Klippa håret jättekort?

Jag rakade skallen från knappt midjelångt hår, tror jag det var. Kallt blev det! :D
(Har inga bilder.)

Jag tyckte inte det var så jobbigt att det tog tid att växa ut, det förändras ju hela tiden? Jag menar man har ju inte rakat... rakat... rakat... rakat... *poff* flera dm! Utan helt kalrakat är det ju inte ens mer än några dagar, sen börjar det ju hända saker. :laugh:

Med det sagt rekommenderar jag inte att just raka (kallt som sagt, och det är ju vinter), men vill du klippa kort så gör det! :up:

Jag tycker det är jätteskönt att ha kort hår, men det är för krångligt för mig. Ska man ha det kort så måste man hålla efter, och blir det längre så irriterar det. Långt nog att kunna sno ihop och stoppa undan är lättare att ägna noll möda på, helt enkelt. Men hade jag tid, ork och pengar (och intresse kanske) att gå till frisör så ofta (till skillnad från nu när jag klipper mig själv i badrumsspegeln när jag får för mig att det kan ha gått ett bra tag sen sist) så hade jag också velat ha kort hår. Vill du så prova!
Det hår jag har kvar är precis långt nog för att gå att sätta upp i tofs i nacken, det rakade kör jag själv med hundarnas klippmaskin en gång i månaden. Inga frisörer här inte! :D
 
Det hår jag har kvar är precis långt nog för att gå att sätta upp i tofs i nacken, det rakade kör jag själv med hundarnas klippmaskin en gång i månaden. Inga frisörer här inte! :D

Mjo, jag har funderat på något liknande också, men jag vet inte om jag orkar hålla efter... :o
 
Jag är trött på mitt hår. Sådär trött på det att jag känner för att raka av allt :p Efter en stunds funderande kom jag på att det kanske kunde vara ett alternativ att klippa det kort, i sådär "typisk killfrisyr" eller hur det nu ska förklaras bäst.

Men ja, jag tvekar. Blir det fult så tar det ju jättejättelång tid innan det växer ut igen...
I dagsläget går mitt hår till mitt på halsen ungefär. Så har jag haft i många år nu, innan dess var det långt som f*n. Samtidigt, så fort håret är tillräckligt långt för att det ska gå att ha uppsatt så har jag det uppsatt. Alltid.

Är det någon bukefalist som gått från att ha långt hår till att sedan klippa det jättekort eller t.o.m. raka av det? Före- och efterbild?
Kan jag på något vis "testa" hur det blir om jag klipper av håret, innan jag faktiskt gör det? :angel:
Klipp! Det växer ut igen! :up:
 
Klipp!

Jag har haft till svanken som längst men nu har jag någon slags kort page. Jag vill dock ha en pixie men min frisör är för feg för att klippa mig så kort.. måste nog hitta en ny. :cautious:

Men page är iaf värdelöst, bara hår överallt som inte går att sätta upp. Ska det vara kort så ska det vara KORT! :up:
 
:up: Jag klipper sambon med hundmaskin och Töntos effileringssax.
Du kan få bli min frisör också :p

Just nu känner jag mig säker på att bli riktigt korthårig... Men jag vet inte.. Just sådan frisyr med bred tuppkam har jag velat ha i... ja jäkligt många år, men det är egentligen först nu som jag börjat fundera mer seriöst på det. Morsan kommer strypa mig om det blir sådan frisyr :rofl:
 
Jag har också haft svinKORT under många år. Det är skönt så sätt men det kräver lite jobb. Iaf mitt gjorde det. Klippa ofta, produkter, etc. Det bästa var iaf att man med lätthet kunde färga varje gång hos frisören (eller hemma), prova massa roliga färger..för gången därpå klippte man bort allt. :)

Nu gäller sparande..för att se hur långt mitt hår kan bli av sig själv. Rätt skönt att kunna sätta upp det i diverse roliga uppsättningar.
 
För en 10 år sedan typ hade jag kort hår. Jag hade "lugg" till hakan som man kunde göra tuppkam om man önskade (en del hår mitt på huvudet alltså oxå) kortklippt i bak och rakat på sidorna. Jättesnyggt och galet lättskött (men det växer ju ut ganska fort, om man vill behålla frisyren får man klippa relativt ofta). Jag personligen trivs bäst i riktigt långt hår så det har jag nu, men det var säkert snyggare i den korta varianten. Så kör! Det växer ut igen om du inte trivs i det :)
 
Jag gick från detta
07C6AADE-EC15-488E-81C3-7867E0E7B179_zpsbt1bzdhh.jpeg


Till detta
1F371021-CB26-48C8-A97D-F0B062DFD57F_zpsamdhulos.jpeg


Pga ville ha tillbaka min egen hårfärg. Bästa jag gjort, ÄLSKADE att vara korthårig. Dock ledsnade jag på underhållet och håller på att växa ut det.
 
Jag hade långt hår (och tjockt är det med!) till skuldrorna typ sen klipptes det först till käken, sen blev det bara kortare och kortare :p Nu ser jag ut så här som på första bilden ungefär, om jag piffar det. Oftast orkar jag inte göra det dock. Det är för långt nu, ser lite "hjälmaktigt ut" men ska beställa en klipptid så snart som möjligt. Har låtit mamma rakat sidorna på mig en vända under hösten. Det är underbart att ha kort hår! Så klipp på du :p
14100526_10157323927800114_5486387548424313584_n.jpg

Gick från detta:
1524822_10153661370220114_1997693419_n.jpg


till detta (svårhanterat, då håret är så jävla tjockt..):
10604087_10154852698700114_7725431993919469732_o.jpg


Sen blev det väldigt kort:
12193472_10156188569130114_2192555930524811403_n.jpg
 
Som jag sa till dottern när hon var tveksam; det är ju bara hår.

Det är en av de få delarna på kroppen man kan göra om hel tiden utan att förstöra framtiden så att säga. Det är inte oåterkalleligt.
Att ha "fult" hår en tid är ju knappast farligt och man kan ju alltid låta bli att göra samma misstag.

Jag har haft kort, rumplångt, axellångt och page och allt däremellan. Färgen ändras också hela tiden.

Dottern är numer blekt med rakade sidor och rufs på huvudet och passar så bra i det.
 
Jag pendlar ständigt mellan långt och kort hår. Det går ju bra att ha frisyrer i alla längder så det är bara att klippa på.
 
Jag gick från bröstlångt nästan obehandlat hår till kort och spretigt. Det visade sig att jag passade bättre i kort hår. Sen dess har jag haft i princip alla korta frisyrer utom helt rakat. Nu när jag sparat ut håret igen får jag fortfarande kommentarer om hur snyggt det var när det var kort. Det tog för övrigt ett år med en klippning halvvägs att gå från kort och snaggat på ena sidan till så långt att jag kan ha fläta. Under tiden har hårnålar varit min bästa vän, titta på Amelie från Montmartre så ser du hur man kan skapa en illusion av an helt annan frisyr med några hårnålar.

Nackdelen med kort hår är att det ofta är rätt krävande, du kan inte bara sätta upp en tofs om det är lite skitigt och det kräver oftast en del produkter för att se snyggt ut. Men det kan ju också vara ett nöje.
 
Blev inte kortare än vad det var innan tyvärr. Sidecuten måste växa ut lite mer för att det ska vara möjligt att göra en ordentlig frisyr av det och bara rakat runt om typ.. Så jag hålla mej till nästa klippning!

Men, jag klippte iaf av mej väldigt mycket hår i somras, från nästan rumplångt till kort page med sidecut (som nu då). Väldigt nöjd och trivs skitbra! Enklare att hålla ordning på än vad jag trodde det skulle vara, så länge jag bara fixar till det ordentligt när det är nytvättat. Torrschampo är numera min bästa vän!

Bild från i somras:
13524338_10153555083341604_2750188842234085264_n.jpg
 
Usch . Det här känns läskigt :p Jag är SÅ pepp och samtidigt så extremt osäker...
Imorgon ska jag fråga mannen jag träffar vad han tror. Om han inte tror att det blir förjävligt skitfult så ska jag leta efter någon bra frisör som kan kapa av håret. Jag har inte gått till frisör på... säkert 10 år. Började klippa håret själv eftersom frisörerna alltid klippte mer än jag ville :crazy:

Hur vet jag förresten om en frisör är bra eller inte? :angel: Jag vet ett ställe där de är usla och så har jag sett en frisör på ett annat ställe som har löjligt snyggt hår... Kanske skulle jag kolla det stället där hon jobbar?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 309
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Blir tokigt på mitt hår. Har midjelångt just nu och har lust att bara raka av allt. Och vill inte gå till frissan just nu pga...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
Senast: Riru
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 991
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag har bestämt mig för att donera mitt hår för att någon som förlorat håret pga sjukdom ska kunna få en billigare peruk. Så på torsdag...
2
Svar
38
· Visningar
3 553
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp