Klippa håret jättekort?

Så snygg du är! Men alltså, den där korta frisyren.. :love: Undrar om jag skulle passa i sådan...

Tack :o:love:

Tror du skulle passa i den. Jag tyckte att den var rätt bra för den "höll" sig även om den fick växa lite så man behövde inte springa hos frisören så jätteofta. Jag köpte hem en rakapparat och underhöll sidorna själv, och sen gick jag till frisör när hela "formen" behövde rättas till.
 
Jag har velat klippa kort sedan jag var ca 14, och nu är jag 32. Så i 18 år har jag velat och velat men inte vågat utan som mest klippt det strax ovanför axlarna. I höstas skulle jag göra slag i saken och klippa kort. Jag hade med mig bilder på korta "pojkfrisyrer" och visade frisören. Hon kände nog dock av min nervositet och föreslog kort men inte fullt så kort. Så det blev klippt vid haklinjen fram och lite kortare bak med en jättesnygg form i nacken. Jag blev supernöjd! Så skönt att ha lite kortare, och nu känns steget att klippa av allt lite mindre. Ångrar jag mig är det dessutom en väldigt utväxtvänlig frisyr. Det är lättskött och det enda som eventuellt behövs är att platta topparna lite eftersom jag får ganska mycket volym med mitt självfall, men det har jag ännu inte gjort eftersom jag inte hittar plattången. :D

Tillägg: jag har alltså alltid haft väldigt långt hår, som mest midjelångt men oftast någonstans mellan skulderbladen och midjan.

Så jag sällar mig till kör bara kör-kören! :D
 
Klippte kort för ca 11 år sedan och har aldrig ångrat mig. Trodde inte det skulle passa mig eftersom jag har ganska runt ansikte men jag trivs. Dock kräver kort hår mer underhåll, så då och då låter jag det växa ut.
 
Klart du ska klippa... Jag har varit väldigt nöjd med mina kortkorta frisyrer när jag klippt ned det ordentligt.

Däremot är det en lite tröttsam mellanperiod innan det når axlarna igen, där det är varken lättfixat kort eller så det går att göra tofs av. Men just det nyklippta på ngra cm tyckte jag var fantastiskt praktiskt!
 
Blir vansinnigt ful på kort och har fel glasögon med då mina gamla blev förstörda i glaset
Övre kortet är min riktiga hårfärg
Klippte mig tyvärr hos vad jag i efterhand förstod var helt nyutexaminerade frisörer som nog inte ens gjort lärlingstid nånstans
Man är efterklok.
Men ska se om frisören här har öppet och kan fixa lite av det som är värst
 
Nej det är inte fult alls , det är coolt.
Hade själv inte vågat , men fy fasen vad skönt det hade varit att slippa allt pysslande med långt trassligt hår :D

Det beror på hur man vill ha det, mitt långa tar ju tid att tvätta men annars kan jag hoppa frisören i åratal om jag skulle vilja. Går icke med kort då ser jag ju ut som jag vetintevad :o

Jag rakade skallen från knappt midjelångt hår, tror jag det var. Kallt blev det! :D
(Har inga bilder.)

Skriver under på det, första gången jag insåg hur kallt det kan bli i nacken var när jag kapade håret.. de hade ju rakat i nacken precis så var ju helt annat än att ha tofs!
 
Tack :o:love:

Tror du skulle passa i den. Jag tyckte att den var rätt bra för den "höll" sig även om den fick växa lite så man behövde inte springa hos frisören så jätteofta. Jag köpte hem en rakapparat och underhöll sidorna själv, och sen gick jag till frisör när hela "formen" behövde rättas till.
Ja det var också det jag tänkte, att den frisyren borde vara ganska lätt att få "vanlig" igen och att den kanske inte är lika krävande som många andra frisyrer... Samtidigt känns det nu som att jag hellre skulle ha i lite hårspray och rufsa till håret på morgonen än att ständigt irritera sig på att håret är överallt...
 
Gick från axellångt till detta (rakat på sidorna och lägre uppepå, antingen har man det som bilden - med luggen ner på sidan, eller så lägger man luggen upp/bak)
32236_435707050399_3827125_n.jpg


Nu är det axellångt igen och jag får lägga band på mig då och då för att inte bara klippa av det igen. Så mycket smidigare.
Så snyggt! Hur mycket jobb är det för att hålla det snyggt? Hur mycket styling krävs för att kunna gå ut? :p
 
Jag kapade mitt från midjelångt till axellångt och sen kort därefter till kort. Har inga bilder på datorn på det korta men väldigt likt detta:
DGH6ragpUmTl.jpg


Dvs Pink i sin so what-video.

+ Jag var supernöjd! Hårtvätt (blä så tråkigt det är) gick på nolltid, torkade på nolltid osv. Smidigt vid träning osv.

- var tvungen att klippa mig ofta, var INTE lätt att få det snyggt när man ville spara ut.. tiden till att det går att sätta upp är lååång- och det är största orsaken till att jag inte vågat göra om det, plus att jag försökte göra om det en gång och frisören förvandlade mig till nåt från Dallas :meh: Och det gick inte att som med det långa kasta upp det i en tofs och dra på morgonen, mitt hår är väldigt rakt och utan volym i sig självt så det låg klistrat på skallen som en liten hjälm om jag inte la ner nåt jobb på det. O det va verkligen inte snyggt.
 
Så snyggt! Hur mycket jobb är det för att hålla det snyggt? Hur mycket styling krävs för att kunna gå ut? :p

Inte så mycket. Jag har ganska lockigt och bråkigt hår, så jag kunde behöva lägga ett par minuter på att platta ner luggen men annars inte så meckigt. Vill man ställa håret tar det kanske 10 min totalt. Som jag skrev innan så höll jag efter sidorna själv, de längre partierna kan man låta växa en del innan frisyren tappar sin form och behöver klippas till.
 
Inte så mycket. Jag har ganska lockigt och bråkigt hår, så jag kunde behöva lägga ett par minuter på att platta ner luggen men annars inte så meckigt. Vill man ställa håret tar det kanske 10 min totalt. Som jag skrev innan så höll jag efter sidorna själv, de längre partierna kan man låta växa en del innan frisyren tappar sin form och behöver klippas till.
Låter bra :D
Jag är så trött på mitt långa, livlösa och trista hår. Tror det skulle vara bra att låta det börja om sas
 
Det kanske behöver stylas lite för att komma till sin rätt?
Alltså jag är ingen stylingperson
Därför behöver jag en lätt frisyr som man typ kan dra fingrarna igenom så är det klart. Jag har haft kort med min egen färg förut och det är inte snyggt.
Om ett år så är håret långt igen så jag oroar mig inte.
Får klippa bort det blonda allteftersom sen.
 
För många, många år sedan var mitt långa tjocka hår så pass slitet att jag lät klippa av alltihop. Det blev en kort pojkfrisyr. Och hua, det var hemskt! Jag började spara ut det med detsamma, men det tog år efter år innan det gick att sätta upp. Mitt hår har sitt eget liv, det är tjockt med självfall, och vid öronen stod det bara rakt ut under utväxtperioden, och det var för kort för att sätta upp. Vilken plåga. Nu är det äntligen utväxt, nästan till midjan, och det är enormt lättskött. Tvätta, borsta och lufttorka. Klippa topparna hos frisör var 10:e vecka, så blir det inte slitet. Aldrig färga, bleka, föna, platta, spraya etc. På vintern är det utsläppt och värmer härligt i nacken, på sommaren är det bara att sätta upp. Lätt som en plätt. :D

Mitt råd till TS: Klipp INTE! ;)
 
Jag är trött på mitt hår. Sådär trött på det att jag känner för att raka av allt :p Efter en stunds funderande kom jag på att det kanske kunde vara ett alternativ att klippa det kort, i sådär "typisk killfrisyr" eller hur det nu ska förklaras bäst.

Men ja, jag tvekar. Blir det fult så tar det ju jättejättelång tid innan det växer ut igen...
I dagsläget går mitt hår till mitt på halsen ungefär. Så har jag haft i många år nu, innan dess var det långt som f*n. Samtidigt, så fort håret är tillräckligt långt för att det ska gå att ha uppsatt så har jag det uppsatt. Alltid.

Är det någon bukefalist som gått från att ha långt hår till att sedan klippa det jättekort eller t.o.m. raka av det? Före- och efterbild?
Kan jag på något vis "testa" hur det blir om jag klipper av håret, innan jag faktiskt gör det? :angel:

Jag gick från det här
10888891_10153090957923666_5637441124504024025_n.jpg


Till det här
14330109_10154023430098666_4671317203926829307_n.jpg


Så jääääääääkla skönt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 310
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Blir tokigt på mitt hår. Har midjelångt just nu och har lust att bara raka av allt. Och vill inte gå till frissan just nu pga...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
Senast: Riru
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 991
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag har bestämt mig för att donera mitt hår för att någon som förlorat håret pga sjukdom ska kunna få en billigare peruk. Så på torsdag...
2
Svar
38
· Visningar
3 553
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp