Jag förstår det som två olika saker.
Inte blandat barn/förälder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ha med barnen.
Ja men i min kommun finns även detta. Det kan väl inte ses som fel av mig att söka stöd?På Föräldrasupporten i min kommun får man inte ta med barnen. Supporten, utbildningen, stödet och samtalen man får där är till för en som förälder.
Behöver ens barn samtalsterapi är det till BUP man ska vända sig.
Barn ska inte behöva hamna i skiten mellan sina föräldrar.Fast den långa beskrivningen för det här berättar om att man kan komma som familj t ex vid konfliktfyllda separationer, barn som beter sig utmanande eller oroande, svårigheter att hitta fungerande vardagsrutiner etc.
Självklart ska du! Möjligheten finns ju av en anledning.Ja men i min kommun finns även detta. Det kan väl inte ses som fel av mig att söka stöd?
Men det beror väl på hur samtalet utformas?Barn ska inte behöva hamna i skiten mellan sina föräldrar.
Men de ska inte vara mellan? Det handlar inte om att sätta dem mellan. Det handlar om att få prata om vad som händer, hur det känns, vad man oroar sig för. Inte att att sätta dem emellan!Barn ska inte behöva hamna i skiten mellan sina föräldrar.
Sök du så kommer ju de som håller samtalen berätta hur det går till. Det låter väll jättebra att söka stöd när du märker att barnen har svårt att hantera situationen.Men de ska inte vara mellan? Det handlar inte om att sätta dem mellan. Det handlar om att få prata om vad som händer, hur det känns, vad man oroar sig för. Inte att att sätta dem emellan!
Det där finns i vår kommun också, varit där med dottern. Man får gå fem gånger här sedan måste socialen kopplas in och godkänna insatsen om man behöver fler gånger.Men de ska inte vara mellan? Det handlar inte om att sätta dem mellan. Det handlar om att få prata om vad som händer, hur det känns, vad man oroar sig för. Inte att att sätta dem emellan!
Självklart ska du söka stödJa men i min kommun finns även detta. Det kan väl inte ses som fel av mig att söka stöd?
Det där hanterar nog de som håller i samtalet.Självklart ska du söka stöd
Du behöver stöd
Det jag är rädd för är att du som förälder färgar samtalet. Sånt litet som kroppsspråk etc. Barnen ska få vara neutrala och ha sin egen uppfattning.
Själv hade jag nog haft svårt att vara neutral . Jag var ju så arg, ledsen och bitter.
Med du kanske är mer balanserad än jag var.
Det där hanterar nog de som håller i samtalet.
Personligen hade jag hellre velat att barnet och jag, om det varit jag, gick i separata samtal. Av hänsyn till barnets integritet.
Jag tycker att det är toppen att du söker stöd där! Det brukar vara väldigt uppskattat. De kan berätta mer om hur de tänker kring att ha med barnen, det kan vara så att den andra vårdnadshavaren behöver samtycka till att barnen är med och samtalar. Jag tycker hur som helst att du absolut ska ta kontakt och höra dig för, och om inte annat få stöd hur du kan bemöta barnen i detta. Jag har absolut beviljat samtal med både förälder och barn ihop, det kan väl vara toppen i vissa fall, och i vissa fall är det bättre med separata samtal.Ja men i min kommun finns även detta. Det kan väl inte ses som fel av mig att söka stöd?
Ja men i min kommun finns även detta. Det kan väl inte ses som fel av mig att söka stöd?
Ja jag vill ha samtal själv först för att kunna ge en komplett bild utan att ta hänsyn till vad barnen hör. Kanske känner jag att jag klarar att stötta barnen själv sen.Såklart inte, men ta emot ALL hjälp. Erbjuder dom stöd för dig som förälder utan barnen närvarande, ta den.
Det är inte samma sak som samtal tillsammans med barnen, dom samtalen är till för barnen.
Samtal med bara dig, är till för dig. Och det är dags att unna dig själv.