakapparat på sidorna på mig i september tror jag, nu är det 5 cm + :meh:
 
Jag blev mycket mindre brydd efter jag klippt mig första gången. Innan jag max en mm toppning och nu är det verkligen, det är bara hår - det växer ut igen.
 
Stockholm (förort på norra sidan). Har kollat runt lite på hemsidor till de närmsta frisörerna men inte fått något överdrivet bra intryck av dem.

Stället en bit bort som jag tror att är bra hade bara bra recensioner på facebook (många sådana också), men där verkade det som att det skulle kosta 500-600kr ungefär att fixa mitt hår. Det tycker jag låter så otroligt dyrt.. Fast det kanske inte är det? Jag vet inte vad som är normalpris. Samtidigt betalar jag ju hellre lite mer och får något riktigt snyggt än betalar mindre och blir missnöjd.

Idag betalade jag 480kr på en pytteliten ort i Småland. 5-600kr känns inte alls orimligt!
 
Dom killar jag träffade innan jag verkligen klippte "pojkkort" var mycket osäkra att jag skulle byta frisyr "men ditt långa fina håååår :nailbiting:" jag bara" det är långt och slitet som faan :meh: " Efteråt tyckte alla att jag passade så mycket bättre i kort hår :meh::grin: Så ta inte för allvarligt på hans åsikt ;) Det är DU som ska trivas i det. Och som flera skrivit, det är bara hår, det kommer växa ut igen :p
Mitt har växt ca 4 cm på 2-3 månader :wtf: Mamma körde med 12mm rakapparat på sidorna på mig i september tror jag, nu är det 5 cm + :meh:
Haha, ja, jag har träffat sådana också :p Men jag har inte kontakt med så många människor nu förutom mina föräldrar och tänkte att det kan vara intressant att höra vad någon som sett mig på riktigt har för tankar :p Jag vågar inte ens nämna för min mor vad jag funderar på, hon vill fortfarande att jag ska ha lååångt ljusblont hår som när jag var 5 år gammal och allt förutom det är "hemskt och förstör allt!".
 
1. Googla efter inofficiella topplistor på frisörer i din kommun. Gå sen in och kolla på deras hemsidor eller sociala medier så får du ett hum om vad de gillar att klippa. Dyra frisörsalonger är ofta det för att de har begåvade frisörer, bra produkter och vidareutbildar sig regelbundet.
2. Klipp dig utan att bry dig om vad mannen i ditt liv tycker. Om förhållandet inte tål en tillfällig utseendeförändring är det en bra indikation på att du har det bättre för dig själv.
 
Stockholm (förort på norra sidan). Har kollat runt lite på hemsidor till de närmsta frisörerna men inte fått något överdrivet bra intryck av dem.

Stället en bit bort som jag tror att är bra hade bara bra recensioner på facebook (många sådana också), men där verkade det som att det skulle kosta 500-600kr ungefär att fixa mitt hår. Det tycker jag låter så otroligt dyrt.. Fast det kanske inte är det? Jag vet inte vad som är normalpris. Samtidigt betalar jag ju hellre lite mer och får något riktigt snyggt än betalar mindre och blir missnöjd.

Min i Uppsala kostar 650kr/timme. En större förändring vill de ha 75min till.

Rimligt med tanke på att det ska täcka lokal inkl el, material, lön och sociala avgifter, semester och sjukdom.
 
@Red_Chili: Jag tycker 500-600 kr lät helt rimligt åt det billigare håller för att vara i Sthlm. Jag betalar 480 kr i byhåla och jag gissar på att hon inte har direkt hög lokalhyra. Nu klipper jag mig inte där för att hon är billig och finns i byn utan för att hon är så grym på att klippa.
 
Jag fick ett sånt ryck och klippte av mig håret. Jag började med att ta någon dm och en sidecut på ena sidan, sen blev det bara kortare.
Jag har urtjockt hår så det var skönt att bli av med det, dock är jag ingen stylingmänniska så det såg ut som en pälsmössa typ dagen efter frisören ungefär. Det gjorde att jag inte pallade ha kort och sparade ut det igen.
Fick nyss ett ryck igen men nöjde mig med att raka i nacken istället för att göra något jag vet att jag inte kommer trivas i.
Jag ångrar dock inte att jag testade kort hår, nu vet jag ju att jag inte trivs i det och behöver inte fundera mer på det!
 
167114_144698855591315_5437981_n.jpg

429944_313070705420795_1263157324_n.jpg

552635_422182874509577_1955991016_n.jpg

Hittade ingen bild på det kortaste, men det var kortare uppepå skallen än på sista bilden, men lite längre på sidorna än vad jag har där.
 
Ok, nu är jag mer trött än vanligt på mitt hår och har senaste veckan haft det konstant uppsatt så hårt att det inte märks. Inbillar mig att det ska vara ungefär som att kapa av det, så imorgon ska jag gå förbi en trevlig frisör i närheten och fråga vad hon tror om att klippa mitt hår riktigt kort. Jag behöver ju inte boka någon tid bara för att jag frågar (kom jag på för någon dag sedan), men bara att prata lite om det kan nog göra att det blir lättare att bestämma sig för något.
 
Jag är trött på mitt hår. Sådär trött på det att jag känner för att raka av allt :p Efter en stunds funderande kom jag på att det kanske kunde vara ett alternativ att klippa det kort, i sådär "typisk killfrisyr" eller hur det nu ska förklaras bäst.

Men ja, jag tvekar. Blir det fult så tar det ju jättejättelång tid innan det växer ut igen...
I dagsläget går mitt hår till mitt på halsen ungefär. Så har jag haft i många år nu, innan dess var det långt som f*n. Samtidigt, så fort håret är tillräckligt långt för att det ska gå att ha uppsatt så har jag det uppsatt. Alltid.

Är det någon bukefalist som gått från att ha långt hår till att sedan klippa det jättekort eller t.o.m. raka av det? Före- och efterbild?
Kan jag på något vis "testa" hur det blir om jag klipper av håret, innan jag faktiskt gör det? :angel:

Jag har klippt håret jättekort med jämna mellanrum. Jag tror att du kan hitta någon bild på fb. Den stora nackdelen med jättekort hår tycker jag är att det måste klippas hela tiden - åtminstone mitt som växer fort. Ska jag klippa håret kort igen så blir det något som jag kan sköta själv.
 
KLIPP!! Bästa jag gjort, nånsin. Älskar att ha kort hår! Snyggt, praktiskt, lätt att tvätta, lätt att färga, man ser badass ut, man kan testa massa nya roliga frisyrer utan att det känns som ett stort "ingrepp", smink och smycken framhävs om man har sånt, man kan låtsas att man är Tilda Swinton... Bästa :love:

Men som flera andra sagt, har man riktigt kort hår måste man klippa det ofta för att man inte ska få hemska små gardiner som hänger nerför öronen. Så se till att hitta en riktigt duktig frisör som tycker det är kul att klippa kort hår och som du känner att du vill gå tillbaka till typ var 6:e vecka...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 311
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Blir tokigt på mitt hår. Har midjelångt just nu och har lust att bara raka av allt. Och vill inte gå till frissan just nu pga...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
Senast: Riru
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 991
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag har bestämt mig för att donera mitt hår för att någon som förlorat håret pga sjukdom ska kunna få en billigare peruk. Så på torsdag...
2
Svar
38
· Visningar
3 553
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp